När klippa hästen?Månad?

Tweety1985A

Trådstartare
Ja, när brukar d va lagom å klippa hästen för första gången? Vilken månad? Har inte klippt pållen min mer än en gång, å minns inte vilken månad d va... Förstår ju självklart att d berpr på hästens pälssättning, men ungefär?När brukar ni klippa första omgången?Å behöver ni klippa igen innan våren? :confused:

Sv: När klippa hästen?Månad?

Vi helklipper oftast i mitten/slutet av oktober. Sedan gör vi någon variant av täckesklippning (eller vad det nu kan heta ;) ) två eller tre gånger till under året.

Sv: När klippa hästen?Månad?

Jag klipper min redan nu, han är som en isbjörn , så blir täckning från och med efter det. Brukar behöva klippa en gång till. Har man ponny så :smirk:

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 885
Senast: Ramona
·
Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 233
Senast: Ise
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka