Natural Horsemanship *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Jag kanske missförstod dig att du menade att man inte skulle använda godis vid klickerträning?
Men tänkte förtydliga att vid klickerträning så använder man sig av klick+godis/annan belöning för att få djuret att lära sig något snabbare (klicket "fryser" ögonblicket som är rätt beteende, eller på rätt väg) :) Om man endast klickar så kommer man nog inte så långt :p

Jo det vet jag. Men det är en markant skillnad mot att motvilligt erbjuda halva sin hand som godis under hästens mage när den inte ser vad som är godiset och vad som är handen.

Men så som jag har förstått det är klickerträning också gjord för att minska godisflödet..

Jag brukar bara gå före när det gäller vettenpölar.
Om det nu stämmer att hästen måste lita väldigt mkt på en, så litar nog Saaga väääldigt mkt på mig!

fyfan säger jag bara! Nu är det tredje gången jag försöker lägga upp bilder men på något vis så lyckas jag hela tiden klicka bort rutan:mad:

Nu lägger jag ut hela albumet istället....
Det är bilderna från och med denna och framåt. Dom i paddocken alltså.

Sshameless + Millan_gulligast

Tack söta, för att ni gillade mina bilder. Men jag upptäckte hur förbaskat svårt det är att leka och fota samtidigt, helt ensam :crazy: Tur att man har snäll pålle :D

Ang. de bilderna med två hästar så är isabellen "vältränad" i det här med ledarskap, rundcorallsarbete och trickträning, så han läser mina minsta rörelser när han är "uppvärmd", medan araben är lite mer arabig ( :angel: ) och gör mer som hon vill, vilket i det här fallet betydde springa runt matte som ett fån :angel: Och isabellen gjorde sitt bästa med att stanna och svänga, och springa i den takt jag bad om, medan araben sprang i sin takt och tittade annat :cool: :p

Åh vad duktiga ni är!! Jag tycker du ska vara mer än nöjd efter det passet :D

Hejja!!

Jag vet inte om jag lagt ut dessa bilderna innan men ni får väl blunda ifall jag har det.. jag tyckte dom var lite söta iaf:D

15w.jpg

16w.jpg

Påväg ner i dammen:)

hopparbck.jpg

Hoppar över bäcken... jag hade då planerat att han skulle gå i den..haha
1duktig.jpg

Här har jag fått han att backa i bäcken, det har han aldrig gjort innan *stolt*

Det var allt från oss..

Såå fina bilder alltså!! :love: Mega fin natur oxå! :bow:

Tänkte ta mig till paddocken som finns vid några stall bredvid stalelt där Tösen står och träna lite Horsemanship! ^^ Hoppas på lite fler bilder då oxå.. x'3

Åh vad duktiga ni är!! Jag tycker du ska vara mer än nöjd efter det passet :D

Hejja!!

Tack :D Jag vart så förvånad när han stog lugnt trots plasten på ryggen så först då kom jag på hur långt vi kommit :o Jag som knappt trodde vi skulle klara presennings-'diket' :p
När man jobbar med honom från marken så är han seg och lugn som en filbunke, men så fort man är ute i skogen och rider så är han skiträdd för alla naturliga saker, som typ stenar. Men, jag har märkt att sen jag börjat med sån här sorts träning så blir han även lugnare och lugnare ute i skogen vilket känns jättebra :D

Nu ska jag börja med sånt här på min prasselrädda nordsvensk också. Hoppas det går lika bra:bump:

Hur gör du när du 'skickar' ner honom i dammen? vilka signaler använder du?

Fortfarande så otroligt fina bilder:bow:

Härligt :bump: Då har du börjat fästa ditt "ledarskap" så det även sitter på ryggen :D Grattis :D

Jag visade lite bilder i tråden där jag lägger en uppklippt plastsäck på pålles rygg, men när jag lägger den fram över öronen så blir han sur och lite skraj. Så det behöver jag träna mera på.

Dock så har jag märkt att pålle blivit mer känslig med öronen överlag så det är dags för ett tandläkarbesök här under våren. Efter förra besöket hos tandläkaren så kunde jag göra i stort sett vad jag ville med hans öron utan att han brydde sig. Men det kommer det med :D

Tack så mycket!:)

Jag tittar dit han ska visar vägen med främre handen och om han inte går då så driver jag med bakre handen:)

Jag köpte min hos Horse-vision och dom beställer från en som heter Jaana nånting i sthlm. Min är mörkbrun och jättefin och bra på alla sätt:D

Haha, du har nog rätt:P Ibland är det dock svårt att själv märka det där ute bland granarna.. :p

Vad bra det kändes plötsligt :D

Hej alla kunniga :)

Jag undrar hur man ska göra när hästen ska gå ner från en "pall" eller liknande. Har ett stort "cementblock" hemma, ca 30 högt kanske (eller nått sånt..). Upp är inga problem, men hur ska hästen gå ner? Ska man backa av den? Blir liksom lite "fritt fall" när han ska ner med framdelen först. Om nån förstår hur jag menar.. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar