Natural Horsemanship *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Tack! :love:

Jo, jag vet, jag glömde den :D Så här är resten av bilderna:

Ehum... väldigt snyggt! :rofl:

Ja, fattade inte riktigt vad som hände. Först funkade inte bilderna av nån andledning och sen tror jag att ja råkade byta plats på inläggen :crazy: :rofl: Hehe, men men jättefina tillsammans iaf!

Dea: Hihi tack! Fast jag är inte så duktig^^

tror inte alltid det handlar om att vara "duktig"... med er handlar det nog mycket om att ni har ett starkt band till varandra! :D
Fast så kanske man inte får säga.. för jag e inte nh:are... :o

(sen e du gietvis duktig oxå...;) )

Jo, fast det handlar ju om att lära sig se sin häst och bygga upp en stark relation genom kommunikation med kroppspråk^^ Och det är jag inte så duktig på, att handla rätt i alla situationer osv. Men jag lär mig mer och mer :)

*kl*

Undrar bara en sak:
När man skickar hästen över hinder med hinderstöd, vad gör man när hästen
landat då? linan snurrar väl sig runt stöder?

:bow:

Jag har aldrig ett högt hinderstöd på sidan mot mig när jag jobbar med repet, men tänkte samma sak när jag såg den bilden. Har aldrig testat själv, men synen jag få framför mig är ju att stödet ska dras med av linan och att det sedan blir ett himla kallabalik. :eek::angel:

här är 2 bilder fårn idag,gick väl så där...men på bilderna..i de övningarna gick de bar!:Dhär är bilderna:
http://www.pixbox.se/pic_show_id18231279.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id18231280.html

kan beretta lite om igår..när ingen ville ta kort:mad::
Jag gick med min älskling millan till padocken och lekte:
följajohn
tafatt
löslongerade ochhoppade löst!Allt detta gick underbart bra!Hon följde mig hela tiden! men roligast var nog tafatt!jag spang och helt plötsligt så tvärvände jag och hon följde efter!de va såå roligt!!de har nog alldrig gått så bra!!:love::) :D

//becca

Undrar bara en sak:
När man skickar hästen över hinder med hinderstöd, vad gör man när hästen
landat då? linan snurrar väl sig runt stöder?

jag byter reparm prcis innan hästen hoppar och tar sedan främre handen runt och byter igen... väldigt jobbigt... men det funkar om man ska fota:p

Aaw, tack :love:

Millan_gulligast: Vad söta ni är! :)

Tack så mkt!:) jag har fått upp ett fint samsple mellan mig och min häst!och jag har lärt mig av henne!altså de är underbart!:love:

kl

Idag har jag jobbat med Thytur i rundkorallen, sista dagen innan hans välförtjänta vila. Thytur är född 04 och hanterad sen oktober. Idag jobbade vi på förberedelser för öppna, flytta undan, olika ledpositioner och att backa (när jag står bakom).

18241434.jpg

18241432.jpg

18241380.jpg

18241378.jpg

18241292.jpg

18241383.jpg

18241382.jpg

//julia

Bara spara, har bara klippt han en gång som 5 åring då vi testade stubbat och korkort :eek:. Fick väl någon form av hjärnsläpp, var ju nästan så lång som den är nu när jag satte saxen i den. :o:angel:

OJ, vad vågat :eek: skulle aldrig sätta en sax i min dams man ;)

Det här var den ENDA bilden jag hittade som man såg man & lugg på, du ser ju vad kort :angel:
"åh, vad jobbigt att träna" säger Lillan :o

Vad fint det ser ut! :bow: Han ser verkligen uppmärksam ut på dig. Och öppnaträningen ser ju ut att gå riktigt bra. Håller själv på att öva det med min tjej, så nu fick jag massor av inspiration :)

Tanken var ju att eftersom han är så grov och maffig hade jag den här inre synen hur bra han skulle passa i stubb och lång pannlugg, men resultatet blev inte lika bra som tanken. Eller, det var väl inte fel, men lång man är en del av han känns det som.

Men vilken söting! :love: Den där manen och pannluggen växer sig snart lång! 5 år sedan Splejdy stubbades och nu är den mellan bog/knät, och de senaste två åren så har jag börjat ta av den och pannluggen med jämna mellanrum för jag inte vill ha dem längre. Men han har otroligt med hår överallt! Jämför man t.ex hans svans så är den ju som säkert 4-5 normalsvansar :eek:. Mardröm att underhålla, så den har väl lite korkskruvar pga att den inte borstas ut tillräckligt ofta :angel:. Måste blivit något genetiskt fel, travarna är ju inte precis kända för mycket tagel :crazy:

hihi, jag gjorde samma sak med min welsh cob som jag hade innan Lillan och det ångrade jag så grymt sen :eek:
Hann inte ens växa ut innan jag var tvungen att ta bort henne :cry:

Jag hoppas det iaf! det är så fint.
Har bara sett ett varmblod innan med en mycket man och lugg, men inte så mycket som din hästs ;)

Ja, visst är det fuskigt?! Det är verkligen helt underbart att ha tillgång till en korall, allt blir så mycket enklare...

//julia

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar