Nej den hunden blev bara rädd :/Intressant! Bet hunden människan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej den hunden blev bara rädd :/Intressant! Bet hunden människan?
Vi tänker uppenbarligen olika där.
Vi tänker uppenbarligen olika där.
Väldigt klantig människa, men hunden gjorde ett bra”beslut” och inte reagerade med ilska i en situation där det inte var befogat.Nej den hunden blev bara rädd :/
Vad menar du med ” naturliga drifter”? När jag planerar en kull så är mentaltest på bägge föräldrarna ett av underlagen som jag utgår ifrån.Det är ren och skär etologi. Jag förmänskligar inte hundar. Och i den avel jag har bedrivit har jag lagt stor vikt vid att behålla deras naturliga drifter.
Vad menar du med ” naturliga drifter”? När jag planerar en kull så är mentaltest på bägge föräldrarna ett av underlagen som jag utgår ifrån.
Vad gör du för jäkla mentaltest? Är väl just det man utvärderar ?Vad menar du med ” naturliga drifter”? När jag planerar en kull så är mentaltest på bägge föräldrarna ett av underlagen som jag utgår ifrån.
Då borde du också veta vad Voff menar med drifter.Vad menar du med ” naturliga drifter”? När jag planerar en kull så är mentaltest på bägge föräldrarna ett av underlagen som jag utgår ifrån.
Väldigt klantig människa, men hunden gjorde ett bra”beslut” och inte reagerade med ilska i en situation där det inte var befogat.
Och att MH/ MT inte säger ett skit om en hund kan sätta sig i näven på en människa för en sån här sak eller tom mindre grejer.Då borde du också veta vad Voff menar med drifter.
Vad menar du med ” naturliga drifter”? När jag planerar en kull så är mentaltest på bägge föräldrarna ett av underlagen som jag utgår ifrån.
Tack, det var bra att du förtydligade vad du menar.Och det är väl ändå naturliga drifter du testar på MH/MT samt L-test?
Eller tränar du inför MH/MT?
Jag nöjer mig dock inte med bara föräldrarna Mh och MT.
Väldigt klantig människa, men hunden gjorde ett bra”beslut” och inte reagerade med ilska i en situation där det inte var befogat.
Nu är mentaltest ovanligt inom raserna vi har men det krävs olika av dom två typerna.Vad menar du med ” naturliga drifter”? När jag planerar en kull så är mentaltest på bägge föräldrarna ett av underlagen som jag utgår ifrån.
Du ser väl till att hon har munkorg på promenaderna?Hunden som gav maken den tjusiga tandraden i magen är L-testad och godkänd att prövas som polishund samt arbetar som skydds och narkotikahund i statlig tjänst. Fantastiskt MH och stabil familjehund i en familj med småbarn.
Ändå gjorde hon en missbedömning i trängt läge av en annan hund och bet husse istället. Shit happens.
Det får hennes hundförare isf göra eftersom hon numera är en av de hundar som tjänar vårt landDu ser väl till att hon har munkorg på promenaderna?