F
Fruentimber
Vad menar du här ?
Äsch, jag glömde ju ett "vad"! VAD i inlägget det är som gillas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad menar du här ?
Äsch, jag glömde ju ett "vad"! VAD i inlägget det är som gillas.
Va? Jag undrade vad du menade i ditt svar till @animalasia att @Blandrastik inte lämnat tråden osv.
Fast jag anser att dina hundar reagerade mer sunt, de rök ihop för de var arga på varandra. Exemplet vi diskuterar, då biter hunden människan istället.Jag råkade för övrigt göra någonting liknande med mina egna hundar för några år sedan.
det var ingenting konstigt - det hade snöat, vi hade varit ut och kissat och gick in en snabbis för att matte också skulle gå på toa och för att byta till dragsele på shiban. Jag släppte hundarna med koppel på och de sprang ut i köket medan jag gjorde mitt - sedan grabbade jag selen från en krok, gick ut i köket och lade knappt märke till att hundarna var i någon slags låst situation.
Jag tänkte mest "Äsch, trams!" och drog selen över huvudet på shiban och liksom manövrerade henne åt sidan och bröt därmed en spänning som var allvarligare än jag trodde - det slutade med att terriern flög på henne och urartade i ett sjujävla slagsmål. Terriern har fortfarande ett ärr under ögat och allt var mitt fel.
Jag borde stannat upp och läst och tänkt efter.
Hade hundra gånger hellre tagit ett bett i armen faktiskt och hade inte tagit illa upp om det hänt, när det var jag som var klumpig.
En annan gång råkade shiban bita mig i handen. Mitt fel igen.
Ingen av mina hundar bär munkorg till vardags.
Fast jag anser att dina hundar reagerade mer sunt, de rök ihop för de var arga på varandra. Exemplet vi diskuterar, då biter hunden människan istället.
Jag ställde en fråga till @Blandrastik då hen gillat inlägget jag citerat. Och undrade då vad i inlägget det är som hen gillar. Det var alltså riktat till TS och ej den jag citerat.
Ok.
Det blir kanske inte så produktivt stt åberopa TS när denne enligt eget förtydligande valt att inte delta mer i tråden sen sida två .
Att någon/TS ändå följer tråden /gillar inlägg osv är ju inte anledning att pressa på att den ska svara ändå tänker jag
Det får du ju absolut tycka. Själv blir jag fundersam över när en som säger sig vara hundpsykolog gillar inlägg där hundar i princip beskrivs som robotar och därför bör ha munkorg på sig vid träning. Själv anser jag det vara ett oerhört märkligt resonemang.
Så kan mm tycka men det är ändå lite opassligt att trycka på om svar utifrån stt vad nån tryckt gillaknapien på ?
Ta har ju valt arr inte svara i tråden som sagt. Att då tagga och blanda in vad man vet om TS ”yrke” etc blir lite opassligt kan jag tycka. Oavsett vad man tycker .
Men det är väl klart att du kan fråga? Det står ju fortfarande TS fritt att inte svara om hon inte vill.Det får du ju absolut tycka. Själv blir jag fundersam över när en som säger sig vara hundpsykolog gillar inlägg där hundar i princip beskrivs som robotar och därför bör ha munkorg på sig vid träning. Själv anser jag det vara ett oerhört märkligt resonemang.
En hund skall aldrig bita en människa om det inte är tränad till det. Känner den sig hotad ska den vika undan.
De rök inte på varandra. Det var terriern som passade på att flyga på den andra hunden när jag var totalklantig och lade mig i.Fast jag anser att dina hundar reagerade mer sunt, de rök ihop för de var arga på varandra. Exemplet vi diskuterar, då biter hunden människan istället.
Jag är nog otydlig, jag menar inte att en hund inte skall försvara sig om någon hotar den eller husse/matte till livet. Men att reaktionen dels skall vara rätt riktad och i proportion till hotet. Att bita en människa som lägger sig i en spänd situation mellan två hundar är inte något av det.Va? Det är att krossa dess överlevnadsinstinkt! Hunden är ett rovdjur med en rad egenskaper som hör ett rovdjur till. Den är inget flyktdjur.
Jag tror vi släpper barn/hund spåret, vi kommer inte längre där.Tydlig och förutsägbar tillvaro ? Om barn ska krypa över dina snälla hundar närhelst ?
Men det är väl klart att du kan fråga? Det står ju fortfarande TS fritt att inte svara om hon inte vill.
Gissar att två av dom vi haft hade dragit om jag blev våldtagen och resten hade försökt pussa ihjäl förövaren.Jag är nog otydlig, jag menar inte att en hund inte skall försvara sig om någon hotar den eller husse/matte till livet. Men att reaktionen dels skall vara rätt riktad och i proportion till hotet. Att bita en människa som lägger sig i en spänd situation mellan två hundar är inte något av det.
Mina hundar är verkligen inga maskiner, tvärtom, de har mycket frihet och tar oftast bra beslut. Men det är min uppgift att träna dem och guida dem så att de kan vara med och träffa olika människor och klara av olika situationer.Vi diskuterar hundar, inte maskiner.
Detta kräverVarför ska barn klättra över hundar överhuvudtaget, låter ju ungefär lika dumt som att låta barnen springa runt under hästmagar.