Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

UPPDATERING!

Jeffery var vid mycket gott mod. Konkurrensen i herrklassen var inte mördande direkt och hans hatt ett sant mästerverk. Ett ymnighetshorn av klassiskt snitt. Dessutom hade det en specialfunktion: när Jeffery drog i en väl dold tamp, öppnades ett lock i hornet och ett vattenfall av Durigutti flödade ut. Bara några korta sekunder, så att det hann fånga solens strålar. Effekten var bländande. Han hade tränat hemma för att få rätta fallet på fallet så att säga. Och nu… nu var det dags! Jeffery drog i tampen. Den satt fast. Han drog lite till. Vad f… Hornet öppnade sig, men Jeffery förvandlades plötsligt till någon form av Medusa för ut vällde – ormar. Folk skrek i panik och rusade åt alla håll. Jeffery själv insåg snabbt att ormarna var godisormar, men det hjälpte inte. Skylten DISKVALIFICERAD lyftes av juryns ordförande och han var ute ur tävlingen.

Jeffery var tvilling!

DL-info inom kort! (Jag ska tatuera in tiden på armen först bara:angel:.)

Vari ligger det jobbiga?
Onda spelare A ska välja arvtagare B. Slut.
Eller fattar jag fel?

Det är inte det som är det jobbiga.
Det jobbiga ett) är att om man är arvtagare B så är man plötsligt ond efter en hel lek som god.
Det jobbiga två) är att kvarvarande goda har typ ingenting att gå på ....det är verligen ole, dole, doff känns det som

Det är inte det som är det jobbiga.
Det jobbiga ett) är att om man är arvtagare B så är man plötsligt ond efter en hel lek som god.
Det jobbiga två) är att kvarvarande goda har typ ingenting att gå på ....det är verligen ole, dole, doff känns det som

Det finns vissa betänkanden med att göra valet också. Det kan vara nog så knivigt, men det kan vi diskutera efter avslutat lek.

Men nu hajar jag inte alls.
Blev han äten eller diskad på riktigt?
Räknas den demonade som ulv redan nu? Och alltså kunde käka Jeffrey?

Sorry för att jag är liiiiite korkader.

Nu är vi där - huvudloppet! Dagens stora grej. Ja, utöver hattarna då. Bara tre spelare återstår:

Caisa, Cirkus och Con (Man ska tydligen ha ett nick på C i det här racet.)

Eftersom fortsätter tror jag inte skriver deltagare och åskådare på näsan när jag avslöjar att endast en av dessa är ond. För hade det varit två så hade leken varit slut. Som det är nu är alla de resultat som man kan få vid ett ulvspel möjliga: goda kan vinna, onda kan vinna och det kan bli oavgjort. Hur det blir? Är vidöppet!

DL imorgon kl 21.30. Natt-DL en timme efter publicerad uppdatering.

Och hästarna är i ledvolten för finalen närmar sig!

Men nu hajar jag inte alls.
Blev han äten eller diskad på riktigt?
Räknas den demonade som ulv redan nu? Och alltså kunde käka Jeffrey?

Sorry för att jag är liiiiite korkader.

Jeffery är inte diskad, men han är död. Diskad var bara min uppdatering och de hänger inte alltid ihop med vad som händer i leken. MM är inte bortförd av ridande polisen heller. Tror jag.:D

TILLÄGG: Nu fick jag äntligen in en smiley!

Senast ändrad:
Dessutom hade det en specialfunktion: när Jeffery drog i en väl dold tamp, öppnades ett lock i hornet och ett vattenfall av Durigutti flödade ut. Bara några korta sekunder, så att det hann fånga solens strålar. Effekten var bländande. Han hade tränat hemma för att få rätta fallet på fallet så att säga. Och nu… nu var det dags! Jeffery drog i tampen.
Jag har en mycket behaglig känsla av en accelererande men ändå tillbakalutad nöjdhet. Som jag har jobbat med detta.
Samtidigt fräser det till lite elektriskt till höger, och en tidsreva liksom öppnar sig omkring mig, som för att omsluta mig, och mitt leende bromsas in och liksom fastnar till när jag faller bakåt trots att jag står upprätt.
Höjer min... arm som... ...liksom
Ögonblick... ...stannar ... ... ..... ...evighet...

Och så jämkar tidsrevan litegrann på sig, och strax ser ingenting längre konstigt ut.
Det är lite blött på marken.

Är det hunden därborta som gått förbi här?

Ahh, som jag trodde.

Ja, att Mu "visste" att Jeffery och Con var tvillingar skrev hon ju i princip "så som ni hintar". Men hon visste inte vem/om jag eller Cirkus var byfåne... Så det enda vettiga, eller "säkra" i det scenariot vore att käka en tvilling och omvända den andra.
Därför:

Caisa röstar på Con

Dels för att det är den enda vettiga tankegången, och dels för att att BOP är regelbrott. ;)
Jag tror alltså inte Mu vågade försöka omvandla Cirkus utifall att hon var byfåne.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar