Nån som vet nåt om WST????

Sv: Nån som vet nåt om WST????

Valt sida, Jaså:confused:
Om "nya" styrelsen väljer att lägga allt sitt krut på att fokusera på gamla suredegar så är det väl upp till dom.:smirk:

Med tanke på det otroliga stöd dom har från hela PaintSverige så borde ju deras arbete bara vara roligt och inspirerande....:idea:

Jag lägger gärna hela detta åt sidan precis som jag skrivit tidigare och fokuserar på nya spännande saker. Hoppas det blir en drive i hela WesternSverige.

Vi är ju bara i startgroparna för att få denna underbara sport att bli störst:) :bump:

Ps. jag är inte medlem i SPHA och har inte tillgång till styrelseprotokollen, och är faktiskt inte intresserad heller tro det eller ej, hi, hi. Det verkar inte vara någon upplyftande läsning...en känsla endast baserat på ditt inlägg.;)

Monke;)

Håller helt å hållet med dig !
Detta har spårat ut för längesen...

Tänk vad kul det vore för oss Paint ägare om SPHA gjorde nåt positivt för oss medlemmar, istället för dra i allt gammalt!

Som du säger 8 månader har snart styrelsen suttit, å vad jag har fått i information därifrån så är det inte mycket som är kul läsning om jag säger så...

Nej, gör som ni sa när ni tillträdde... Se framåt och jobba för framtiden, historien kan ni ju inte ändra !

Sen inläggen om Alternate Director, fattar jag inte. Tror alla att vi Paint ägare är idioter. Det stod tydligt och klart på Balloten som vi alla fick hem som är APHA medlemmar,hur man skulle gå till väga vid ifyllandet av balloten. Sen får ju styrelsen i SPHA acceptera att APHA medlemmarna i Sverige och Finland väljer en person som de har förtroende för och tycker är lämplig för uppgiften, även om det inte var styrelsens kandidat till posten.

Nä hög tid att lägga allt gammalt åt sidan och se FRAMÅT !!:)

Eh, nu måste jag ju säga nåtfast jaag tycker det är dags att lägga detta bakom sig. Nya styrelsen har ju inte haft någt val än att reda ut den röran de fick ta hand om. Ekonomi i röra, inga tävlingar bokade, arga sponsorer, osv. De var ju som jag fattat det sp illa tvugna att först reda uppd et, sedan har de samtidigt jobbat för framtiden, hur tror ni annars det blvit tävlingar bokade, ny hemsida, paintens dag, clinics m.m. Ibland tror jag folk glömmer att de jobbar ideeellt och lägger ned sin lediga tid fär vår skull. Att de orkade/vågade hoppa på det här jobbet är skitbra och förtj'nar applåder. Vad det gället National director så tror jag få har fattatorkat bry sig om valsedeln som kom hem. Jag gjorde det inte, fast jag borde ha gjort det. Orkade inte. Lät det vara. Dåligta v mig, men jag tror fler gjorde som jag. Ångrar mig nu.

Eh, nu måste jag ju säga nåtfast jaag tycker det är dags att lägga detta bakom sig. Nya styrelsen har ju inte haft någt val än att reda ut den röran de fick ta hand om. Ekonomi i röra, inga tävlingar bokade, arga sponsorer, osv. De var ju som jag fattat det sp illa tvugna att först reda uppd et, sedan har de samtidigt jobbat för framtiden, hur tror ni annars det blvit tävlingar bokade, ny hemsida, paintens dag, clinics m.m. Ibland tror jag folk glömmer att de jobbar ideeellt och lägger ned sin lediga tid fär vår skull. Att de orkade/vågade hoppa på det här jobbet är skitbra och förtj'nar applåder. Vad det gället National director så tror jag få har fattatorkat bry sig om valsedeln som kom hem. Jag gjorde det inte, fast jag borde ha gjort det. Orkade inte. Lät det vara. Dåligta v mig, men jag tror fler gjorde som jag. Ångrar mig nu.

Mycket bra inlägg:) ...som rätt säkert är väl överensstämmande med verkligheten, nuvarande styrelse har på 8månader gjort mer för SPHA, Painten och medlemmarna än vad tidigare styrelse någonsin gjort....:cool:

Öhhhh, Hur menar du nu:confused:
-I min bok så har det arrangerats ett antal tävlingar per år av den "gamla styrelsen", alltså inget nytt.

-Det har arrangerats Paintens dag tidigare, alltså inget nytt.

-Det har funnits sponsorer tidigare, alltså inget nytt.

Och om sponsorerna ny var arga hur kan det vara att dom funnits med hela tiden fram till nu och NU blev dom arga eller??

Det har inte funnits någon "ny" hemsida men det har funnits en fungrande hemsida även tidigare, så det enda "nya" är utseendet och det tror jag varje aktiv förening vill förnya med jämna mellanrum i alla fall, eller?

Den "gamla" styrelsen liksom den nya jobbar helt ideellt, alltså ingen nytt.

Clinics är nytt:idea: Och det blev ju en hit:bow:

Om man inte fattade/orkade bry sig när valsedeln kom hem i lådan kanske man inte skall fatta/orka, bry sig (läs klaga) om vem som blev vald heller, eller tänker jag fel nu:confused:

Monke:angel:
Som nu är oändligt trött på dessa diskussioner, som inte tillför något nytt. Men har svårt att låta bli att kommentera ensidiga och i vissa fall felaktiga uttalanden.

Om man inte är väl insatt, medlem i SPHA eller på annat sätt involverad i arbetet föreningen och medlemmarna emellan kanske man inte heller skall påstå att alla klagomål och besvikelser är bara skitsnack?:confused:
Främst, skillnaden med information och upplysningar från SPHA har aldrig varit som nu med öppen dialog och snabb uppdatering på hemsidan (vilket är VÄSENTLIGT). Om man är medlem har man tillgång till styrelseprotokoll samt övrigt väsentligt via hemsidan...ehum...hur har det varit med det tidigare??? ETT FÅTAL personer fick veta något alls...resten...INGET!! Och tidigare styrelsens resonemang över protokoll...."ööööhhhh...vad är protokoll?", nuvarande styrelse har väl inte ens ännu fått tillgång till tidigare protokoll vad jag förstår?? Seriöst va´? Näää, jag har inte heller lust att rota i gammalt skit...men vad göra?!?!?
Vi vet väl alla som på något sätt är/har varit inblandade i både SPHA och SQHA att Paintföreningen haft ett oerhört dåligt rykte under en längre tid...de allra flesta är också medvetna om att föreningen varit totalt toppstyrd under ett flertal år!!!! Alla inblandade kan om dom vill intyga detta toppstyre och denna secret service förenings arbete (om man inte är polare med toppstyret förstås:smirk: )
Nej, stora gratulationer till en ny styrelse, många hoppas på ett gott föreningsarbete även om vissa delar av den nya styrelsen kanske är lite grön på området:)

Om man inte är väl insatt, medlem i SPHA eller på annat sätt involverad i arbetet föreningen och medlemmarna emellan kanske man inte heller skall påstå att alla klagomål och besvikelser är bara skitsnack?
Jag har mig veterligen aldrig beskrivit något vare sig du har skrivit eller någon annan som "skitsnack". Jag har bemött de argument för ställningstagande som beskrivits med de fakta jag har till hands. Och dom finns till hands oavsett om man är medlem eller ej.:idea:

Främst, skillnaden med information och upplysningar från SPHA har aldrig varit som nu med öppen dialog och snabb uppdatering på hemsidan (vilket är VÄSENTLIGT). Om man är medlem har man tillgång till styrelseprotokoll samt övrigt väsentligt via hemsidan...ehum...hur har det varit med det tidigare??? ETT FÅTAL personer fick veta något alls...resten...INGET!! Och tidigare styrelsens resonemang över protokoll...."ööööhhhh...vad är protokoll?", nuvarande styrelse har väl inte ens ännu fått tillgång till tidigare protokoll vad jag förstår?? Seriöst va´? Näää, jag har inte heller lust att rota i gammalt skit...men vad göra?!?!?

Vad jag förstår på SPHAs hemsida så jobbar man ffa för SPHA medlemmar och inte för Painthästägare generellt eller APHA medlemmar i "nya" styrelsen är det en korrekt uppfattning tycker du? Jag tänker då ffa allt på sponsring av SPHA medlemmar i klasser de ställer upp och tillgång till vital (enligt dig ) information bara för SPHA medlemmar. Tittar man på andra föreningar så har dom sin information öppen för alla som är intresserade av sporten eller rasen i sig. Och dom sponsrar i de fall det sker, rasen i sig oavsett om man är medlem i föreningen eller ej.

Vi vet väl alla som på något sätt är/har varit inblandade i både SPHA och SQHA att Paintföreningen haft ett oerhört dåligt rykte under en längre tid...de allra flesta är också medvetna om att föreningen varit totalt toppstyrd under ett flertal år!!!! Alla inblandade kan om dom vill intyga detta toppstyre och denna secret service förenings arbete (om man inte är polare med toppstyret förstås )
Nej, stora gratulationer till en ny styrelse, många hoppas på ett gott föreningsarbete även om vissa delar av den nya styrelsen kanske är lite grön på området
Du får ursäkta men ev "oerhört dåligt rykte" eller inte har inte jag kännedom om. Och huruvida jag är polare till den ena eller den andra kan ju aldrig förändra fakta, bara tyckande.:angel:
Och jag tycker att all smutskastning av människor oavsett vem dom är borde sluta här och nu, det gynnar varken den ena eller den andra av parterna.:idea:

Monke;)

För en som påstår sig inte vara så insatt och inte ha valt sida, värkar du ha väldigt bra koll på saker och ting. Så som familjen B väljer att se dem.
Trist att en person med din roll/post tar sådan tydlig parti för några som ställer till med så stora problem i westernsverige. Ger inte så många plusspoäng.Du verkar tycka det är roliggt att det inte blev några clinics. Fin inställning. Jag tycker det är skitbra att så mycket blitt gjort trots allt gammalt skit nya styrelsen fått brottats med. Är impad att de orkar. En dela v dina påståenden är ju rent ut sagt korkade. Ta dte här med sponsring. Vad menar du? SKA SPHA avnända medlemmarnas pengar till att sponsra annat än sina egna medlemmar ? Då finns det ju mycket skoj man kan göra för pengarna om man inte ser till att de kommer till medlemmarnas nytta. skänka dem till anonyma alkoholister, eller se till att ens egna barn får resa hit och dit tex och låta föreningen betala eller sponsra rätt ut i det blå, varför inte till fjordingföreningen ? De kanske har någon skojig tävling som man kan ge pengar till.
Har du missat SPHA:s dåliga rykte ? Går du runt med öronproppar och ögonbindel som du bara öppnar för vissa ? Har du inte läst här på Buke för att ge ett exempel, ojojojoj. Förr fick man ingen information alls. Nu får man som medlem veta. Och det är väl det som gör att jag tycker att de gör ett skitbra jobb. Tycker inte det är konstigt att de protokollen inte ligger ute för alla för det hade nog skadat föreningen om vem som helst kunde gå in och läsa och få reda på vilka bekymmer nya styrelsen har att slåss med. Ser nog inte så bra ut gentemot sponsorer och liknande om all skit kommer upp i dagen.Förresten var det inte så att du var på årsmötet ? Är du inte medlem? på mötet lär du väl ha hört en del av medlemmarnas kritik eller satt du och höll för öronen då också. Borde du inte ha gjort om man läser protokollen. Mcyket förvånande påståenden från dig.
Jackpot

För en som påstår sig inte vara så insatt och inte ha valt sida, värkar du ha väldigt bra koll på saker och ting. Så som familjen B väljer att se dem.
Trist att en person med din roll/post tar sådan tydlig parti för några som ställer till med så stora problem i westernsverige. Ger inte så många plusspoäng.Du verkar tycka det är roliggt att det inte blev några clinics. Fin inställning. Jag tycker det är skitbra att så mycket blitt gjort trots allt gammalt skit nya styrelsen fått brottats med. Är impad att de orkar. En dela v dina påståenden är ju rent ut sagt korkade. Ta dte här med sponsring. Vad menar du? SKA SPHA avnända medlemmarnas pengar till att sponsra annat än sina egna medlemmar ? Då finns det ju mycket skoj man kan göra för pengarna om man inte ser till att de kommer till medlemmarnas nytta. skänka dem till anonyma alkoholister, eller se till att ens egna barn får resa hit och dit tex och låta föreningen betala eller sponsra rätt ut i det blå, varför inte till fjordingföreningen ? De kanske har någon skojig tävling som man kan ge pengar till.
Har du missat SPHA:s dåliga rykte ? Går du runt med öronproppar och ögonbindel som du bara öppnar för vissa ? Har du inte läst här på Buke för att ge ett exempel, ojojojoj. Förr fick man ingen information alls. Nu får man som medlem veta. Och det är väl det som gör att jag tycker att de gör ett skitbra jobb. Tycker inte det är konstigt att de protokollen inte ligger ute för alla för det hade nog skadat föreningen om vem som helst kunde gå in och läsa och få reda på vilka bekymmer nya styrelsen har att slåss med. Ser nog inte så bra ut gentemot sponsorer och liknande om all skit kommer upp i dagen.Förresten var det inte så att du var på årsmötet ? Är du inte medlem? på mötet lär du väl ha hört en del av medlemmarnas kritik eller satt du och höll för öronen då också. Borde du inte ha gjort om man läser protokollen. Mcyket förvånande påståenden från dig.
Jackpot

:bow: :bow: Bra inlägg!

Gynnar det verkligen någon att älta det som har varit?
Styrelseprotokoll är inte offentliga, bara årsmötesprotokollen är det.
Vad väntar ni er att hitta där egentligen?? Det är en rasförening. Det låter som om de håller på med statshemligheter :confused: Visst kan man läsa protokoll på hemsidan numera,men har det då inte varit ett enda styrelsemöte under hela 2007? Det syns inte i så fall. :crazy:
Lägg ner det här med "gamla" och "nya" styrelsen! Jobba för PAINTARNA istället!:banana: :banana:

Lägg ner det här med "gamla" och "nya" styrelsen! Jobba för PAINTARNA istället!:banana: :banana:

Det är ju det folk försöker med, svårt emellanåt dock eftersom "gamla" gör en hel del för att sätta käppar i hjulen....antar att det är därför som det dras upp rätt rejält hela tiden. Om de "gamla" hade accepterat de "nya" hade problemen inte ens varit värt att diskutera längre...men som sagt...gamla ställer fortfarande till med problem...tyvärr:smirk:

Det är ju det folk försöker med, svårt emellanåt dock eftersom "gamla" gör en hel del för att sätta käppar i hjulen....antar att det är därför som det dras upp rätt rejält hela tiden. Om de "gamla" hade accepterat de "nya" hade problemen inte ens varit värt att diskutera längre...men som sagt...gamla ställer fortfarande till med problem...tyvärr:smirk:

Nu får du väl ändå ge dig !!
Det enda vi medlemmar får höra är "gamla styrelsen har gjort DET eller att de INTE har gjort DET" E så trött på detta...:devil:
Vi är många i sydsverige som är så innerligt trötta på all smutskastning som inte leder någon vart...... Det bara förstör för vår sport och ingen kommer till slut vilja ha någon med paintföreningen att göra !!
Ett är säkert att vi är flera som definitivt inte kommer att förnya våra medlemskap nästa år !!
Att hålla på och smutskasta människor leder ingenstans... alla är vi olika och tycker olika !! Det är det som gör att saker utvecklas... Men detta sänker bara paintföreningen !!
GÖR NÅGOT POSITIVT ISTÄLLET !!:banana:
Vi vill alla ha kul med våra hästar och gärna med likasinnade, men inte med människor som bara är ute för att förlöjliga, smutskasta och slå sig själv på bröstet om den egna förträffligheten. SÅ begrav allt gammalt och kom ut i solen och njut av livet !!:bump:

Jag ser frem imot WST och deras tävlingar. Dom skal tydligen ha "massor" af klassor for unghästar och beginner til bra anmäl. avgift, så man kan få tävlings rutin utan att det känds som "waste of money" till svin höga tävlings anm. och boxhyra, övernatning långt från hemmet.

I mit närområde (ca 10 mil) är få klassor som vi kan tävle i. Jag känder till fler med bebiser och/eller som är beginner, där har det på samma sät som jag.

Jag tror att WST och et paint SM har 2 forskellige tävlande de riktar sig mot. Dom som vilja satse på SM var åkt til SM enten i Paint regi eller WRAS, som också är samme helg! Danskerna som WST riktar imot var heller inte åkt till Paint SM!!

PS::: om dom som har bildad WST är så jävla upopulära i paint sverige, då kommer där inte bli många tävlande och stötta till WST, så vad är "ni/de" så räd för :confused: :angel:

Nu får du väl ändå ge dig !!
Det enda vi medlemmar får höra är "gamla styrelsen har gjort DET eller att de INTE har gjort DET" E så trött på detta...:devil:
Vi är många i sydsverige som är så innerligt trötta på all smutskastning som inte leder någon vart...... Det bara förstör för vår sport och ingen kommer till slut vilja ha någon med paintföreningen att göra !!
Ett är säkert att vi är flera som definitivt inte kommer att förnya våra medlemskap nästa år !!
Att hålla på och smutskasta människor leder ingenstans... alla är vi olika och tycker olika !! Det är det som gör att saker utvecklas... Men detta sänker bara paintföreningen !!
GÖR NÅGOT POSITIVT ISTÄLLET !!:banana:
Vi vill alla ha kul med våra hästar och gärna med likasinnade, men inte med människor som bara är ute för att förlöjliga, smutskasta och slå sig själv på bröstet om den egna förträffligheten. SÅ begrav allt gammalt och kom ut i solen och njut av livet !!:bump:

SPHA är en förening som nog tyvärr är illa skadad redan, sedan många år tillbaka...själv har jag skippat medlemsskapet för längesedan...kommer ej att förnya det innan jag ser att föreningen är stabil. JAG är ute i solen och nuter av livet, men så håller jag mig också till mina rasers moderföreningar:rofl:
Och du har totalt missat ämnet om du snackar om att slå sig för bröstet...:confused: :devil:

Gynnar det verkligen någon att älta det som har varit?
Styrelseprotokoll är inte offentliga, bara årsmötesprotokollen är det.
Vad väntar ni er att hitta där egentligen?? Det är en rasförening. Det låter som om de håller på med statshemligheter :confused: Visst kan man läsa protokoll på hemsidan numera,men har det då inte varit ett enda styrelsemöte under hela 2007? Det syns inte i så fall. :crazy:

Hej
Jag hade bestämt mig för att inte gör fler inlägg i min tråd eftersom denna uppenbart spårat ut lite men i ditt inlägg hitta jag något....
Styrelseprotokollen är visst det med på hemsidan, precis som årsmötes protokollen. Sen att dessa är på en låst sida som enbart medlemar har tillgång till ser jag inte som någon fel.... Att man måste kontaka webbmastern och få sitt inloggningsnamn och lösenord är väl bara bra...... Eller??

// M

Hej
Jag hade bestämt mig för att inte gör fler inlägg i min tråd eftersom denna uppenbart spårat ut lite men i ditt inlägg hitta jag något....
Styrelseprotokollen är visst det med på hemsidan, precis som årsmötes protokollen. Sen att dessa är på en låst sida som enbart medlemar har tillgång till ser jag inte som någon fel.... Att man måste kontaka webbmastern och få sitt inloggningsnamn och lösenord är väl bara bra...... Eller??

// M

Det är ett jättebra initiativ, dom försöker att återuppliva kommunikationen med medlemmarna...och tvärtemot Monkes tidigare inlägg...så är det väl medlemmarna man skall lägga sitt största engagemang i.....

Hej igen!
Håller med om att det verkligen har spårat ur!! Så det är dags för mig också att lägga ner detta :) och gå ut i solen.:D Jag vet att protokollen finns på hemsidan, det skrev jag också i mitt inlägg. Visst är det bra att man ska ha ett lösenord för att kunna läsa, jag håller med.Det jag efterlyste var protokoll för möten under 2007.
Ha en trevlig sommar! :):banana:

Hmmmm, och korkade jag.... som trodde att en rasförening skulle verka för rasen och på det sättet värva medlemmar, men det är ju bara jag utan koll:o

Monke:crazy:

Är det inte dags att vi enas om att vi är oeniga och försöker göra det bästa av vad som bör göras nu......:crazy:

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 676
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 599
Senast: Pratsch
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 608
Senast: Iamia
·
Gnägg Nu kära vänner har jag råkat ut för ett problem som känns både fånigt och ytligt, nästan pinsamt til och med. Men jag bjuder på det och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 259
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V