När kastar ni ut julen?

Sv: När kastar ni ut julen?

Min jul åkte ut idag. För idag hade jag ork för det. Det vet man aldrig när man har nästa gång.

KL

Kastade ut vår gran idag!
Snacka om att den barrade mycket. Golvet var helt täckt av barr efter att jag fått bort allt pynt och släpat ut granen genom dörren. Förmodligen mer barr på golvet än vad som var kvar på granen :p

KL

Kastade ut vår gran idag!
Snacka om att den barrade mycket. Golvet var helt täckt av barr efter att jag fått bort allt pynt och släpat ut granen genom dörren. Förmodligen mer barr på golvet än vad som var kvar på granen :p

Därför klipper jag isär min gran och skickar allt i sopsäck/pappkasse. Sen är de bara bära ut stammen och det blir inte så mycket barr :D

i år blir det på fredag, mer eller mindre. flyttar nämligen då, och jag har inte för avsikt att plocka fram tomten i nya lägenheten. annars sparar jag gärna julen lääänge. förra året hade jag gjort en krans till dörren, jag var jättenöjd med den. tyckte inte den var särskilt julig, så jag lät den hänga även efter jul. i slutet på februari fick någon granne nog och en dag när jag kom hem var min krans borta :eek:

Allt åkte ut i fredags, den 8/1. Jultomtar, gran, ljusstakar - rubbet. Skönt att slippa det nu tycker jag :)

Dagen efter julafton kastar jag ut den, om jag inte är hemma under jul så kastas julen ut så fort jag kommer hem.

Kastade ut min jul igår, var redigt less på den.
Nu inväntar jag ivrigt våren! :love:

Av tradition åkte allt ner/ut på trettondag jul... som också sammanfaller med min och pojkvännens årsdag!

*kl*

Mitt julpynt består av en julstjärna i fönstret och en icke fungerande ljusstake som jag lånat av mamma. Ljusstaken har stått på golvet sedan (troligtvis) en lampa pajade efter bara några dagars användning, så den är redan nedplockad och åker hem till mamma nästa gång jag har vägarna förbi (i helgen kanske). Stjärnan tar jag nog ned imorgon på Knut.

ska ta ner till helgen, stakarna i fönstren får stå kvar ett tag till, blir så mörkt ananrs :P

kl - idag åkte den ut! Eller är nerplockad iaf;) Nu ska jag bara sortera ner i plastbackarna och bära ut på loftet.

27 December åkte det ut hos oss.
Jag tröttnar fort på julen.. :)

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 051
Senast: SaraXX
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 421
Senast: Wingates
·
Samhälle Här känns det som att hösten kom, löven blev bruna och föll av och sen gick det inte längre i årstiderna. Såhär ser det ut idag...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
2 821
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar