Natural Horsemanship *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

Bildbomb, men det är vä det ni vill ha? Fick med mig en att fota idag i alla fall, fast höll inte på så länge då det blåste riktigt kallt ute och stackarn frös om händerna. Här är i alla fall Splejdy, ursäkta att han är skitig och manen bara stort trassel, men han hämtades direkt från hagen (och var som tur ovanligt ren). :angel:

Roligt att vara på pallen
RIMG0005.jpg

Splejdy kan två palar också lös! Och matte lever sig in lite väl bra! Ursäkta minen..
RIMG0021.jpg

Backa ner
RIMG0018.jpg

Lite ridning, svängning med vikten
RIMG0037.jpg

Skulle testa hur han reagerade om man red istället..
RIMG0034.jpg

Inga problem!
RIMG0038.jpg

Fortsätter i nästa inlägg..

Rygga, funkar med bara handrörelser nu
RIMG0045.jpg

"Stanna kvar"
RIMG0052.jpg

RIMG0049.jpg

Otäcka plastpåsen som lät VÄLDIGT mycket idag när det blåste
RIMG0055.jpg

RIMG0059.jpg

Vi håller på att träna "buga"
RIMG0067-1.jpg

Bonusbilder på han, bara för han är min lilla plutt
dubbel.jpg

RIMG0069.jpg

åh tack!

jo jag tror att han har blivit biffigare, sadlarna tyder iaf på det, han har vuxit ur två sadlar på 3 år nu.. så större är han nog.. ;)

KL

Två nya bilder på mig och Ella, i snön! :love:

Backar henne bakifrån men det vart lite snett :p

Och så lite "löslongering" i hagen, fast på väldigt liten volt^^

Hade en till bild. Klapp på bogen betyder rygga, har använder jag också repet iof.

RIMG0030.jpg

oj så fin och vilken lugg och man! :love:

Är det ett vbl? eller bara väldigt lik en :angel:?

oj så fin och vilken lugg och man! :love:

Är det ett vbl? eller bara väldigt lik en :angel:?

Nej, manen gör han inte rättvis på dessa bilder. Är så ihoptovad så den är väl nästan dubbelt så lång egentligen. :o:angel: Hade ganska mycket att göra ikväll när den skulle redas ut, närmare en timme och mina fingrar är helt sönder nu.

Varmblod? :eek: Ja, ingen ponnie eller kallblod i alla fall. ;) Men det är en travare, dock en väldigt grov en! Han har stått i 3 månader nu och inga muskler kvar, annars är det en otrolig grov och maffig herre och man kan inte gissa att det är travare i han då. Dom få loppen han gjorde i sin karriär trodde de att han hade kommit fel och skulle starta i kallblodslöpen. :angel:

Måste bara lägga in för att visa. :angel:
Tror bilderna är 1 resp 2 år gamla. Manen är väl inte så jättemycket längre men pannluggen är precis strax innan mulens slut :d:love:

RIMG0020.jpg

2Splejdy-1.jpg

Jättefint ser det ut!

Jag vill bara varna lite för pallar... Min häst klev igenom en sån och fastnade nästan med hoven men han hann rycka till i den innan den var helt nere mellan plankorna men han rev upp sig lite vid kronranden....

Dom är inte så hållbara om hästen kliver på fel ställe på dom. Dessutom vet man inte hur gamla dom är, dom återanvänds ju ofta.
Dom klarar ju av hur mycket somhelst jämnt tryck men x antal hundra kg på fel ställe -tex ett hästben- så knakar det!

Däremot funderar jag på att spika på ett lager till brädor på en pall, som korsar plankorna som redan är där, då tror jag den håller pall för mycket....

okej, jo det var varmblod jag syfta på ;)
Mitt varmblod är liten och inte så välmusklad heller, men hon är ju bara 3 år än så. :angel:

Tack! Jo, jag vet. Men dessa är i alla fall nya vet jag, morbror som tillverkar och fick dessa i januari när vi var förbi där. Ska fixa dit plankor, har beställt och ska få hem riktiga ekskivor så de håller länge framöver. Har själv aldrig varit med att någon har gått igenom när jag använt, men kan tänka mig om de är lite äldre och legat ute i blöta. Men var bara tvungen att testa lite idag när vi inte gjort något på 3 månader nu. :angel: Han tycker han är så duktig och älskar att gå upp på saker. Släpper man han lös så springer han bort och går upp på dem direkt. :)

okej, jo det var varmblod jag syfta på ;)
Mitt varmblod är liten och inte så välmusklad heller, men hon är ju bara 3 år än så. :angel:

Då har ni ju tid till det framöver ;)! Splejdy blir 11 i år :o, tiden bara springer ju iväg! Men snart ska han vara tillbaka i det gamla, stallets stålta gladiator som tar sig fram överallt. :smirk:

:eek: Åh vill också ha häst med låång man och lugg ;)

Bara spara, har bara klippt han en gång som 5 åring då vi testade stubbat och korkort :eek:. Fick väl någon form av hjärnsläpp, var ju nästan så lång som den är nu när jag satte saxen i den. :o:angel:

Jag gjorde så att jag backade min häst i pölar för att när hon stod mitt i pölen stanna och sedan gå framåt. För varje gång backade jag mer och till sist stod hon på andra sidan pölen och gick då utan problem i pölen. Det gick åt några gånger :) men nu är det inga problem.

Lycka till
Annika

Haha, din häst är duktig! Min kan man också 'lura' genom att backa genom vatten och sen mana på framåt genom vattenpölen, men när det gäller att matte ska stå brevid och Rachill ska gå först - Nähä, tvärstopp. Han är sån som inte gör någonting om inte jag gör det först. Dåligt självförtroende är boven, skulle jag tro, men det börjar bli bättre:smirk:

jättehärliga bilder! åh snöööö:love: kollade på pixbox och jag gillade den när du sprang och hon galopperad:love: jättehärliga!

Jättefina bilder och söt häst! :love:

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar