När går ni...

D

Dean

sista promenaden innan sovdags och första promenaden på morgonen?

På vardagar får Nixon gå ut sista gången vid 22-23-tiden och första morgon promenixen blir vid 7.
På helgerna blir sista nattkissen vid 24 och sen kan han sova till 12-13 dagen därpå. (hur skönt som helst ;))

Jag kan väl tillägga att jag blev lite inspirerad av tråden som handlade om hunden som bajsade inne.

12-13 tiden! det är nog lite sent det... en enda gång har jag försovit mig till halv 12, gissa om jag hade dåligt samvete länge! eftersom jag har rullande schema med både dag och natt blir det lite olika med promenaderna. dag = morgon vid 6:45, sista mellan 21-22:30. natt = morgon vid 8:30, sista vid 21 och är jag ledig kan jag ta sovmorgon till 10, men då har de också varit ute sent kvällen innan

Men han ligger ju och sover så länge själv. Säger han till att han vill gå ut tidigare så går jag självklart upp och går ut med honom.

Värsta gången var nog när jag fick släpa ut honom kl 14.30. Då kände jag att nu MÅSTE han faktiskt gå ut, även om han själv inte tycker det :p

Vi går sista rundan mellan 20 och 23. Det beror lite på om jag varit och tränat med dem på kvällen eller inte.
Tiden för morgonrundan varierar, men hundarna sover tills jag vaknar. Oftast blir det mellan tio och tolv.
Tasse går inte att väcka innan åtta. Han får släpas ut om jag har tidig föreläsning och måste rastas innan jag ska till skolan.

På sommaren öppnar jag bara altandörren så springer hunden ut :D I övrigt så går han alltid lös på vår gård och hänger med på alla ridturer.

Under vintern så blir det naturligt att han hänger med och fodrar hästarna, morgonfodring vid 6-7-tiden och nattmaten nån gång runt 10 på kvällen.

Ibland blir det till att släppa ut honom tidigare. Då är det alltid någon busig katt som väckt honom förståss.

På vardagarna går vi ut sista svängen vid 21-tiden.
Jag rastar hundarna på morgonen samtidigt som jag släpper ut hästarna...vid 5.30...gäsp!

På helgerna blir sista rastningen vid 22-23 nångång. Då sover de till 8-tiden nästa morgon. Går man inte ut då så piper schäfern tills man vaknar... :p

Sista kvällsrundan; vid 23-24
Första morgonrundan; vid 08

Nu har jag dock två små vappar hemma som har andra åsikter. Sova så länge som till 8 går bara inte ;)

Kvällsrundan brukar bli runt 22-23 på vardagar och helgerna kan bli lite senare.

Vardagsmornar går vi ut 09.00 i samband med att vi åker till jobbet, hunden och jag. :)

Helger går vi upp väldigt olika beroende på vad vi gör den dagen. Ibland är det tävling och upp tidigt vid 07.00 och ibland tar vi lång sovmorgon och då går vi inte ut förrän hunden säger till att det är dax, vilket kan bli runt 11-13 :D

Sista rundan mellan 22-24.
När vi går upp? Pja... på helgerna är hundarna alltid sist upp, de brukar komma gäspande nerför trappan vid 12 strecket :D .
När sambon är ledig och jag går till jobbet vid 7.30 så noterar de inte ens att jag går upp. Snacka om morgontrötta...

Sista brukar bli vid 22 tiden, helgerna lite senare!
Första vid 08 och helgen 09, men ibland börjar jag tidigt då brukar dom få komma ut en tur vid 6 tiden på morgonen också!

På morgnarna blir det vid 06tiden, då det ska tändas till hönsen, getterna ska ha hö, hästarna ska ses till (de går fortfarande ute). Sista rundan brukar bli vid 23tiden

Första vid sjutiden innan jag åker till jobbet. Sista vid 21 - tiden.

sista rundan vid 22-24 tiden och första oftast vid 6.30 men ena hundarna (chihuahuan) vill gärna ligga och dra sig fram mot 12-tiden, han går ibland inte att få med ut frivilligt utan man får bära honom :D

Alla mornar blir det en snabbkissning på tomten i samband med hästarnas morgonfodring, kl 6. Gäsp!
På vardagar blir den första promenaden kl 7, och på helgerna kl 9.
Sista promenaden alla dagar vid 22-22.30.

beror helt på vad vi gör med honom, är vi och tränar sent,
så kanske han kissar vid 20-tiden och då har han ingen lust
att gå ut igen vid 22-tiden,,(för då sover han)
Tränas han inte på kvällen så brukar sista kissrundan,
bli vid 22-23-tiden.
På vardagarna är han oftast med husse på jobbet då, kommer han ut och kissar vid 7-9-tiden beroende på vad för jobb han har under dagen.
På helger sover han gärna så länge han får (extremt morgontrött), går då ut kanske vid 10-11-tiden på morgonen.
Det varierar faktist så vi har ingen direkt rutin, mer än att han behöver kissa var femte timme ungefär..
Är man tex ute på krogen en kväll då kommer han ut på natten när vi kommer hem, sedan inte förrens kanske tolv dagen efter :smirk:

Valpen jag har ibland sover hela natten om man går med henne vid nio. Då vaknar hon runt åtta.

Den äldre schäfern jag har hemma nu går jag ut med vid tolv och sen väcker hon mig vid fyra igen :crazy: UVI tydligen.

första halv 7 sista kl 23,00. Mina hundar är med mig hela dagen på gården så dom är nästan bara inne under natten

Första promenaden på morgonen är olika...hundarna är väldigt morgontrötta och tar sig inte ur sängen om vi inte "skakar koppel" :cool: brukar dock bli runt 9.00 vardagar och helger...

Sista blir runt 21.00-23.00 beroende på kvällsaktiviteterna :)

Bor på hästgård så våra vovvar springer ute hur mkt dom vill under dagarna :D Den lilla brukar även vilja sova ute på berget ibland på sommrarna :p

Runt 20.00-22.00 är sista promenaden..
Sedan går min hund och lägger sig :)

Vi tar första promenaden vid 9.00-10.00
Och då får jag väcka upp honom .

Före 8.30 går det inte alls, då är det forfarande natt :D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 768
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 709
Senast: Sandora
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025