Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En liten kommentar till det där med träning, tävling och att hästarna skulle bli "trötta" av att gå ute: Vår tävlingssäsong (islandshäst) sammanfaller i stort sett helt med betessäsongen. Den stora utmaningen tycker jag är att hålla hästarna i lagom hull (både över- och underhull tenderar att ge trötta, sega hästar...), men anser att det går utmärkt att träna o tävla även med hästar som går på bete och/eller lösdrift. Min dotter skall tävla SM i september på en häst som gått på bete sedan i maj och går på lösdrift året om!
Funderar på när folk stallar in igen efter betet?
Iår har vi eget så vi bestämmer själva men jag ser gärna att hästarna är ute så länge som möjligt och gärna på lösdrift i framtiden. Men denna vintern blir det på box och då kommer de in tidigast mitten september tänkte jag.
Självklart går det jättebra, om hästarna är vana. Det var jag som skrev att de blir trötta och då handlar det ju om hästar som är vana vid att stå inne i box på nätterna.
Går de alltid ute (tex på lösdrift) så är det ju inte så stor skillnad för dem att gå på bete..
Ja det är ju säkert olika för olika individer. Är väl inte så konstigt?
Jag vet inte riktigt vad du menar nu?Jag har aldrig riktigt förstått kombon av att dessa ryttare tycker hästarna blir så trötta på betet osv, men samtidigt släpper desamna många sina hästar på bete dygnet runt /ihopsläpp med andra hästar för några veckor osv.
Ärligt talat så fattar jag inte vad du är ute efter? Var det en fråga eller något som berörde mig eftersom du citerade mitt inlägg?Nog tycker jag att @Roheryn Redovisar väldigt nyanserat och argumentet att "olika för olika individer " blir ofta så konstigt .