Den framfördes väl inte ens på något annat språk, det är bara vad en del fått för sig.
Två barnvisor hade översatts till hebreiska respektive arabiska.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den framfördes väl inte ens på något annat språk, det är bara vad en del fått för sig.
Jomen aftonbladet skrev innan att det var nationalsången som var översatt och oavsett hur mycket artisterna själva dementerar så har uppenbarligen aftonbladet alltid sanningen...Ja, så hade jag uppfattat det men när jag läser på olika ställen nu så verkar folk upprörda över att självaste SVENSKA nationalsången sjöngs på FEL språk
Fast du kanske inte äger en TV så länge till?
Ve och fasa! Fruktansvärt att översätta svensk kultur på det sättet. Var kommer det sluta? Snart översätter de väl Astrid Lindgren också..
Tycka vad man vill om mellanakten (jag såg den nyss, inte imponerad men det var inte dåligt heller. Lite tråkig bara) men har folk verkligen inget bättre för sig än att anmäla det?
Jag ser dessutom inget politiskt budskap i det? Mångkultur möjligen, underhållning i synnerhet.
Men jag kanske är totalt blind och döv för de djupare nyanserna eller nått...
Men va? Raljerar på detta sätt? Tror du text i en nationalsång är ett hinder för integration?
Tycker det är så himla poppis just nu (och har varit ett tag) att tycka illa om sverige och svensk historia och kultur.
Woot? Det har jag nog aldrig stött på.. Eller ja, en viss grupp av människor sin hävdar att vi inte får göra en massa saker (tex sjunga nationalsång eller ha svensk flagga) brukar säga det, men jag har aldrig sett det i verkligheten.
Jag tycker nog vi har en väldigt levande svensk kultur med många (ibland konstiga) traditioner. Däremot är vårt land väldigt stort och seder och traditioner är inte de samma över hela landet. Det kan skilja mycket bara över länsgränsen.
Så vad är svenskt? Vilken tradition är rätt? Vilken historia?
Jag äter inte julskinka, är jag på något sätt emot svensk kultur och historia då?
Ja, jag anser att svenskar förminskar sig sjölv och näst intill tycker illa om sitt land ibland, du behöver intr hålla med. Det är ju bara att jämföra med hur t ex våra grannländer firar sina nationaldagar resp. hur man i sverige gör det så bör du ju se skillnad.
Själv ser jag mig inte som svensk så personligen bryr jag mig inte särskilt. Tycker det är sorgligt att se bara. Är glad att man i det land jag ser som mitt faktiskt kan se sig som stolt över att vara från just det landet utan problem.
Jag skiter fullständigt i flaggan, jag gillar att vi har vårdcentraler och vägar mycket mer...
Du behöver ju inte ta åt dig om du inte känner dig träffad.
Ja, jag anser att svenskar förminskar sig sjölv och näst intill tycker illa om sitt land ibland, du behöver intr hålla med. Det är ju bara att jämföra med hur t ex våra grannländer firar sina nationaldagar resp. hur man i sverige gör det så bör du ju se skillnad.
Själv ser jag mig inte som svensk så personligen bryr jag mig inte särskilt. Tycker det är sorgligt att se bara. Är glad att man i det land jag ser som mitt faktiskt kan se sig som stolt över att vara från just det landet utan problem.
Att jag bemöter ett märkligt påstående (se på våra grannländer hur de firar sina nationaldagar och jämför med de sverigehatande svenskarna ) betyder inte att jag känner mig träffad utan bara att jag tyckte det du skrev var just märkligt.
Men va? Att inte göra som andra länder är väl knappast ett tecken på att man inte gillar sitt land? Vi har ingen tradition av nationaldagsfirande. Däremot midsommar, helt bananas!
Det handlar alltså om att du anser, inte som i första inlägget att det är "poppis" att tycka illa om svergie. Baserat på att andra länder firar nationaldag annorlunda än oss?
Läs mitt svar till monstermom. Snacka om att fokusera på helt fel saker i det jag skrivit. Och fortsätt gärna förminska er själv om ni vill. Jag bryr mig som sagt inte.
Nej vi förminskar dig inte. En ärligt ställd fråga: vem är det som säger att vi inte är stolta över vårt land?
Jag har inte träffat någon som inte gillar Sverige. Om de är bosatta här eller turister, alla jag pratat med gillar Sverige.
Verkligen? Det släpps ju massvis av böcker om både historia och kultur? Jag följer historieprogram på P1?Fast det är inte bara den här händelsen jag syftar på. Var kanske lite otydligt. Tycker det är så himla poppis just nu (och har varit ett tag) att tycka illa om sverige och svensk historia och kultur. Mona Sahlin hävdade ju t ex att sverige inte ens har någon kultur.