Natural Horsemanship *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Om hästen inte lyfter benet när man petar då :p Figge bara gnäggar lite och tycker livet är underbart, men lyfta benen. Nää det är mesigt :p
Om det står en liten rund ponnykorsning i hagen imorgon med en påse hästgodis runt halsen, så vet du vad du kan göra i helgen :D Jag hämtar honom på måndag! ;)

Kl

Backar när bakifrån :)

Tvärnit, Ella var inte riktigt med och stannade lite obalanserat^^

Kl

Backar när bakifrån :)

Tvärnit, Ella var inte riktigt med och stannade lite obalanserat^^

ella & agnes alltid lika fina!:)

haha okej:D det har jag missat:D

jag petar med spöet på benet och sen när han lyfter så berömmer jag. och han behöver bara lyfta inte sträcka fram än så länge.
sen så ber jag honom gå ett steg framåt så att diagonala bakbenet hänger med.
och efter det lär jag honom från sidan när han är mer självgående att sträcka benet framåt:)
Viktigt är att berömma rätt. det räcker med att bara göra ett steg i taget och sen öka när han förstår:)

Jag har provat detta men min fattar inte. Han va påväg en gång att lyfta men fattade inte mer än så, trots att jag gav massa beröm.
Nu har jag iallafall kommit på hur jag ska lära honom att backa på kommando när jag är bakom honom och det får väl räcka under tiden :D Men tack för att du äntligen berättade iallafall :D

92ts01
[/IMG]

ska se om det funkar med bilder... om det gör det:
här kommer en bild på den stoora tvååringen och fölet..:)

Det funka inte :p
Har du lagt upp den på en internetsida?

irland032.jpg

här kommer en bild på stooora tvååringen och fölet..:)

Här kommer en pyttebild av Rachen när han går mellan en klo och en traktorkärra (kommer inte ihåg vad dom heter egentligen). ville först inte att han skulle gå emellan ifall de va för tajt men presic när jag tog kortet så började han gå iallafall. Han va nyfiken och lite skraj i början men efter att jag klappat på klon lite och berömt R så var saken ur världen :smirk: :p

18626588.jpg

hehe visst:D det är bara att fortsätta peta tills han lyfter och peta hårdare;)

Jag fick reaktion idag! "Men tjata! >_< Jag lyfter ju benet nu, titta!" och så lyfte han. Eller ja, han böjde lite på knät, tån var fortfarande i backen. Men med tanke på att det tagit över ett år att få honom att buga något sånär på egen hand så är det väl bra ^^

Men hur får man upp benet lite mer? Du kan inte låna ut din pålle, så kanske det tänds en lampa på loftet hos min när han ser hur man ska göra? Det var ju så han lärde sig galoppera, tänker jag :angel:

Jag vågar inte peta hårdare i onödan :o Jag försökte faktiskt lyfta på hans ben med händerna en gång, samtidigt som jag petade och själv gick med höga knälyft ifall han härmade, men det funkade inte :rofl: undrar varför...

Men va bra! grattis!:)
jag vet ju inte riktigt hur era hästar är men min är väldigt känslig för petningar:D
I början ignorerade han hälften av gångerna men jag fortsatte och peta hårdare tills han reagerade och nu petar jag bara ibland, annars blir han alldeles galen:D, nej men han blir väldigt osäker på vad jag vill iaf:D.
Det kan ni se på filmen när jag tränar lite. När han verkligen sparkar som en galning det är då jag petat på honom:D
Filmen ligger neranför bilderna. Jag är ju absolut inget proffs eller så allra bäst är ju att söka upp en tränare:)

Här är en länk till filmen:
http://zahlo.blogspot.com/2008/02/trick-trning-frn-idag.html

Gud vad mysiga bilder som utstålar kärlek mellan alla ekipage =)
Pysslande mycket med NH med min förra häst, men min nuvarande häst så blir det väl lite ledträningar men inte alls lika mycket.
Blev hel sugen på att testa rida henne utan träns nu under lovet då jag satt och kollade på Agnes bilder på pixbox:)

Hon har nog alltid fått gå med bett förutom då vi ridit till stranden för att badat* Nä nu ska det byggas förtroende <3

Kommer bilder från mej också längre fram i veckan =)

Det ser skittufft ut ju! Det ska jag lära Figgus :p Vänta bara, om några år kanske.. Han förstår vad man menar, men är lite bekväm av sig. Rättare sagt; mycket bekväm. Gör så lite som möjlig, och helst ännu mindre. Fast när han väl vill då går det så fruktansvärt bra att jag undrar var han lärt sig allt han kan! (Jag tar åt mig äran, hehe)

Kan ju slänga upp lite bilder när pojkvännen leker cowboy, för att hålla sig till tråden. Pojken har ridit max tio gånger, måste säga att han är tuff ^^
In action
Full fart!
Figge och jag
..igen
Lite trick
mer trick

tackar tackar!
Men väldans vilken fin buga ni gör! och ja verkligen modig pojke!

Hehe, härligt! Ser fram emot massor av bilder ;) :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud