Natural Horsemanship *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

vad enkelt det lät:o Om jag ens skulle tänka tanken att be Rachen att gå ner i vatten så skulle han kasta sig på mig. Det är ytterst få gånger vi lyckats sätta ner hovarna i vatten:crazy:

hehe ja:D det är lite annan träning före att gå ner i vattnet;) som att skicka mellan grejer och över hinder och sånt:D Men Pink gick faktiskt inte heller ner i vattnet från början och jag är inte så himla begåvad så det går bara man tränar!:)

Ja tänkte väl de.. =) Va kraftig och fin han har blivit.. fått för mig att han inte va lika grov då jag såg honom.. :P

vad enkelt det lät:o Om jag ens skulle tänka tanken att be Rachen att gå ner i vatten så skulle han kasta sig på mig. Det är ytterst få gånger vi lyckats sätta ner hovarna i vatten:crazy:

Jag gjorde så att jag backade min häst i pölar för att när hon stod mitt i pölen stanna och sedan gå framåt. För varje gång backade jag mer och till sist stod hon på andra sidan pölen och gick då utan problem i pölen. Det gick åt några gånger :) men nu är det inga problem.

Lycka till
Annika

50236_1201718936.jpg

:)

Inte?
Jag ser en söt liten modig pålle! :)

hej!
i höstas när ja va i padocken och hoppade lite så var jag tvungen att hoppa av och gå och hämta en sak, då följde min hyr-islandshäst efter mej :) hon va så söt då, har tyvärr ingen bild men iaf :)
tänkte börja med NH när jag köper egen häst, rätt snart, är det någon som har några tips på bra övningar att starta med ?
tack!

NH handlar ju inte bara om övningar och att man kan slänga på pressening och löslongera sin häst. ;) Det är ett helt förhållningssätt till hästar där man jobbar med kroppsspråket - deras egna språk, för att skapa förståelse och kunna bygga upp förtroende och ledarskap. Finns någrade nålade trådar där det står massor om det och även om du googlar på det. :idea:

Lycka till!

tränar NH med vårat gottlandruss väldigt mycket. jag kan nu mera gå promenader med honom lös i skritt trav och galopp. kommer om jag roppar. ryggar på komando mm

i lördas
31689_1201775216.jpg

86019_1201775255.jpg

93873_1201775295.jpg

99630_1201775338.jpg

bonus bild
84928_1201775367.jpg

bild bomb haha

tränar NH med vårat gottlandruss väldigt mycket. jag kan nu mera gå promenader med honom lös i skritt trav och galopp. kommer om jag roppar. ryggar på komando mm

i lördas
31689_1201775216.jpg

86019_1201775255.jpg

93873_1201775295.jpg

99630_1201775338.jpg

bonus bild
84928_1201775367.jpg

bild bomb haha

bilderna syns inte!:(

i lördas
31689_1201775216.jpg

86019_1201775255.jpg

93873_1201775295.jpg

99630_1201775338.jpg

bonus bild
84928_1201775367.jpg

bild bomb haha

Aww.. Dom syns inte! :(

ni måste ha bilddagboken uppe för att kunna se dom:D

Men kan du inte länka till din sida och berätta vilket datum vi ska kolla under? :bump:

tack. ska fotta lite mer i helgen eller min faster ska få fota så kommer det riktiga NH bilder:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar