Natural Horsemanship *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Här är från idag.. Jag skickade honom över några hinder:

1e.jpg

2e.jpg

...

Jag har smygtittat lite på din häst, i olika trådar där du lagt upp bilder, men nu måste jag bara säga, ser ju super härlig ut :love:

Tyvärr så har jag aldrig någon som kan fota..

Fortsätter med några bilder från igår när jag visade en vän hur jag leker med mina hästar

86cd12b9-1a13-4840-b0f4-0a7ae6966de7_large.jpg

00ef1070-5af8-4dc5-ac26-42803af2d90f_large.jpg

d4b0c742-daed-4c49-ac5c-ef09c938778d_large.jpg

229e55bd-eeac-4f6b-bb2b-6b26b02bd904_large.jpg

Det var jobbigt att tänka :P
493ea5b4-b5b0-442d-98ce-98a47eb270da_large.jpg

Just ja, sen testade jag att ha två hästar lösa i rundcorallen för att se hur bra jag kunde hantera mitt kroppsspråk mot två individer :angel: ;)

0bdc85fa-fa08-4f3b-8419-763887d28f5f_large.jpg

ea4efb30-7caf-40a4-a789-a9a399e2069c_large.jpg

2a301cd5-ed04-4dae-8026-d1093203b697_large.jpg

23895025-03b7-4337-a6eb-f92daec0bd70_large.jpg

74cd8601-4449-49db-8c2a-6a63507049b0_large.jpg

Fortsättning följer :angel:

Senast ändrad:

Idag efter ridturen började jag med lite övningar.. ^^ Ska försöka lägga in några av dagens bilder. Hur får man hästen att inte vara rädd för vattenpölar? :confused: Tösen är nämligen rädd för djupa vattenpölar, inte dom som är någon centimeter djup. :angel: Jag har läst att hästen behöver lita på ryttaren vääldigt mkt för att kunna gå igenom vattenpölar, eftersom att hästen ser vattenpölar som svarta hål.. Stämmer det? :D Tack för svar! ^^

Här kommer lite bilder från dagens tur i stallet:

18027252.jpg

18027262.jpg

18027503.jpg

18027509.jpg

18027508.jpg

*Fiint* <'3

Det var några av dagens bilder.. Var inte så mkt Horsemanship, men liite! ^^ Ha det bäst!

Tack! :love: Gillar den sista och den när hon gäspar.. ^^ Hon är såå söt med den blåa ikea kassen och så räcker hon ut tungan! :p

Fina bilder! :bow:

Jag och Ella busade lite efter ridningen på ridskolans paddock nära oss. :)

Först en kort film!

Försök till öppna löst

Stanna!

Och komma till matte:D

Vad duktiga ni är! :)

Jag har börjat träna lite på att buga med Ella, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Har tränat på att ta godis mellan frambenen, men hon är ganska osäker och jag känner att min hand är lite illa ute då hon liksom nafsar efter godisen iom att hon inte ser vart den är. Så hur gör ni? Använder ni godis på det sättet, eller gör ni på något annat vis?

Förklara gärna! :bow:

Min är likadan och jag vill ju helst inte förlora en tumme :crazy: Några alternativ är klickerträning där du ersätter godiset med ett klickande ljud, eller en enorm morot så din hand inte är nära och din häst bara kan bita loss en bit (var beredd på att köpa många morötter- därav är alternativ 1 mer ekonomisk och hållbar i längden och ger mindre nafsproblem i slutändan).

Jag kanske missförstod dig att du menade att man inte skulle använda godis vid klickerträning?
Men tänkte förtydliga att vid klickerträning så använder man sig av klick+godis/annan belöning för att få djuret att lära sig något snabbare (klicket "fryser" ögonblicket som är rätt beteende, eller på rätt väg) :) Om man endast klickar så kommer man nog inte så långt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar