Jag känner mig plötligt lite gammal men jag vill inte ha honom så omogen som han är just nu. Jag vill ha en man jag kommunicera med och som inte medvetet sårar mig för att höja sitt eget ego.
Jag vill ha nån som jag kan samtala med om det är ett problem och lösa det så. Jag vill inte ha den här dramatiken som är. Jag tror inte han är redo för barn, som några redan påpekat så vill jag inte heller utsätta ett barn för det han utsätter mig för. Jag orkar inte diskutera just i kväll barnets vara eller icke vara. Jag behöver känna själv först och främst vara jag står i det hela. Jag är några år äldre än han och det märks så tydligt just nu. Jag har så mycket mer erfarenhet av livet än han och jag vet en hel del hur man hanterar saker och ting. Om jag inte kan ber jag om hjälp. Han gör aldrig det, han får panik i stället och blir utåtagerande och på sikt löser det ingenting alls. Han kan säkert förändras, det är ju bara det att han inte vill.
Jag hittade lite av mig själv i kväll, det är en ganska skön känsla. Med det menar jag att jag tror att chocken över allt börjar släppa lite. Jag är fortfarande ganska ledsen men inser att jag har en del beslut att fatta inom sinom tid. Dom är också mina beslut och inte hans för han är inte redo för att ta några beslut så som han är i dag.
Jag älskade hur han kunde plocka fram en barnsligare sida i mig som jag så väl gömt undan men i grund och botten så är jag mognare och mer vuxen än vad han ens är i närheten av och jag skulle aldrig behandla någon så som han behandlar mig. Jag är värd bättre än att bli behandlad så här oavsett hur dåligt han mår. (Jag kommer nog behöva påminna mig själv om det i morgon igen. )
Jag inser att jag slagit knut och vridit ut och in på mig själv för att få tillbaka det vi hade i början men att det bara har resulterat i en massa osäkerhet och att jag tappade mig själv. Jag behöver hitta mig själv igen nu.
Tack alla ni fina som skriver här, det hjälper massor mitt i allt kaos
@Mia_R "Nog är du väl värd att träffa en man som både älskar dig, kan uppföra sig som folk och som gärna blir pappa till ert barn?"
Jag önskar att jag kunde tro på det just nu men jag lyckas alltid falla för fel killar och så även denna gång. Jag har inte så lätt att släppa in folk på livet så att ens våga mig in i nåt med någon är stort för att vara mig. Men jag hoppas så klart att du har rätt för det är ju det jag innerst inne vill ha.