Natural Horsemanship *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Här är lite bilder på mig o min nordis Parant. Han är en ängel... :love:

18006186.jpg

6785570.jpg

18005956.jpg

6785456.jpg

15831517.jpg
15831516.jpg

Och här är jag o min nya stjärna Eleganzia. Ett litet arab sto.

17731865.jpg

17689104.jpg

17982513.jpg
17595287.jpg

(Eftersom jag precis fått hem henne så har vi inte hunnit så långt ännu.)

Parant:Jätte fina och underbara bilder!!:)

Jag är så facinerad av dig och Ella
Ni har en sån fin kontakt och ni ser ut att ha så kul tillsammans!

Min 3 åring är så nervös ibland och kan bara enkla saker som stanna, backa, vända osv.
Men hon börjar lugna ner sig då vi tränar nu så snart kan vi nog börja med lite svårare övningar och en dag kanske vi kan bli lika duktiga som er :love:
Fast hon är ju bara 3 år än så har ju en lång tid att jobba upp det

Är också facinerad av dig och Ella! Men det visste du ju redan :)
Vill oxå få en sån kontakt med Zorro som du har med Ella, det är ju rena drömmen!

Aja, här är tre bilder på mig och Z när vi var ute och gick häromdan, och jag lyckades övertala mamma att knäppa kort på oss (blev dålig kvalité på bilderna), vilket inte händer utan övertalning :(. Jag har ingenstans utom i ridhuset att jobba honom löst, för vi har inte kommit så långt att jag kan ha honom helt löst utan inhägnad, för han är otrolig att testa, och om man (som jag tyvärr gör) inte vet exakt hur man ska reagera och ge signaler, så springer han iväg och struntar i en när ens kunskap brister. :crazy:

Men iaf, bilderna!
Lägg märke till att vi har samma miner på alla tre korten :p

18169632.jpg

18169633.jpg

18169634.jpg

Och så måste jag ställa en liten fråga, lite OT men eftersom det är duktigt hästfolk här så;

Min och Zorros relation har blivit bättre sen den där gången i ridhuset som jag skrev om tidigare i tråden, och det känns super :bump:! Men, häromdan när vi var i ridhuset så skulle jag jobba honom likadant, eftersom han nu kommer in till mig när jag bjuder in honom, och sen följer mig skapligt bra, så jag skickade ut honom på spåret och han travade och galopperade runt lite innan han vred örat mot mig och "smaskade" lite, så jag bjöd in honom, och han kom. Men sen kom problemet; när han stod vid mig, och jag smekte honom i pannan och sen vände mig om och gav signal att han skulle följa efter mig, så vände han och travade iväg igen. Så jag upprepade, drev honom runt mig, och när han vred örat och "smaskade" så bjöd jag in honom. Han kom jättefint fram till mig, men sen när jag gav signal att vi skulle gå så sprang han iväg igen, och det bara glittrade av bus i ögonen på honom.
Min fråga:
Testade han mina kunskaper, eller vad gjorde jag för fel? Jag fick en stark känsla av att han bara testade, men jag är inte säker..
Vad tror ni?

jag skulle tro att han testar dig ;)
Fast kan även mycket väl vara att han inte riktigt förstår vad du vill.

okej :p

*kl*

Lägger till: Hur råder ni att jag ska agera?

jättesvårt att förklara.

Men man kan tänka så här ex.
Om hästen försöker ta sig in på "mitt" område, då säger jag ju självklart till med röst eller kroppsspråket och då hästen stannar "utanför", alltså gör det jag vill, så kan jag bjuda in den.
Det är igentligen ganska simpelt om man förstår vad man håller på med, man behöver bara iprincip tänka ex. "ja, nu få hästen komma"
så kommer oftast kroppsspråket automatiskt.

Iaf så funkar det för mig :angel:

Haha! svammel. hoppas du förstår lite vad jag vill komma fram till iaf. :rofl:

Jag har inte alls någon dröm-relation till Ella ;) Men jag önskar att jag en gång får det, och att hon en gång kommer att få ett sådant förtroende till mig att vi kan göra vad som helst tillsammans!

Men det blir fortfarande många missförstånd, många gånger då jag tvekar eller inte lyckas hålla huvudet kallt... tyvärr. Men jag jobbar på det och försöker att lära mig av varenda misstag jag gör, och försöker förstå vad jag gjorde "fel" och varför Ella reagerade som hon gjorde.

Och visst finns det stunder då det känns som att leva i en dröm, nästan alltid om jag ska vara ärlig. Men då och då tvekar jag, jag blir osäker och vet inte riktigt hur jag ska reagera, och Ella blir osäker hon med och förstår mig inte. Så för mig iaf, är det bara att träna, träna och träna. Och det är nästan av misstagen och missförstånden jag lär mig mest :) :angel:

Så tro inte att det alltid är jättebra! Och jag är långt ifrån lika kunnig som de flesta andra här på buke. Men jag har en väldigt lätt och känslig häst, som lär mig mer och mer för varje dag som går^^

Ni ser då ut att ha en drömrelation :love: så fina!

Jag har också en lätt och känslig häst, lär sig saker på 2 min, känns det som, men hon är också väldigt stressad ofta vilket kan störa en hel del, tyvär :(

Vilka fina bilder ni har här i tråden. Jag håller också på med pnh med min häst, så jag lägger väl in ett litet bidrag när jag leker med min häst i somras, jag är alldeles brevid kameran, har inga bilder på den här datorn med mig med på bilden, men ska rota i en gammal hårddisk eller ta med någon som kan fota

y1py-Ksy8-scV-pmIC0xt9k9UlcI0rHp03fIwdKUI_5PmNqAXSjfAWGHLSW_uEtyN1vt6UufdJfPvA

Stå på sten, stökig bakgrund tyvärr

y1py-Ksy8-scV-3UPQEkYKNnP-daXa2WREHFH02x8qmK0-_9g6Xmx6UIRO52MakPKwZqWZ2OciCbbk

KL

Sätter bara ett inlägg så ska jag försöka komma ihåg att lägga in lite bilder. Fina ni är allesammans!

:banana::banana::banana:

Ssarmless & Marks:Jätte fina bilder båda 2!!:):D

Jag har inte alls någon dröm-relation till Ella ;)
[QUOTE/]
Det ser verkligen ut så iaf :love:

Men jag har en väldigt lätt och känslig häst, som lär mig mer och mer för varje dag som går^^

Ja, Zorro är också känslig, men, som min tränare säger:, "... för det är ingen lätt liten brun ponny du har!" :p Men för varje dag som går stärks vår relation, och även om inte kommunikationen är lika bra och smidig som det ser ut för dig och Ella, så tror och hoppas jag att vi närmar oss för var dag :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar