När börjar Ni med eksemtäcke på våren?

Sv: När börjar Ni med eksemtäcke på våren?

JAg har Hööks eksemtäcke. Det är mycket bra.. Prisvärt, hållbart och det är inte så tjockt. Problemet kan vara storleken. Hööks sa att
täcket inte har så bra passform. Men det passade utmärkt till min häst eftersom han är stor och kraftig.

stallet skrev:
JAg har Hööks eksemtäcke. Det är mycket bra.. Prisvärt, hållbart och det är inte så tjockt. Problemet kan vara storleken. Hööks sa att
täcket inte har så bra passform. Men det passade utmärkt till min häst eftersom han är stor och kraftig.

Vilken storlek har du? Till mig sa de att de trodde att Small skulle passa. Min eksemhäst är medelhög och har kort rygg.

Är det den senaste modellen du har (enligt hemsidan verkar de ha gjort en del förändringar)?

har provat de flesta eksemtäcken.
överlägset bäst är bucas.
har även använt lillhästen och boett, lite för täta och varma om det är högsommar.
sverigetäckets eksemtäcke bör väl räknas till djurplågeri. helt tätt blir som en kokpåse för hästen på sommaren.

Sveipur skrev:
Vilken storlek har du? Till mig sa de att de trodde att Small skulle passa. Min eksemhäst är medelhög och har kort rygg.

Är det den senaste modellen du har (enligt hemsidan verkar de ha gjort en del förändringar)?

Jag köpte medium. Min häst är 146 och har lång rygg. Han har 135 cm i täckstorlek. Jag köpte täcket förra sommaren och det ser ut som på bilden på deras hemsida.
Jag såg att någon lovordade BUCAS eksemtäcke. Det har jag också hört från flera andra. Det skall också vara prisvärt.

stallet skrev:
Jag köpte medium. Min häst är 146 och har lång rygg. Han har 135 cm i täckstorlek. Jag köpte täcket förra sommaren och det ser ut som på bilden på deras hemsida.
Jag såg att någon lovordade BUCAS eksemtäcke. Det har jag också hört från flera andra. Det skall också vara prisvärt.

Tack för infon. då bör min ha small eftersom han har 125 i vanlig täckesstorlek.

Den måste sitta tajt :eek: Köpte Hööks Thermomaster, nya modellen, medium till två av pållarna som är 140 höga och de satt tajt. Köpte small till en som är 135 hög och den satt tajt också. Har du kollat så han andas ;) :D :D

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

Han andas fortfarande...och ser rätt lycklig ut. :banana:
Däremot var jag tvungen att sy till en bit på gjordarna för att de var för trånga./korta.
JAg kan inte tänka mig att jag köpte large. Hittar ingen storleksangivelse på täcket.

Höll på att skriva lite fler frågor om eksemtäcken, men jag kom på att jag istället skulle skapa en egen tråd på utrustning.

Ni som vill o kan får gärna svara på mina frågor där! :angel:

...malumbub...

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 481
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 148
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 083
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka