Nån som vet nåt om WST????

Sv: Nån som vet nåt om WST????

Kollar man på Tuse Creeks hemsida så kör de ju faktiskt en tävling den helgen!!!
Fast inga APHA-klasser utan bara reining. På deras sida står det inget om att tävlingen körs i Sverige istället utan de gör reklam för sin egen tävling liksom, med en massa reining. det känns ju inte direkt som om B:s "räddat" en nedlagd tävling direkt.
Usch och fy vad trist att man inte kan hålla sams.

Det här skadar bara paintvärlden och jag vet vilka jag tycker gör mest skada. Den nya styrelsen har dte inte lätt och vad jag har förstått hade den gamla styrelsen inte gjort någon som helst planering inför det här tävlingsåret så de fick göra så gott de kunde för att hitta datum och det var väl förmodligen därför det datumet krovkade med tex WRAS_SM. men den här nya tävlingsgruppen had eju alla möjligheter i världen att undvika att ha tävlingen just den helgen. Pinsamt dåligt.

Jackpot

Instämmer till fullo med dig...dessa kompis/hat relationer sabbar hela sporten i Sverige. Medelålders folk som leker tillsammans i sandlådan det är vad detta handlar om...som så mycket annat....
Man ska va polare m rätt person..och starka personer drar med sig inflytelserika personer i skiten....hua!!!:eek:

Instämmer till fullo med dig...dessa kompis/hat relationer sabbar hela sporten i Sverige. Medelålders folk som leker tillsammans i sandlådan det är vad detta handlar om...som så mycket annat....
Man ska va polare m rätt person..och starka personer drar med sig inflytelserika personer i skiten....hua!!!:eek:

Och nåde den som inte håller med dessa......:angel: :smirk:

Hej

Tack all för era kanske allt för ärliga svar!!! hihihi

Nu har jag läst och pratat och fått reda på mer, min nyfikenhet är lite stillad. Vad jag förstått så är det rätt infekterat i denna del av hästsporten. Så pass att det skrivs både här och där om detta....

Men detta med att danskarna inte håller sin paint tävling för att det var ett SM i sverige samtidigt har jag inte hört från danskarnas håll.... Där var det en helt annan anledning vad jag fick reda på... Kanske är jag helt ute och cyklar, men jag tror nog mer på den förklaringen än den andra som som berättats om tidigare i detta inlägg.

Som nån sa, man får ta reda på och sedan komma fram till en personlig åsikt vilket jag nu gjort.
Tacka alla som hjälpte mig att få reda på mer vad WST är för något och vad de planerar in för framtiden

Moooon :banana:

Hej

Men detta med att danskarna inte håller sin paint tävling för att det var ett SM i sverige samtidigt har jag inte hört från danskarnas håll.... Där var det en helt annan anledning vad jag fick reda på... Kanske är jag helt ute och cyklar, men jag tror nog mer på den förklaringen än den andra som som berättats om tidigare i detta inlägg.

:banana:

Ja, danskarnas egen förklaring håller bättre, det anser jag också, troligtvis vet dom mer säkert om varför, eftersom det är deras tävling:bump:

Försöker alltid vara så ärlig som möjligt utan att vara elak.
Kanske kommer det tillbaks och biter mig i aschlet men det får man väl ta....:angel: ;)

Hej igen

Nu kan man läsa att det valts en "Alternate Director" av APHA medlemarna i Sverige.... Vet att det är så inom föreningar, att 2 ur samma hushåll inte får ingå i "styrelsen".
Hur kan det vara att det får lova att användas inom APHA??

Hänger inte riktigt med i alla turer innan i tråden men som jag skrev luskade jag ut en del och skapade mig en uppfattning.
Men i denna turen Director/ Alternate D hänger jag inte med i......
Varför ska man ha 2 stycken? Är det för om den ena inte kan/förhindrad av någon anledning så ska de andra träda in vid tillfälle från tillfälle. Eller e det så att A D tar över ansvaret helt på heltid?
Ursäkta om det e dumma frågor men de har ju bara kortfattat info på Lucky Rider(som jag läser flitigt) och jag är inte så insatt i denna frågan

// Moooon

Kolla på APHA:s hemsida,deras regler måste ju finnas där. Om det var så att två personer från samma hushåll inte fick väljas ,så hade de inte godkänt det i APHA.:bump:

Nu kan man läsa att det valts en "Alternate Director" av APHA medlemarna i Sverige.... Vet att det är så inom föreningar, att 2 ur samma hushåll inte får ingå i "styrelsen".

// Moooon

Hej!

Här kan jag bara tala om för dig att du 'vet' fel.
Det finns inget varesig i föreningslagen, eller i föreningspraxis som säger att 2 ur samma familj inte får vara med i styrelsen.
Vidare så är inte dessa 2 directors ledamöter i styrelsen.

Det som reglerar vem som kan väljas, och vart, är den aktuella föreningens stadgar.

Sedan kan man ju undra hur smart det är av medlemmarna i SPHA (och finska föreningen) att välja 2 personer ur samma familj till dessa 2 poster:
Om en av dom får ett större personligt/sjukligt/familjärt problem, så
åker den andra i 'samma båt' och ett stort problem är ett faktum.

Jag undrar om denna cirkus någonsin kommer att rätta till sig.......

/Mike:devil:

Hej!

Här kan jag bara tala om för dig att du 'vet' fel.
Det finns inget varesig i föreningslagen, eller i föreningspraxis som säger att 2 ur samma familj inte får vara med i styrelsen.
Vidare så är inte dessa 2 directors ledamöter i styrelsen.

Det som reglerar vem som kan väljas, och vart, är den aktuella föreningens stadgar.

Sedan kan man ju undra hur smart det är av medlemmarna i SPHA (och finska föreningen) att välja 2 personer ur samma familj till dessa 2 poster:
Om en av dom får ett större personligt/sjukligt/familjärt problem, så
åker den andra i 'samma båt' och ett stort problem är ett faktum.

Jag undrar om denna cirkus någonsin kommer att rätta till sig.......

/Mike:devil:

En ännu bättre fråga är hur de lyckats bli valda efter allt strul de ställt till med....:angel:

Ja visst är det konstigt när styrelsen INTE vill jobba mäd dem. Jag fattar inte hur de ens kan vilja ha jobbet nr man folk inte vill jobba med dem. Oh vad jag önskar att de flyttade till Jordanien eller nå´t så det kunde bli litekul i paintvärlden igen.
Jackpot

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 676
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 599
Senast: Pratsch
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 608
Senast: Iamia
·
Gnägg Nu kära vänner har jag råkat ut för ett problem som känns både fånigt och ytligt, nästan pinsamt til och med. Men jag bjuder på det och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 259
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg