Nästa stjärna

Gnist

Trådstartare
Har nu tillsammans med sina syskon blivit hela 12 dagar :eek: :D

Lilla Gira 12 dagar

Gira-08-02-22004-L.jpg

Träffar pappa för första gången

Rix-Gira-08-02-22017-L.jpg

Rix-Gira-08-02-22015-L.jpg

Sv: Nästa stjärna

Japp :D
Han gillar valpar, så hon hade nog kunnat vara grön med lila prickar på och ändå fått godkänt :rofl:

Härliga bilder! :)

Hur beteer sig dina tikar gentemot de andra hundarna när dom har valpar? Får alla andra hundar komma fram till valparna eller är det bara vissa eller är dom beskyddande i början och släpper sedan in dem?

Min tik har en finnspetstik som "bästa kompis". Det var absolut inga som helst problem när hon kom och hälsade på när vi hade valpkull. Min tik stod bara som en stolt mamma vid valplådan och viftade på svansen medan finnen kollade in vad de var för konstiga pipande varelser däri;)

Bryr sig inte nämnvärt i hanarna, men de första 3-4 veckorna kan de vara griniga mot de andra tikarna.

Efter de klassas som kanske som en del av den stora flocken?

Spekulationer spekulationer.................:angel:

Ja, de börjar ju komma ut i stora världen och ingår då i hela flocken :D

Förtydligande: Med gringiga menas; uppdragen läpp, men inget morr eller utfall..

Valpis var ju underbar men jag blev nog lite kär i pappan jag:d:love:

Hårt G :D

Jo, de är fina och finare blir de om några veckor :love:

Svårt att tänka sig att nått så litet och pluttigt om 8 månader ska börja jobba i skogen och börja skälla älg..

Rix, gamle man har då inte blivit bättre i sin öroninflammation efter den rekommenderade behandlingen med vetiderm, så på måndag blir det veterinär, för undersökning och annan behandling :cool:

Fotade lite till här idag :angel:

Vad månde detta tyda på???
Bossen-08-02-22010-L.jpg

En liten prommis bort till polarna
G-08-02-22011-L.jpg

Mysigt i hörnan
Mys-08-02-22012-L.jpg

Gosnosen
Nos-08-02-22015-L.jpg

:love::love::love:

Men guuud vilken liten söt pussnos :love:

Helt förtjusande söta!

Tänker du behålla Gira? (verkar ju vara lite "utvald"...)

Är det en mullvad eller en limpa? :D

:love:

Jag kan känna hur det känns att hålla i en av dem, bara av att se på bilderna. De är verkligen mjuka i hela kroppen liksom! Degklumpar :D

NEJ SLUTA!!! Jag står inte ut!! Det suger så in i bomben i Valptarmen...
Får man sno tråden lite...? Skäll (GROFF!!:mad:) på mig annars! GNIST - du som har så många hundar (har tappat räkningen!), tycker du det är en fördel för Hund att leva i en familj med fler hundar än en? En del tycker att det räcker med Människoflocken för hunden och att det t.om. är negativt med många hundar. I ditt fall vet jag ju att ni jagar och har användning för flera hundar, men vad tycker du när det handlar om hundar i största allmänhet? Lite som att barn må¨r bra av att växa upp med syskon? Blir en hund gladare av en stor flock?

Jag tycker att det är bra om hundar lever i hundflock också, men jag anser inte att hundar som lever som ensamhund, mår dåligt eller lider av detta.

Anser dock att hundarna som lever i flock har lättare att tolka andra hundars språk och mer sällan stressar upp sig vid hundmöten eller möte med hundar som gör utfall.

Självklart finns det även många ensamhundar som är bra på att läsa andra hundar, eftersom ägaren låter hunden träffa andra hundar regelbundet under upväxten.

Och duuuu.... Många bilder kommer det att bli på gosnosarna :devil: :D

De är rätt festliga i lådan mellan varven.. Fasansfulla morrningar och pipiga skall hörs med ojämna mellanrum :eek: :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 449
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 030
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka