Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*
Hej, jag vill inte vara vrång och ovänlig. - MEN! - Snälla starta inte om "för långa" bildtrådar om ni inte har egna bilder att lägga ut. Det blir oftast bara fel, då de som ALLTID lägger in bilder, då ofta (jag säger inte att det är så i DENNA tråd, så missförstå mig inte) lägger in bild och skriver... "Jag har inget nytt just nu, men den här har ni ju sett förut". Och ni som lägger in bilder, det är roligast om ni lägger in NYA bilder. De gamla har man ju oftast sett i flera andra trådar tidigare. Till sist kommer det bara finnas gamla NH-bildtrådar, låsta med exakt samma bilder i, när trådarna blir för långa och då kan man väl lika gärna bläddra i de gamla trådarna, eller?
Då är det bättre att ni startar en tråd, där ni frågar om något särskilt problem exempelvis lastning, där någon kanske har en väl förklarande bildserie och kan utveckla en bra diskussion, där bilderna kan användas som fördjupning.
I annat fall kan vi ju låsa den här och använda oss av *Lek* och kommentartråden, nedan. Den tråden tycker jag är VÄLDIGT pedagogisk och lättförståelig. Det var ett väldigt bra initiativ.
Är det ren gnäggtråd ni är ute efter, som "å vilken söt häst" och liknande hänvisar jag till forumet GNÄGG under ridning. Hästhanteringsforumet, är mer tänkt för hanteringsdiskussioner och då är ju bilder med övningar och liknande, perfekt som fördjupning.
Alternativet om ni absolut vill ha en tråd med nya bilder och filmer, är att ni låter bli att kommentera, "å vilken fin bild!", "var har du köpt det där?", "var bor du?" och "Jag skickar PM!" (att någon skickar PM, ser man ändå). Såna diskussioner er emellan kan ni föra via PM. En sån tråd, har vi akademiker på Klassisk Ridkonst. Där försöker jag rensa ur diskussionerna om "söt häst" osv, så gott det går. Men det är svårt, då vi i klassisk ridkonst inte har något gnäggigt forum.
Mvh
IngelaH
moderator