Natural Horsemanship *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

KL

Här kommer två "tråk-bilder" :devil: Jag och Ella tränade tempoväxlingar på vägen och det börjar arta sig nu^^ Igår riktigt studsade hon i samma takt som mig när vi kortade ner traven, men idag vad jag lite trött och småsur så det vart inte fullt lika bra :D

Tycker inte bildrna är tråkiga!:) har cohså börjat träna tempo växlingar med millan,går frammat!:D

HaHa. :D Hittade lite gamla foton igår. Från 2003.... :angel:

6785456.jpg

18403338.jpg

Här kommer lite bilder på min shettis igen.
På dom första bilderna går vi slalom mellan träden.
Och på dom två andra så hoppar vi över en gren. På den första bilden skickar jag honom över och på den andra hoppar jag med eftersom grimskaftet är knytet runt halsen och jag litar inte riktigt på honom att han så snällt stannar efter hindret när han märker att han är lös.

18431878.jpg

18431879.jpg

18431880.jpg

18431881.jpg

Lite uppdatering från mig fast mer tricks än hantering dock.
Jag har i fredags börjat lära han spansk trav men det ser mer ut som han boxas i otakt:D Bilderna är från filmen därav kvaliten.

2008-02-16+17_06_0001d.jpg

2008-02-16+16_56_0004.jpg

2008-02-16+16_56_0002.jpg

Mer info,bilder och film finns på min blogg:

http://zahlo.blogspot.com/

Jätte fina bilder allihopa!:bump:

Tycker det är kul att ser eras bilder. Forsätter bara!

Kom hit och lär min lillfis att göra så! Han fattar noll, varför lyfta benen när man kan släpa dem? :D Han gör likadant när han ska buga, lyfter inte benet och går ner på knä utan böjer kotleden och hasar sig bakåt.. Fast det händer att hoven är någon cm över marken. Ibland. Om man har tur. Eller om han inte kan hasa hoven bakåt. Fast han brukar lyckas med det ändå, hästafan.

Här kommer lite bilder på min shettis igen.
På dom första bilderna går vi slalom mellan träden.
Och på dom två andra så hoppar vi över en gren. På den första bilden skickar jag honom över och på den andra hoppar jag med eftersom grimskaftet är knytet runt halsen och jag litar inte riktigt på honom att han så snällt stannar efter hindret när han märker att han är lös.

18431878.jpg

18431879.jpg

18431880.jpg

18431881.jpg

Ser precis ut som min shettis, fast hon är ett sto och är nog lite högre:P

Hur har du gått tillväga för att få hästen att förstå? Även fast jag går runt och spänner med benen så inte fasen att hästen gör likadant :rofl:

KL

Jag håller inte på med ren NH, jag kommer på egna lösningar som passar mig och hästen. Vi har en rätt bra relation och så i alla fall, får man lägga upp bilder på det även om det inte är NH? :)

Kl

Hur kan man träna/lära en häst att backa rakt :angel:?

Jag har provat "allt" men inget funkar :crazy:

lägga bommar på marken? ev bygg upp två hinder och backa mellan om hästen går över bommarna på marken?
rygga längs ett staket?

Står du på öppen bana så börja med ett steg i taget :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar