Så är det ju, men det har tagit så lång tid att inse och acceptera. Man känner sig misslyckad och dålig som inte reder i det. Skillnaden blir dessutom så markant när småsyskonen som är såpass mycket mindre är så himöa enkla och man känner att kring dem bara allt flyter. Även om de såklart kan vara både trotsiga och besvärliga ibland är det ingenting.
Jag känner också att orken är slut, det är inte kul när han kommer hem- för man vet hur det blir. Ibland bemöter man honom med taggarna utåt känns det som, bara för att man på förhand vet hur dagen blir. Jag tror inte det är bra för någon att han bor här just nu. Inte minst för honom själv...
En tanke till att allt eskalerat tror jag är pga hans pappa som han träffar sporadiskt.
Hans pappa har det varit mycket strul med genom åren, ända sedan jag var gravid.
Allt handlade egentligen om att jag inte ville ha ett förhållande med mig. Han lovade där och då att han skulle göra mitt liv till ett helvete men kom aldrig åt mig. Då tar han ut det över sonen.
Har varit allt från att han stulit sonen när han var liten, inte gav honom mat/fel mat under umgängena. Vägrat ge honom medicin, misshandlat de andra barnen han har med sin nya.
Han har kallat mig det värsta han kunnat hittat på, och även hela min familj. Hotat att döda både mig och sambon (vi har varit tillsammans sedan sonen var 1,5 år). Han har bankat på dörren, tagit med sig folk och hotat att döda mig. Han fick även med sin nya på detta. Hon skulle vara med redan från starten i deras förhållande, direkt efter jag hämtat sonen som hon skulle lämna till mig började smsen hagla om vilken ful och äcklig hora jag var.
2009 fick han en som för olaga hot och trakasserier. Och däremellan avstannande umgängena då sonen berättade om misshandel hos pappa.
Sista åren har han träffat pappan tillsammans med sin farmor, det är alltså inte pappan som har umgängen.
Men jag hör ju när de pratar i telefon vad som sägs om mig ”ja, jag skulle ju vilja ge dig min stora TV, men då säljer ju din mamma den”...(varför skulle jag det?), eller (tänk att din mamma tvingade mig att skriva på enskild vårdnad (han ville varken ha barn eller vårdnad där och då).
Numera är det mest pappans nya som skriker saker till sonen på Messenger, frågar helt sjuka saker om mig, min familj osv. Hennes konversationer med honom handlar nästan enbart om mig och vad jag gör, säger eller om mina föräldrar bor ihop...vilket hon väl inte har med att göra.
De köper på honom massor med elektronik och har även skrivit att sonen skall säga till om han inte får ha datorn fritt, då skall de polisanmäla oss osv.
Jag skulle tro att för någon med sånt svartvitt tänk som honom så blir jag den onda. Som är okej att håna och slå, stjäla saker från osv.
Jag tror mycket bottnar i det, förr var han mest besvärlig men aldrig denna medvetna elakhet.
Jag har aldrig talat illa om hans pappa, däremot märker jag ju tydligt på det jag ser och hör att de kör någon form av hjärntvätt på honom. Jag har inte sett eller kontaktat hans pappa på många många år... men uppenbart är att det finns ett starkt hat därifrån.
Jag vet att jag skrev mycket om det här förr, känner någon igen storyn så håll gärna mitt nick för er själva.
Skrev egentligen detta inlägg nu för att ventilera och kunna ge en helhetsbild.
Sonen är erbjuden samtal, men vill inte.
Familjebehandlaren tror jag kommer att ta upp det längre fram.