Nästa hund - Nästa ras?

Sv: Nästa hund - Nästa ras?

ja... jag hoppas verkligen att voffe blir frisk snart... det är inte kul med sjuka hundar :(

prinsessfeminist skrev:
Du är galen. Du vet inte vad du ger dig in i - men ok - för all del - vänta då tills du är en seg gammal tant. Då matchar ni varann!:D

näää jag är inte galen. hur kan man inte bli helt betagen av rasen? problemet är bara att jag inte riktigt vet vad jag ska ha den till. viltspår och sällskap kanske? tills vidare har grannen två stycken som jag får gosa av mig det värsta suget på.

cillamuffins skrev:
taxar är det ljuvligaste som finns! någon gång långt borta i framtiden SKA jag ha en kh black & tan normalstor tax *drömmer mig bort*

Har Du gått och fått en istapp i huvudet????

Tax, vad ska Du med den till?? :angel:

tills vidare har grannen två stycken som jag får gosa av mig det värsta suget på.

Är det något lurvigt gosigt Du vill ha? Iså fall har Åhléns rea på sådana där jättestora nallebjörnar (90 cm) för 150:- :D

näää inget lurv. korthår om jag får be. men gosigt? absolut. såå sött när de hoppar upp i knät och somnar av ens klappar (och benen domnar inte ens!)

hmmm beror helt på! Eftersom vi snart blir med bebis här så kommer det dröja länge innan nästa hund. Spontant vill jag säga eng. staff, för dom är helt UNDERBARA och både jag och sambon har funderat på sån nu i dryga 2 år. Men jag kan även tänka mig flat igen eller annan mer krävande...

cillamuffins skrev:
ja... jag hoppas verkligen att voffe blir frisk snart... det är inte kul med sjuka hundar :(
Otroligt frustrerande också. Att när han är "hyffsad" i magen så äter han inte alls. Och när han inte äter regelbundet så får han diarré, och om jag ska få honom att äta maten måste jag blanda i något gott, men det resulterar också i dålig mage.

Han hade gått bra på jaktprov också om jag inte minns helt fel...

Drömmer om att skaffa hund och då är det någon av följande jag har fastnat för:

Petit Basset Griffon Vendéen
Strävhårig Jack Russel
Strävhårig tax

Nu lär det ju dröja några år eftersom våra schäfrar är 4,4 och 12 år gamla, ja den äldsta har faktiskt flyttat till svärföräldrarna nu, där han blir oootroligt bortklemad och får all den uppmärksamhet som han borde fått här...

Nu när jag inte längre har hund i yrket så är schäfrar inte den ideala hundrasen... Våra två är arbetstörstande hundar och har förvandlats till två odrägliga, pipiga, skälliga monster just för att de numera är hemmahundar.

Så jag har funderat på en cool Bassett eller en sur, strävhårig tax som min nästa hund. Min pappa har en Bassett som är störtskön men han har dragit med många krämpor trots att han inte är mer än 4 år så det avskräcker väl lite.

Är det någon här som känner till rasen och vad man ska kolla när det gäller sjukdomar?

Hmm jag vet inte riktigt vad nästa ras blir. Det beror helt på vad som händer efter gymnasiet osv.

Har en BC-blandning nu så kanske det blir en Aussie. Men det beror ju på vart och hur jag bor. Bor jag kvar hemma så att jag kan ha får så blir det helt klart en sån.

Annars har jag varit rätt inne på en Amstaff och Grand Danios med. Men allt beror som sagt på vad som händer såsmåning om.

Åhhhhhhh:cry: :cry: :cry:
Nu fick jag besluts ångest:rofl:
Men vi säger så här:
Om jag ska börja träna/tävla: Australian Kelipe
Om jag ska fortsätta vara lika lat som jag är nu: Chinese Crested

Jag har springer uppfödning. Sålde en hane till en familj som har häst hos min mamma. Den hanen är nu 2 år. Han tjuvparade min mammas korthåriga tax vilket gav 4 små spaxar. De är gudomligt söta.... Ca 3 månader gamla.... Kanske vore något.....????:rofl:

Schäfer
Ska jag ha någon chans att vinna SM i sök finns det inte så mycket annat att välja på. Jag vägrar skaffa BC, Kelpie, Flat eller liknande.

Nästa hund blir en korthårig collie. Men det blir inte förrän jag slutat jobba så det kommer dröja många år.

Lejonelle skrev:
Nästa hund blir en korthårig collie. Men det blir inte förrän jag slutat jobba så det kommer dröja många år.
En talande hund:love: :love: :love: :love:
Åh:cry: :cry: Nu börjar jag nästan gråta... Min kära Ari:cry: :cry:

Dogue de bordeaux troligtvis eller cane corso.

Jag har fått upp ögonen för dobermann men jag tror det är lite knepigt att hitta en riktigt bra uppfödare nuförtiden (eller så har jag bara fördomar:p ) och sen så älskar jag verkligen cane corso och dogo argentino:love: . Men någon av dessa blir det inte förrän jag har hus. Och förresten så lär det ju dröja eftersom min äldsta hund bara är 1 1/2 år :smirk: .

Om några år blir det ytterligare en Tysk Jaktterrier! Men personligen skulle jag vilja klona den vi har. ;) :love: Efter alla historier man hör om Tyskar så kan vi omöjligt få tag i en snällare!

/Timsetim

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
523
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar