Nästa hund - Nästa ras?

Sv: Nästa hund - Nästa ras?

Kelpie och någon gång i framtiden tror jag att jag kanske kan tänka mig att prova BC, om jag hamnar så jag har tillgång till får.

Senast ändrad av en moderator:

tejp skrev:
tax.:smirk: dock helst en blandis-tax med längre ben.

eller en riktigt raggig blandis. :D

Du är inte klok! :eek: :D

Här har du en:

http://i11.photobucket.com/albums/a155/robin_goodfellow/utomhus.jpg

Jag har inte riktigt förstått charmen med taxen, skall jag erkänna. Detta till trots så är vår hund älskad över alla gränser - men han ger mig gråa hår.

Skärpa som få, men egentligen inte så modig.

Senast ändrad:

Nästa hund blir förmodligen en dvärgschnauzer till. Jag har andra drömraser, men jag väntar med dem. :)

Blir det ingen dvärgschnauzer så blir det en svart eller p/s schnauzer.

Tippan skrev:
En vit?? *ja snälla* De är häftiga!!
hahaha

Jag har faktiskt funderat lite på dem! :d De är jättefina, men jag är lite orolig för att jag måste bada hunden ofta för att den inte skall se smutsig ut.

Men den här kenneln har fina vita hundar - speciellt denna är fin...

sluggo.jpg

Och trots att jag inte är så betagen i de svarta, så måste jag erkänna att jag är liiite kär i denna! :love:

Josse-web.jpg

men vet du - det blir förmodligen en sv/s. :cool:

Senast ändrad:

Jag ska ha en wheaten igen. Men jag hoppas att min hund får leva i många många år till:love:

En renras. :D
Har en jättehärlig blandis nu, men nästa hund blir en renrasig, sen VAD det blir för ras vet jag inte riktigt men jag har alltid varit svag för dobermannen. :d Eller en korthårig collie kanske? Eller en leonberger...eller...eller...

prinsessfeminist skrev:
Du är inte klok! :eek: :D

Här har du en:

http://i11.photobucket.com/albums/a155/robin_goodfellow/utomhus.jpg

Jag har inte riktigt förstått charmen med taxen, skall jag erkänna. Detta till trots så är vår hund älskad över alla gränser - men han ger mig gråa hår.

Skärpa som få, men egentligen inte så modig.

Heeeey...vad menar du...?? De envisa små liven är de underbaraste vänner som finns!:love:
1014270.jpg

hehe

Ja, envishet har de mer än vad jag anser vara nödvändigt. Det är väl denna egenskap som gör mig så galen. han ger sig inte i första taget och när han gör det, så är det med en blick som: "vaddå - jag hade tänkt göra som du ville hela tiden. vad tjafsar du om?" :D

Envishet och personlighet tycker jag nog kännertecknar alla taxar jag mött. Ingen är den andra lik utom när det gäller istadigheten. En tjurig shetlandsponny kan upplevas som en sommarbris jämfört med en tax som bestämt sig. :crazy:

Men - det är väl personligheten som gör hunden oemotståndlig trots allt. Ögon som är fulla av kärlek, men som också kan ge en de längsta blängande blickarna man trodde fanns...

Ja - suck...

Skaffa du en tax till, vettja. En heltax så att du vet vad du får! Vår har lite terrier i sig och han är lite hetsig ibland.

taxar är det ljuvligaste som finns! någon gång långt borta i framtiden SKA jag ha en kh black & tan normalstor tax *drömmer mig bort*

cillamuffins skrev:
taxar är det ljuvligaste som finns! någon gång långt borta i framtiden SKA jag ha en kh black & tan normalstor tax *drömmer mig bort*

:crazy:

Hade tänkt skaffa en nr 2. för några veckor sen. Av rasen Malle :love: Men nu väntar vi med det istället och satsar allt på att min nuvarande ska bli frisk och kry.

Jag vill ha en dvärg pinscher som nästa hund. Dels för att jag kan tycka att det är lite smidigare med en lite mindre hund och för att den verkar passa mig rätt bra i tempramentet.
Fast min duktiga hund kompis tycker att ja borde ha en Dalmatin. Ju mer hon pratar om Dalmatinen så verkar den också passa mig rätt bra. Fast det är ju ett tag kvar tills ja det blir dags att skaffa ny hund.

En tysk jaktterrier eller eventuellt en border terrier om jag hittar en med bra jaktstam.

Sen blir det nog fler weimaraners, dock långhåriga, jag är trött på att de fryser...

Min pappa är ute efter en irländsk vattenspaniel, så just nu lägger jag min energi på det.

//E

cillamuffins skrev:

Du är galen. Du vet inte vad du ger dig in i - men ok - för all del - vänta då tills du är en seg gammal tant. Då matchar ni varann!:D

Nästa ras för mig blir vorsteh.:d Jag ska träna lydnad och kanske prova på bruks, jaga och motionera massor är det tänkt. Delad vårdnad med svågern är tanken, han ska ta största jaktbiten och hunden ska bo hos mig. Detta blir om ett par år...

Den dagen min nuvarande hund gått hädan (hemska tanke:cry: ) vill jag även ha en mindre krävande sällskapshund som orkar hänga med överallt men som inte behöver mängder av mental träning (som vorsteh). Vilken ras vet jag inte ännu...

Du har väl kollat in S32438/2000 Fjäll-Liens Musse? :D

fast det är ju faktist så att jag redan förälskat mig i en taxtjej som jag bodde tillsammans med under hennes första år. hon var av just typen taxblandning med längre ben. Ett roligare år har jag aldrig haft, även om podencoprinsessan jag har nu är fantastisk på sitt sätt.

Schäfer är det och kommer så förbli. :bow:

Men om jag, i framtiden, bor lämpligt för att kunna ha huskeys elller GJP så kommer dessa att inhandlas omedelbums. Men självklart kommer det finnas schäfer i familjen då också.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
523
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar