Nästa hund - Nästa ras?

Sv: Nästa hund - Nästa ras?

Vet ej vilken ras. Däremot så blir det troligen någon "mellanstor" hund. Troligen en valp. Kanske Finsk Lapphund?

Min nästa hund blir nog en tollare eller en flat!
Har nu en schäfer(4år) o en husky(6år). Har innan haft 3 st schäfrar så det är dags att byta ras när jag köper nästa hund.

Cyllene skrev:
welsh springer spaniel! :love:

Jag har en sådan, en helt underbar ras ! :love:

Jag ska nog alltid ha welsh, har verkligen förälskat mig i
rasen ! Border collie är även en ras som jag tycker mkt om !

En liten en.
Ska åka och kolla på en papillon imorgon.

Helt klart en Basset Hound, för mig finns ingen annan ras, helt underbara hundar.:love: :love:
Har just nu en Pappisblandning, eftersom jag bor på tredje våning, men så fort jag flyttat ner en bit så blir det en Basset:banana:

Nästa hund jag köper blir en Cavalier King Charles spaniel :love:

Vill så gärna ha en tollare men efter att ha insett att det kanske inte är en ras för mig ännu så får det bli en till golden nästa gång:)

Tja efter min förra rottweiler tänkte jag aldrig skaffa en till. Men det gick inte så bra. Har 2 rottisar nu. Men jag kan iaf säga att min nästa hund ska vara en amstaff.... men det blir väl en rottis till antar jag...

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
523
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel