Man är straffmyndig från det man är 15. Min 12-åring vet att man inte får trakassera andra och vad mobbning är. Det har de vetat sedan skolan startade. De vet också att man inte får slå, spotta, skrika hora åt folk och att man inte ska lämna någon utanför. Jodå. Barn vet också banne mig vad som är rätt och fel i det avseendet. Att du anser att en 15 åring inte vet vad den håller på med om den systematiskt hånar, slår, fryser ut etc en annan människa anser jag vara skrattretande. De vet EXAKT vad de håller på med.
Sedan förstår jag absolut att man kan ändra sig och visst ska man inte döma folk resten av livet för det. Men att ni anser att offer ska behöva ta emot ånger och ursäkter och förlåta och ha kontakt på mobbarens villkor är helt otroligt. Det torde vara upp till mig om jag är intresserad alls att ha kontakt med mina gamla mobbare, och du kan ju komma med samma ord till min kompis föräldrar, hon som faktiskt tog livet av sig för att "barn" var elaka mot henne från trean i grundskolan upp till nian.
Inte vet vad de gör?! Pyttsan heller