När slutar man gråta?

Sv: När slutar man gråta?

Jag lider med dig..
Tyvärr känns det som om jag inte finner några vettiga tröstande ord..
Jag vet hur känslan är, den är hemsk..
Jag förlorade min första egna hund efter att jag fyttat till eget i en husbrand.. Det var otroligt jobbigt..
Men idag, några år senare, kan jag fortfarande fälla tårar, och känslan inombords är inte lika stark...
Så klyschan tiden läker alla sår, stämmer rätt bra..

Ta hand om dig vännen, och kanske någon gång i framtiden kan du kanske skaffa dig en till vän?

*kramar om*

Fy fan, blir ju tårögd av allas historier. Beklagar verkligen sorgen.

Jag kan inte ens föreställa mig ett liv utan mina älskade hundar. Pheonix har jag haft sen han var 8 veckor gammal. Han är 3år idag. De är min bebis. Han kommer upp och kelar i famnen och hans son Rover som vi ganska nyligen tagit över pressar sig mellan för att komma närmast. Bara tanken på att dem kommer försvinna en dag på egna äventyr gör ont i hjärtat.

Haha, en annan börja nästan gråta när Rover nyligen slog av sig en klo. Nej usch, Jag lider verkligen med dig. Men som sagt, gör som alla säger. Gråt. Jag har haft hund genom hela livet och dem har kommit och gått. Minnena finns kvar. Glädj dig av dem.

En dag blir allt bättre och du kanske skaffar dig en ny hjärtevän

*kramar om*

Tack för alla era värmande ord.

Jag har gråtit och gråtit hela helgen, Nu har jag inga tårar kvar att gråta. Hade begravning i lördags så nu ligger han i skogen vid sin favoritskogsrunda. Har gjort fint med stora stenar.

Ja någon dag ska jag nog skaffa mig en ny vän, men inte nu för då skulle jag bara försöka hitta honom. :(

men tids nog, för en liten vovsing vill jag ha!

Tack för att du finns där, känner mig mycket dum.

Men tack för samtalen i helgen, och alla peppande ord.

*kramar*

Har en dikt som jag skrev för några år sedan, jag kan inte ge dig originalversionen här då den med säkerhet inte alls stämmer, så jag skriver om den lite och hoppas att du kan finna tröst i den.

En liten hund,
så liten och trött.
En liten hund
sover så sött.

En liten hund,
har fått gå ut.
En liten hund
har gått till sitt slut.

En liten hund
ligger i sin korg.
En liten hund
hör sin mattes sorg.

En liten hund
ljuset nu ser.
En liten hund
vaknar aldrig mer.

En liten hund
som högt älskad var.
En liten hund
finns inte kvar.

TRÖSTKRAM I MASSOR

Senast ändrad:

*kramar om dig gumman*

Du vet att jag finns här. Och vill du gosa liten hund så behöver du bara ringa in mig och Kitty.

Min första hund blev också överkörd... Hunden jag vuxit upp med, och som lärt mig att älska och vara med djur... Dagen innan jag började första klass, jag gick på ena sidan vägen med min pudel Tuss, och min mamma gick på den andra sidan... Plötsligt fick Tuss för sig att springa till stormatte istället, drog lite i kopplet, och eftersom han var nyklippt gled halsbandet så lätt över huvudet på honom...
En Volvo Amazon blev slutet på hans liv, och fast detta i år är 37 år sen (oops, SÅ länge sen...:o:o:o) så minns jag alla detaljer glasklart. Enda trösten var ju att det gick fort, och han såg inte skadad ut, bara död...:crazy: Men livet går faktiskt vidare, och jag har fått förmånen att leva med ytterligare några underbara, fina hundar, mina älskade vänner som jag har fått/får följa förhoppningsvis många år i livet!

Nu storlipar jag, efter att ha läst igenom tråden. Usch så hemskt!!! :cry: Jag har mina två första hundar nu och har därför aldrig varit med om det, grinar bara jag tänker på att den dagen måste komma.... fy.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 700
Senast: Otherside
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 128
Senast: Liran
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 977
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 720
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka