När försvinner smådjävlarna???

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare soma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 114
Sv: När försvinner smådjävlarna???

Min hund blir väldigt dålig av de fästingmedel man sätter i nacken på dem. Slö och deprimerad. De luktar ju verkligen besprutningsmedel! Fick tips av en annan hundägare att hon ger sin hund vitlökspulver och sedan hon började med det får hunden inga fästingar. Värt att pröva! :idea:

Så du vaccinerar inte? Utan kör Frontline var 5:e vecka året om... Snart får väl vi också göra det så milda vintrarna är!

Nej, jag valde att inte vaccinera eftersom jag anda maste satta fronline aret runt pga loppor. Har provat "naturliga" loppmedel men inget funkar, sa tyvarr maste jag anvanda frontline aret om...

Tack för tipset, men jag tror inte på vitlökspulver för att mota bort fästingarna... Dessutom så är all slags lök giftig för hundar så jag tror inte att vitlökspulvret är bättre än Frontline för hunden. ;)

Aha jag förstår! Jobbigt! Men F-line är ju ganska smidigt...

Liknande trådar

Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 533
Senast: linnsan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 741
Senast: Saeta
·
Utrustning När ska man egentligen ge upp och bara köpa ett nytt släp istället? Hur mycket tid och pengar är egentligen rimligt att lägga ut på ett...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 989
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 461
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V