Nån som vet nåt om WST????

Sv: Nån som vet nåt om WST????

Ja visst är det konstigt när styrelsen INTE vill jobba mäd dem. Jag fattar inte hur de ens kan vilja ha jobbet nr man folk inte vill jobba med dem. Oh vad jag önskar att de flyttade till Jordanien eller nå´t så det kunde bli litekul i paintvärlden igen.
Jackpot

:bow: :bow: :bow: :D

Hej!

Här kan jag bara tala om för dig att du 'vet' fel.
Det finns inget varesig i föreningslagen, eller i föreningspraxis som säger att 2 ur samma familj inte får vara med i styrelsen.
Vidare så är inte dessa 2 directors ledamöter i styrelsen.

Det som reglerar vem som kan väljas, och vart, är den aktuella föreningens stadgar.

Sedan kan man ju undra hur smart det är av medlemmarna i SPHA (och finska föreningen) att välja 2 personer ur samma familj till dessa 2 poster:
Om en av dom får ett större personligt/sjukligt/familjärt problem, så
åker den andra i 'samma båt' och ett stort problem är ett faktum.

Jag undrar om denna cirkus någonsin kommer att rätta till sig.......

/Mike:devil:

Hej Mike
Jag kan bara hålla med dig om att det tycks verka vara en väldig cirkus om allt detta, och det e inte lätt för en som inte fattar bakgrunden. Men jag luskar och letar info...

Men nu är det så att det är INTE Spha´s medlemar som valt utan det är APHA medlemmarna. Aphs information ang detta val skickades till SPHA´s fd styrelse ordförande(Nationel Derector). Tyvärr vidarebefodra denna inte infon så att öriga APHA medlemarna i sverige visst att detta val skulle ske INNAN de fick ut sina valsedlar, med fruns namn på. [U]Vad de övriga medlemarna inte heller fick reda på var att man kunde skriva till en egen nominering på valsedlen, nere på den streckade linjen!!!!! [/U]Detta kan jag anse är att undan hålla info(å väldigt viktig sådan), då det bara fanns ett namn på valsedlen

Det är INTE, enligt min mening så smart av APHA medlemarna att välja en till från samma familj, men som sagt om man nu inte vet om att man kan skriva till en egen nominering på valsedlan var ju valtet alldeles för simpelt att göra!!!!!!! Och därför sitter nog APHA medlemarna med skägget i brevlådan fram över.....

/
M
Men frågan är fortfarande!! Skall AD ta över från tillfälle till tillfälle el ta denna över på heltid??

Senast ändrad av en moderator:

Med stor risk att vara tjatig: LÄS REGELBOKEN.Där finns en aktivitetskalender med alla viktiga datum för VAL och annat.Vem som helst som är APHA-medlem kan nomineras till just detta val med hjälp av andra APHA-medlemmar.Du kan nominera dig själv om du vill :) Det låter lite enkelt att bara skylla allt på "dålig" information. Styrelsen har väl också tillgång till regelböcker??:confused:
Alla i nya styrelsen är väl inte "nya",några har väl varit med i styrelsen tidigare? Det måste ju ha varit val förut eller..:confused:

det kanske inte är så lätt att bara som du säger "läs regelboken", det är en tjock bok och jag tror inte det är så många som har läst den från pärm till pärm, vissa saker kan även vara knepiga att förstå då den är engelsk med fackuttryck.
Självklart skulle det ha informerats kraftfullt om detta från SPHA redan från början när det blev tal om val i första läget, detta gjordes dock inte på ett korrekt sätt som med så mycket annat i den tidigare styrelsen.
Den nya styrelsen har haft många problem att ens kunna få tag i föreningens dokument för att överhuvudtaget kunna driva föreningen vidare. Jag antar att det inte finns lagstöd för hur tidigare föreningsledamöter har skött sina uppdrag och att inte ha föreningens papper i ordning eller ens överlämna dessa till den nya styrelsen är oerhört dåligt och oetiskt.:mad:

Har luskat lite jag med;alla APHA-medlemmar får en tidning som heter APHA Connection. I ett av numren som kom i höstas stod det hur man skulle gå till väga angående detta val.Så alla som var medlemmar 2006 har fått info via denna tidning. Jag läste inte heller den så noga..:) men som sagt infon fanns där.

Lite kan jag hålla med Meggie här. Nya styrelsen hade kunnat söka fakta själva,fast jag har fattat det som om de haft häcken full att reda upp allt gammalt strul så det är säkert förklaringen, men lite bättre koll skulle de nog ha haft med tanke på att de vet vad de har att göra med. Bakhåll ör väl bara att vänta.
Jackpot

Med stor risk att vara tjatig: LÄS REGELBOKEN.Där finns en aktivitetskalender med alla viktiga datum för VAL och annat.Vem som helst som är APHA-medlem kan nomineras till just detta val med hjälp av andra APHA-medlemmar.Du kan nominera dig själv om du vill :) Det låter lite enkelt att bara skylla allt på "dålig" information. Styrelsen har väl också tillgång till regelböcker??:confused:
Alla i nya styrelsen är väl inte "nya",några har väl varit med i styrelsen tidigare? Det måste ju ha varit val förut eller..:confused:

Jag har inte regelboken av den enkla anledning att jag inte fått den än... Ny APHA medlem....
Jag hade ett par frågor jag undrade över och ställde dem här....
Men den sista har jag inte fått svar på och kommer nog inte att få då det inte svarats än:-(
Ang HUR A D ska vara verksam.... Letar å luskar lite till då...

// M

I ditt luskande och letande av info har du då pratat med båda sidor av denna infekterade fråga?:angel:
Det känns som om du har slängt ut en fråga och fått en del svar, och så vitt jag har kunnat se här på buke så har vi mest av ena sidan.......
Det står ju vara och en fritt att kontakta personer och få första hands info.

Det finns alltid minst två sidor av varje sanning liksom det finns två sidor av varje mynt, det får man inte glömma, och min erfarenhet är att sanningen ligger oftas någonstans mitt imellan.
Så ring du, och prata med någon ur SPHAs styrelse, ring sedan tex till familjen B så kanske du faktiskt kan bilda dig en uppfattning baserad på något annat än bukemedlemmars tyckande och låtande.

Och jackpot....snälla...den nya styrelsen har suttit i 8 månader nu, och ni skyller fortfarande på att dom har så mycket att rätta till från tidigare, när blir det som händer och sker deras ansvar?:confused:

Monke:smirk:

Och detta är förstås en sanning, du baserat på, vadå???:confused:

detta gjordes dock inte på ett korrekt sätt som med så mycket annat i den tidigare styrelsen.
Den nya styrelsen har haft många problem att ens kunna få tag i föreningens dokument för att överhuvudtaget kunna driva föreningen vidare. Jag antar att det inte finns lagstöd för hur tidigare föreningsledamöter har skött sina uppdrag och att inte ha föreningens papper i ordning eller ens överlämna dessa till den nya styrelsen är oerhört dåligt och oetiskt

Sitter du i den sk "nya" styrelsen så att du har kännedom om fakta eller tillhör du den "gamla" styrelsen så att du vet det för att ni illvilligt inte lämnat över dokumenten eller är det kanske hörsägen?

Sitter du i den sk "nya" styrelsen så att du har kännedom om fakta eller tillhör du den "gamla" styrelsen så att du vet det för att ni illvilligt inte lämnat över dokumenten eller är det kanske hörsägen?

Vad jag åtminstone vet är att inte ens en del styrelsemedlemmar i den "gamla" styrelsen fick se styrelseprotokoll de begärde att få se....:angel:

Nä, nu får du nog sansa dig lite; hur mycket du än vill få det att låta som om det skulle vara bara skitsnack taget ur luften om den gamla styrelsen. Jag är icke sittande i den nya styrelsen, inte heller i den gamla kan man säga, jag har varit delaktig i styrelsen för rätt många år sedan och jag kan tala om för dig i detalj hur styrelsen fungerade redan då, nämnas bör att det var samma ordförande som i den nu tidigare styrelsen. Inte bara jag klev av redan då på grund av ett toppstyre utan dess like samt ett oerhört egenintresse i alla frågor, tycker du att man ska sitta på en styrelsepost och agera på det viset?:confused: Styrelsemedlemmarna fick redan då acceptera att bli undanhållna de allra flesta dokument...:eek:
Det handlar inte om att vara på "någon sida" som du uttrycker det, det handlar om att verka för medlemmarnas bästa...och om du tycker att det har gjorts, presentera gärna ett styrkande av detta för oss som funderar:mad:
Du kanske har valt sida...men för mig och många andra paint/quarter människor handlar det inte om det överhuvudtaget:crazy:
Jag brukar heller inte vräka ur mig saker via "hörsägen" utan grund, jag vill ha vetskap och fakta om det jag säger!:cool:

I ditt luskande och letande av info har du då pratat med båda sidor av denna infekterade fråga?:angel:
Det känns som om du har slängt ut en fråga och fått en del svar, och så vitt jag har kunnat se här på buke så har vi mest av ena sidan.......
Det står ju vara och en fritt att kontakta personer och få första hands info.

Det finns alltid minst två sidor av varje sanning liksom det finns två sidor av varje mynt, det får man inte glömma, och min erfarenhet är att sanningen ligger oftas någonstans mitt imellan.
Så ring du, och prata med någon ur SPHAs styrelse, ring sedan tex till familjen B så kanske du faktiskt kan bilda dig en uppfattning baserad på något annat än bukemedlemmars tyckande och låtande.

Och jackpot....snälla...den nya styrelsen har suttit i 8 månader nu, och ni skyller fortfarande på att dom har så mycket att rätta till från tidigare, när blir det som händer och sker deras ansvar?:confused:

Hej Monke
Som du säger finns det alltid 2 sidor av en "historioa" Nu är det så att jag ville inte ha reda på sanningen i det bråk som uppenbart på går i paintvärlden!!!! Och ditt påpekande att jag "slängt" ut en fråga känns som du anser att jag e i fel vatten och trampar:(

På mitt första inlägg svarade du klart och tydligt , Vad WST är för något!! Min andra fråga däremot har jag inte fått direkt svar på. Och ger nog upp nu!!! De övriga, tycks vara mer inne på vad som gjort och inte gjorts i den dåvarand/sittande styrelsen. Vilket i och för sig kan vara intressant att veta, men då vill jag som du säger ha båda sidors historia. Inte bara den ena. Detta för att kunna bilda mig en uppfattning om vad som hänt/händer!!!
Att ringa till ringa Fam B och fråga VAD som försväntas av dessa är lite i överkant men kanske blir det så. Eftersom ingen här kommer med några svar på min fråga.
Men tack Monke för ditt tidigare inlägg, det fick mig att fråga runt och prata. Har i den frågan fått "båda" sidors svar och bildat mig en egen uppfattning.

//
M

Jag har inte regelboken av den enkla anledning att jag inte fått den än... Ny APHA medlem....
Jag hade ett par frågor jag undrade över och ställde dem här....
Men den sista har jag inte fått svar på och kommer nog inte att få då det inte svarats än:-(
Ang HUR A D ska vara verksam.... Letar å luskar lite till då...

// M

Hej igen!
Som APHA-medlem kan du ladda ner regelboken på deras hemsida. Där kan man också ställa frågor direkt till APHA,de kan besvara din fråga om AD.//:bump:

Hej igen!
Som APHA-medlem kan du ladda ner regelboken på deras hemsida. Där kan man också ställa frågor direkt till APHA,de kan besvara din fråga om AD.//:bump:

Jag har pratat med APHA å de sa att det kunde de inte svara på, varför fick jag inte riktigt klämma på. Bad mig vända mig till LB men jag tycker det e lite känsligt att ringa å fråga om enbart den saken... Trodde någon här visst svaret på min fråga. Men jag ger upp, svaret får jag nog nån gång iallafall. Regelboken har jag hittat på hemsidan, men ojojojo vilket letande. Gav upp efter 30 minuter.
Tack iallafall för era svar iallafall:love:

//M

Jag har pratat med APHA å de sa att det kunde de inte svara på, varför fick jag inte riktigt klämma på. Bad mig vända mig till LB men jag tycker det e lite känsligt att ringa å fråga om enbart den saken... Trodde någon här visst svaret på min fråga. Men jag ger upp, svaret får jag nog nån gång iallafall. Regelboken har jag hittat på hemsidan, men ojojojo vilket letande. Gav upp efter 30 minuter.
Tack iallafall för era svar iallafall:love:

//M

Maila SPHA och fråga om AD, det borde inte vara lika känsligt, jag har lång erfarenhet av både paint och Quarter, skäms dock lite när jag säger att jag inte har en aning om ADns funktioner:o . Skall dock kolla upp det, jag skulle tro att det är därför du inte får svar på din sista fråga...:angel: ingen är riktigt säker på svaret, det handlar ju inte precis om "sidor":D
Vad jag nog dock kan säga att fel personer sitter på posten, ett föreningsuppehåll från deras sida borde vara en utmärkt idé, så även dom kan ta ett kliv tillbaka och rensa sina system lite grann...

Det handlar inte om att vara på "någon sida" som du uttrycker det, det handlar om att verka för medlemmarnas bästa...och om du tycker att det har gjorts

Ok det tycker du och några till, men är det där ert fokus skall ligga nu??? Är det sånt här som gör att Paintföreningen blir det ni vill att den skall bli?

Då är det väl jättebra nu, då SPHA har fått en styrelse som inte agerar i egenintresse.:idea:

Så varför sitter vi inte här och lyfter fram allt bra den "nya" styrelsen gör utan petar och drar i gamla surdegar?

Monke:confused:

Ok det tycker du och några till, men är det där ert fokus skall ligga nu??? Är det sånt här som gör att Paintföreningen blir det ni vill att den skall bli?

Då är det väl jättebra nu, då SPHA har fått en styrelse som inte agerar i egenintresse.:idea:

Så varför sitter vi inte här och lyfter fram allt bra den "nya" styrelsen gör utan petar och drar i gamla surdegar?

Monke:confused:
Tjuvläser tyst......;)

Men snälla alla, börjar inte allt detta bli oerhört tjatig och meningslöst...

Jag skulle vilja uppmana alla att (istället för att sitta och här och reta sig på det ena och det andra) titta framåt, lägga sin energi på att göra något positivit, kanske hjälpa till i någon klubb man känner för, ställa upp hjälpa till på någon tävling, eller varför inte bara ta en ridtur och njuta av det vackra vädret och sin häst.

Alternativet är att alla sitter här vid datorn och via Internet ältar detta till dödagar... och vad gott kommer ur det? Ingenting enligt min mening....

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Monke, det är ju ganska uppenbart att du valt sida även om du tycker att vi andra inte ska göra det. Vi har välan valt fel sida enligt ditt tycke. Om du läser en gång tillv ad jag skrev så skrev jag att "nya" styrelsen borde ha lite mera koll, men jag förstår oxå att det funnits så mycket annat som tatt tid. Man behöver ju bara gå in på SPHA:S hemsida och läsa styrelseprotokollen så förstår man ju ganska mycket. Men jag håller med COwsense, tror jag det var, nu slllutar vi med detta och ägnar åss åt bra saker.

Jackpot

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 676
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 599
Senast: Pratsch
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 608
Senast: Iamia
·
Gnägg Nu kära vänner har jag råkat ut för ett problem som känns både fånigt och ytligt, nästan pinsamt til och med. Men jag bjuder på det och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 259
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?