Nästa hund - Nästa ras?

Sv: Nästa hund - Nästa ras?

Ytterligare en dobbis, såklart! ;-) Har redan spanat in mamman till min blivande valp.... Men visst, det ska ju passa tidsmässigt också. Jag vill inte ha tre hundar, men ska man se krasst på saken så är min äldsta 11 år så jag tror väl inte att han lever så länge till. Inte för att jag hoppas på att han ska gå bort - var dag jag har med honom är en gåva!

Ha! En kompis till mig hade valpar precis! Bättre Tysk tik får man nog leta efter. Vilket temperament!!! Jag vill ta hem henne varje gång vi träffas... Hon går lös på gården som vilken Labrador som helst och apporterar gör hon också... (Det är väl nån del i nått prov att de ska hämta hem byte)

Tippan skrev:
Jag vill ta hem henne varje gång vi träffas... Hon går lös på gården som vilken Labrador som helst och apporterar gör hon också

Ja, de är lätt beroendeframkallande de små liven! Vår vovve apporterade ankor för första gången nu i veckan. Med bravur! :)

/Timsetim

Kul! sen är hon så söt också :o *puss puss* Vill äta upp. Hon har världens gulligaste lilla nos...

Dvärgschauzer sv/silver :love: :love: :love:

Fick tyvärr ta bort min efter 13 år i Augusti,men någon gång i framtiden skall jag skaffa en ny.

Jadzia skrev:
Schäfer
Ska jag ha någon chans att vinna SM i sök finns det inte så mycket annat att välja på. Jag vägrar skaffa BC, Kelpie, Flat eller liknande.

Jag kan inte annat än hålla med dig! :)
Fast här lär det inte bli en liten puppy förns i Mars -toklänglar-
Finns ingen hundras med så många möjligheter & naturbegåvningar i som Schäfern, och då pratar jag givetvis om bruks schäfern.. inget fjant! ;)

Jag är fast vid Chinese Crested, men nån gång i mitt liv ska jag äga en Grand Danois :love: :love:

Ja eftersom jag vill träna och tävla mer lydnad då den tiden kommer ( att jag har tid )
Därför överger jag GD, inte för att jag vill :( för skulle GD ha mer "Will to please" så skulle jag inte ge upp den.

Jag älskar ju min Atlaz, han är helt underbar på alla sätt ....förutom på att träna.. Han tycker det är onödigt att träna något som man redan kan ;)

Nä, pipiga räkstjärtar har jag inte mycket till övers för. Bra skalle och ändamålsenlig exteriör vill jag ha, sedan får den vara hur ful som helst.

Blixtra skrev:
Salukis eller renrasig Podenco.

Jag såg en blandraskull till salu på blocket:
Podenco + Galgo

Jösses så onödigt...det föds knappt någon kull alls av raserna i vårt land och så paras ett par av de få som finns med varandra.
Kanske Galgon föds mer med Podenco finns ju knappt ALLS här, föds väl lite mer i Finland och Danmark.

Kändes bara...*waste*.

Måste bara lägga in en favvobild på en podenco, var månadens bild förut på Sv. Vinthundklubbens hemsida.
podenco2.jpg

Senast ändrad:

ohh... DÄR är min ultimata favorti alla kategorier... Men ingen hund som skulle passa mig idag. Men utseendet :love:

:) Min kompis frågade mig den frågan för ett tag sen, då såg jag ut så här :confused: :eek: :confused:
För i min värld så FINNS ingen annan ras än Basset hound :love: Dom e´helt underbara.
(Dock skulle jag kunna tänka mig att ha en chinese crested sammtidigt)

Vi planerar redan nästa hund och den kommer antagligen tidigast nästa sommar men antagligen blir det sommaren 2007. Det kommer bli en till schäfer. Har bestämt vilken kennel också så det känns skönt. Ska bli himla intressant.

tretjak skrev:
Så jag har funderat på en cool Bassett eller en sur, strävhårig tax som min nästa hund. Min pappa har en Bassett som är störtskön men han har dragit med många krämpor trots att han inte är mer än 4 år så det avskräcker väl lite.

Är det någon här som känner till rasen och vad man ska kolla när det gäller sjukdomar?

Ja jag har en basse :bump: Hon är det underbaraste som finns. Det enda hon har haft problem med hittils (ta i trä) är envisa urinvägsinfektioner när hon var valp. En basset som bott på samma gård förut var dom tvungen att ta bort pga ledproblem. Det är en sak som jag tror att man verkligen måste tänka på. Jag bar min i alla trappor till hon vart för tung :angel:

jag har i dag två hundar en amm-coccer 2år
sen har jag en blandras tik på 8år pudel -papillon
och när den äldsta hunden går bort så ska jag inskaffa mig en irlänsk varghund eller en grand danois en gul eller en harlekin hane.

Ja då förstår jag.
Det är inte alltid man har problem med en hund som behöver jobba mer än man hinner/vill.
Det finns gånger det är tvärt om! Fast det måste vara betydligt mer sällsynt i dagens hundsamhälle.

Jag är hundlös just nu pga att vi är borta för mycket. Från nyår kommer situationen ändras så att jag kommer att arbeta mindre och kommer att kunna ha hund med mig på jobbet. Jag är väldigt sugen på att skaffa valp till våren, men min sambo är tyvärr inte riktigt med på det. Vi får väl se hur det slutar...

Blir det hund, så är det förmodligen en gul labradortik eller en golden som blir aktuell. Jag har haft flera labbar innan och tycker att de passar mig utmärkt. Jag vill ta upp allt jag gjorde med mina gamla hundar, lydnad, spår (både viltspår och vanligt spår), kanske bevakningshund och lite agility.
Även Cocker är intressant, men lite för mycket päls och är lite för liten.
Jag tittar på valplistorna varje dag och visar min sambo bilder på goa valpar...

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
523
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel