När allt vänds upp och ner...

Men...det är ju jättebra! Lev på nyponsoppa. :) Glöm bara inte bort att berömma dig själv.

Det är helt ok att inte tycka något är roligt, i vissa perioder i livet så kan det ibland kännas som om inget är roligt. Vet ibland att rådet ges till människor i kris om att besöka en diakon, kanske är det något för dig? O det behöver inte alls röra någon tro, religion utan bara en annan människa att prata om det här som händer dig. Är du hjälpt av att skriva på forum, som vi gör nu? För det är ju också ett sätt att vara social eller är du mer typen av människa som behöver mer fysisk närhet?

Jag förstår att det gör ont. Jag förstår att du inte vet vart du ska ta vägen. Men sen förstod jag nog inte sista två raderna. Hur menar du nu? Är det det som gör ont just biten att han stänger ute dig?
*pepp*
Att skriva här hjälper massor. Men jag behöver också mer av det fysiska för att orka tror jag.
Jag behöver nån att prata med varje dag just nu känns det som, inte en gång i veckan, jag behöver älta, få ur mig allt gång på gång tills det inte finns något kvar.
 
Jag skrev ihop ett sms jag tänkte skicka till honom i dag men när jag skrev det i går så råkade jag komma åt knappen så det skickades iväg ändå. Det var kanske inte hela världen men jag tyckte det var för tidigt. jag skrev i alla fall att jag inte vill ta fler saker över telefon och sms förutom var vi ska ses och att vi behöver prata som två vuxna människor nästa gång vi ses.

Inte ett ljud har jag hört, jag försökte ringa honom men han svarade inte så jag skickade ett sms. Vår gemensamma vän ringde och sa till honom att han borde ringa mig och han var så arg när han ringde :(. Jag sa om och om igen om hur jag ville att vi skulle ses och prata och allt han skrek om var hur illa jag hade behandlat honom i går när han stod själv på mvc och hur jag hade sårat honom och hur jävla illa jag gjort honom just då om och om igen och då sa jag till slut att han kände så en dag, så har jag kännt så hela tiden nu men det skiter ju han i. Han vill träffas på en neutral plats om vi ska ses, jag vill träffas där jag känner mig trygg och säker just nu. Det skiter han i, han vill ha svar över telefonen först och varför ska vi kommunicera genom att träffas? för att jag vill? Varför ska jag få bestämma hur vi ska göra? Han tänker inte göra som jag vill.
Så jag sa helt enkelt att jag orkar inte prata mer just nu, det är det här vad som gäller om han vill vara delaktig, jag orkar inte med stressen och att han skriker på mig (hela tiden hör jag han jävla far gå och snacka skit i bakgrunden) och att jag lägger på luren nu.

inte ett ord sen dess ....
 
@Nyponblomman
Vad tror du om brev? Ibland om jag mår dåligt kan det vara för tufft att träffa någon (tänkte på ur killens synvinkel, han verkar ju mått dåligt tråden igenom).
Brev är inte lika snabba som sms och han kan inte skrika på dig som på telefon, men det är ändå ett sätt att kommunicera.

Såsom jag tolkar vill du att ni ska kommunicera (och det vore ju väldigt bra tycker jag)
 
@Nyponblomman
Vad tror du om brev? Ibland om jag mår dåligt kan det vara för tufft att träffa någon (tänkte på ur killens synvinkel, han verkar ju mått dåligt tråden igenom).
Brev är inte lika snabba som sms och han kan inte skrika på dig som på telefon, men det är ändå ett sätt att kommunicera.

Såsom jag tolkar vill du att ni ska kommunicera (och det vore ju väldigt bra tycker jag)
Jag har funderat på det där ganska mycket, jag kan absolut skriva ett brev, problemet är att han läser det han vill mellan raderna och han är väldigt duktig på att läsa mellan så som han tycker, dvs han läser ut saker som inte ens nämns. Det är problemet vi haft i våra sms konversationer och därav att dom inte alls fungerat.
 
Jag har funderat på det där ganska mycket, jag kan absolut skriva ett brev, problemet är att han läser det han vill mellan raderna och han är väldigt duktig på att läsa mellan så som han tycker, dvs han läser ut saker som inte ens nämns. Det är problemet vi haft i våra sms konversationer och därav att dom inte alls fungerat.

Typiskt.
Du kan inte be/föreslå att han skriver ett brev? Han vill ju uppenbarligen säga saker, fast han gör det på helt fel sätt :cautious:
 
Är inte säker på om jag fattat rätt, men kom ni överens om att han skulle komma till dig och så gjorde han inte det utan kom till en plats där han ville ses, och så blev han förbannad på dig för att du inte kom dit?
 
Jag har funderat på det där ganska mycket, jag kan absolut skriva ett brev, problemet är att han läser det han vill mellan raderna och han är väldigt duktig på att läsa mellan så som han tycker, dvs han läser ut saker som inte ens nämns. Det är problemet vi haft i våra sms konversationer och därav att dom inte alls fungerat.
Fast ett skrivet brev är ju inte samma sak som ett sms. Du har ju möjligheter att utveckla texten på ett helt annat sätt, ändra och lägga till eller ta bort som du vill. Har du skrivit brev tidigare till honom?
 
Jag vet inte vad du tänker att ni ska kunna komma fram till nu när ni verkar vara på så totalt olika planeter. Att prata nu tror jag ärligt talat är helt fruktlöst. Ni kan inte ens komma överens om en plats att träffas på - bägge är låsta i sina positioner och ingen verkar ett dugg intresserad av någon form av samarbete.
 
Är inte säker på om jag fattat rätt, men kom ni överens om att han skulle komma till dig och så gjorde han inte det utan kom till en plats där han ville ses, och så blev han förbannad på dig för att du inte kom dit?
Han skulle komma till mig på morgonen så vi kunde prata ansikte mot ansikte eftersom det inte går så bra över telefon så jag kunde berätta om samtalet med BM och att planen var lite ändrad, besöket vid tolv var inställt och att vi skulle fåen tid till kuratorn i stället m.m.
sen ringde han och ville att vi skulle ses på mc donalds och när jag inte ville det så blev han arg varpå jag till sist sa att jag behöver inte det här skrikandet i luren utan kom hit så pratar vi och så lade jag på luren.
han kom aldrig och hörde inte av sig förrän han stod vid mvc vid tolv och undrade argt var jag var i sms. Jag svarade inte då när han ringde för jag visste ju redan då att han var arg och skulle fortsätta skrika på mig.
 
Jag vet inte vad du tänker att ni ska kunna komma fram till nu när ni verkar vara på så totalt olika planeter. Att prata nu tror jag ärligt talat är helt fruktlöst. Ni kan inte ens komma överens om en plats att träffas på - bägge är låsta i sina positioner och ingen verkar ett dugg intresserad av någon form av samarbete.
jag är absolut inte emot ett samarbete men jag känner inte längre att jag kan leva mitt liv med att han ska bestämma allt,och jag ska sitta och vänta på att han behagar hra av sig när han känner för det även om jag säger att det är brådskande (dvs vänta flera dagar), eller att han bestämmer en tid och plats och inte dyker upp när vi ska prata, vem jag ska prata med, när vi ska ses, var vi ska ses, hur jag ska gå till väga med allt, hur jag ska säga och vad till vem. Jag måste någonstanns få bestämma själv. Jag behöver inte bestämma allt, absolut inte men vi måste mötas halvägs någonstanns och det går inte så länge han bara är arg och skriker.
 
jag är absolut inte emot ett samarbete men jag känner inte längre att jag kan leva mitt liv med att han ska bestämma allt,och jag ska sitta och vänta på att han behagar hra av sig när han känner för det även om jag säger att det är brådskande (dvs vänta flera dagar), eller att han bestämmer en tid och plats och inte dyker upp när vi ska prata, vem jag ska prata med, när vi ska ses, var vi ska ses, hur jag ska gå till väga med allt, hur jag ska säga och vad till vem. Jag måste någonstanns få bestämma själv. Jag behöver inte bestämma allt, absolut inte men vi måste mötas halvägs någonstanns och det går inte så länge han bara är arg och skriker.

Men måste ni verkligen mötas halvvägs överhuvudtaget?
Tror du att det ens kommer att vara möjligt?
 
När han har lugnat ner sig så tror jag det är möjligt.

Du kommer aldrig kunna tvinga med honom på tåget. Just nu verkar det som att du får tänka igenom vad DU vill. Önskar du ha det här barnet med en i bästa fall en frånvarande pappa, i värsta fall en som gör allt till ett helvete?

Det verkar inte som att ni har känt varandra så länge. Kanske är det såhär han hanterar kriser? Är det något du känner är okej att leva med? (Även om du väljer att inte vara tillsammans så finns han ju i ditt liv för mycket lång tid framöver om du behåller barnet).

Ovanstående är frågor som dyker upp i mitt huvud när jag läser din text, du behöver absolut inte svara utan kanske bara fundera.
 
Du kommer aldrig kunna tvinga med honom på tåget. Just nu verkar det som att du får tänka igenom vad DU vill. Önskar du ha det här barnet med en i bästa fall en frånvarande pappa, i värsta fall en som gör allt till ett helvete?

Det verkar inte som att ni har känt varandra så länge. Kanske är det såhär han hanterar kriser? Är det något du känner är okej att leva med? (Även om du väljer att inte vara tillsammans så finns han ju i ditt liv för mycket lång tid framöver om du behåller barnet).

Ovanstående är frågor som dyker upp i mitt huvud när jag läser din text, du behöver absolut inte svara utan kanske bara fundera.
Jag brottas med dom frågorna hela tiden just nu.
 
Han har tydligt visat vem han är när det blir pressat läge i hans huvud. Hur han hanterar kriser, hur han hanterar människor i relationer. Vilket bagage han har (pappa som instruerar i bakgrunden) - kort sagt: du gillar inte den han visat att han är.

Du gillar inte den han är. När smekmånaden är över går det inte att förställa sig längre. Vill du verkligen ha barn med den här mannen och hans familj?
 
Han har tydligt visat vem han är när det blir pressat läge i hans huvud. Hur han hanterar kriser, hur han hanterar människor i relationer. Vilket bagage han har (pappa som instruerar i bakgrunden) - kort sagt: du gillar inte den han visat att han är.

Du gillar inte den han är. När smekmånaden är över går det inte att förställa sig längre. Vill du verkligen ha barn med den här mannen och hans familj?
Du skriver precis vad jag själv sitter och tänker just nu....
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver era goda råd. Jag hade tänkt fråga om det är någon här som är bra på konflikthantering, men jag tror nog inte det är där som...
2
Svar
33
· Visningar
2 730
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 398
Senast: Amha
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 578
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
1 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp