När är det okej med vita lögner?

Med en annan tråd i tanke, vita lögner är väldigt bra.

''Titta på min mosters kusins dotters barnbarn''
''Åh så söt!''

Tänk om vi skulle svara ''Åh vilken äcklig snorig unge''

Vita lögner är bättre än färdigskivat bröd i vissa lägen. Däremot får man väga fördelarna mot nackdelarna lite. I vissa lägen är det bättre att säga sanningen direkt om det är en person som tenderar att bli efterhängsen. "Jag kan inte denna helgen för vi ska iväg - Nä men då kan vi ta nästa helg istället!" och sen blir det bara jobbigt när man måste komma på 500 ursäkter när det är enklare att bli av med dem på första försöket. Om det bara är någon enstaka gång däremot är det guld med vita lögner.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 966
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 368
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 673
Senast: Badger
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 804
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka