När går ni...

på vardagar blir första rundan vid 6- tiden och sista vid 22. Helgerna blir det lite senare,9-10. Mina hundar sover ganska länge... fast dom börjar ju bli med åren.

:banana:

jag har ju stallet hemma, så Mix är ute med mig och fodrar och drar ut öken i hagen vi halv sju varje morgon, då är vi ute iaf en halvtimme så hon lullar runt och gör vad hon behöver. Labben går ut vid halv åtta med husse.

Sista är vi 24-tiden, eftersom min pappa är nattuggla, så då går han ut med dem.. .

Kan tillägga att jag är usel på att rasta hundarna, min pappa har alltid gjort det och gör det fortfarande. Detta himmelrike tänker jag leva i i exakt 7 veckor till, då valpen kommer :crazy: Eftersom INGET ska gå fel med denna hund så ska jag göra allt, även rasta klockan halv fyra på morgonen :angel:

//E

Sista promenaden är vid 22-23 på kvällen och första är vid ca 07.15-07.45 på morgonen.
Oavsett helg eller vardag.

sista oftast vid 21... morgonen vid 6.30...
men om han sover i brorsans säng så kan han ligga där till 9...

Måste oxå säga att 12-13 lät väldigt sent att komma ut första gången efter en natt.
Jag går sista med min hund runt 21 och sen följer hon med mig runt 5.30 på morgonen då vi åker iväg. De dagar jag inte ska iväg går vi ut vid 8 ungefär.... går vi senare så går vi ut sent kvällen innan oxå :d

Fast jag håller med Dean, min hund är också en riktig sömntuta. Han skulle också kunna sova så länge utan problem.

Han säger till när han behöver gå ut .

Men nu är det så att Matte ( läs jag ) tycker det är skönt att gå en promenad innan frukost så han är så illa tvungen att kliva upp :devil: :rofl:

Det är nog olika från hund till hund när de behöver gå ut. Min hund mår inte dåligt av att få ligga i sängen och sova på morgonen, snarare tvärtom. :D

Jag tycker att det är väldigt skönt att han kan sova länge så att jag får sovmorgon om jag känner för det. :p

Kan tyckas vara sent men mina får man bokstavligt talat DRA ur sängen innan klockan 10-11, oavsett om det är vardag eller helg. De dagar sambon börjar tidigare än mig och jag måste åka med hundarna till dagmatte (vid 7.15) så är det knappt jag får dem med mig. Det protesteras högljutt, gäspas osv. Så inte verkar de må dåligt av det inte.

Kan tänka mig attdet är rasbundet det där för alla RR jag känner är likadana :)

Det blrukar bli runt 20:00 då man kommer hem från stallet(han är allt med där) så går man ut runt 09:30 på morgonen sen=)

Första vid 6.30, sista vid 22. På helgerna blir det senare, om jag inte hittat på några dumheter som att åka och tävla, för då blir det ofta tidigare.

Morgonpromenaden är runt 5.15. En tur på ca 50 minuter.
Två turer till under dagen, runt 25 min vardera, och
kvällskissningen runt 22-23tiden.

Urtjusigt namn din jycke har......... :)
Vilken slags hund sitter det på?

1. Mellan 22.30 och 01.00
2. Vardagar mellan 06.30 och 08.00.

Helger är det väl oftast mornarna som blir senare. Runt 09.00 - 10.00. Kvällarna är de samma ungefär jämt.

Igår somnade jag när jag skulle gulla med valpen i sängen, vaknade kl 02.30 av kissnödiga hundar. Ut i snöyran och rasta, jag var rätt trött då kan jag säga... :crazy:

Normal går jag ut rätt ofta med dem iom att jag har en "valp" (10 mån). Sista kisset blir vid 23-24 och första varierar beroende på vilken schemavecka vi är på. Mellan 06.30-10.00 (10 på helger).

Ishtar

ja har också en valp, hon är 5½ mån ungefär. Hon varierar lite men oftast vill hon inte gå ut mkt mer än 3 gånger om dan.. Hon är väldigt duktig med att säga till när hon vill bgt..=) sista turen brukar bli vid 22-24 när jag går o sover, men då har hon redan sovit sen 18 typ.. sen vaknar hon ibland på morgonen när sambon går till jobbet vid 7 annars sover hon vidare till 11-12 om hon får..=) Hon är en helt underbar bakfyllehund :angel: då hon bara vill kramas o gosa på morgonen..=)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 768
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 709
Senast: Sandora
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025