Nån som vet nåt om WST????

M

Moooon

Vad i hela friden e nu detta?????
Ser jag rätt el e jag ute och cyklar med e det inte SPHA´s förra ordförande med fru som bildat ny klubb????
Eller det e ingen klubb??? Om det inte är en klubb vad e det då???
Blev nyfiken när jag läste om detta på LuckyRider....

Nån som vet något mer???

// M

Sv: Nån som vet nåt om WST????

Dom har bara med nogra kompisar bildat en lite forening for att kunna gora smo tavlingar. Deras forsta pojekt ar tavlingen nere skone i sommar.
Det har inget att gora med SPHA eller nogon annan forening.

Monke

Monke, kan du förklara varför man att anordnar denna tävling samma helg som paint SM???

Om det är folk som gillar och tävla paint så vet dom väl hur få tävlingar det är i Sverige varje år....

:confused:

Monke, kan du förklara varför man att anordnar denna tävling samma helg som paint SM???

Om det är folk som gillar och tävla paint så vet dom väl hur få tävlingar det är i Sverige varje år....

:confused:

Paint SM kommer att gå en annan helg...:angel:
De sade helt enkelt till APHA när tävlingen söktes att tävlingsplatserna geografiskt låg så långt från varandra att det inte skulle göra nåt att ha två tävlingar samma helg...:angel:
Rent bullshit anser jag....:mad:

De har inte ansokt om nogon tavling samma datum som Paint "SM" skulle go!
Daremot har SPHA har lagt sin tavling samma datum som The Real Deal Show skulle go i Danmark, po sjelland vilket ar flera timmar narmare att oka for skoningar.
Darfor kastade The Real Deal show in handuken och sa att det inte ville arrangera sintavling.
Do tog denna grupp over tavlingen!

Monke

Som sagt denna tavling existerade redan, men i Danmark och SPHA valde att lagga tavling samma helg.

Monke

Jag skulle inte tro att den kommer att go en annan helg, de har namligen foett ja av APHA.

SPHA sa nej po frogan om de boda tavlingarna kunde go samma helg, vilket innebar att den tavling som var ansokt om forst fick ratten till helgen. Vilket var Skone tavlingen!

Gruppen i Skone som gor tavlingen sa do att man inte hade nogot emot att det anordnades Paint SM samma helg varpo APHA godkande boda tavlingarna.

Ar det nogott mer ni vill veta so bara froga istallet for att forutsatta det varsta.
Man kan ju froga sig varfor man bara ser elande och tanker illa om folk, kan det vara so att man kannaer andra so som man kanner sig sjalv??

Monke

Som ar innerligt trott po allt gnallande po folk som for saker gjorda, det ar latt och sitta i sin lilla stuga och gnalla men att gora nogot ar inte lika latt..
Forlot men det bara rann over, ar nog po battre humoer imorgon.

Monke

Som sagt denna tavling existerade redan, men i Danmark och SPHA valde att lagga tavling samma helg.

Monke

Vadå denna tävling existerade redan?? Det verkar som ett utstuderat försök att trampa över SPHA om jag ska vara ärlig...ett trampande av personer som anser sig vara trampade på:angel:
Tävlingen Tuse Creek skulle vara ApHC, APHA, NRHA samt NRHAdk.
Den nya tävlingen är APHA samt All Breeds???
De få tävlingstillfällen för Paint som erbjudes i Sverige borde vara skäl nog för att inte åtminstone ha en svensk APHA tävling samma helg??? Finns nog inget bra försvar där inte, riktigt ego och korkat:mad:

Ar det nogott mer ni vill veta so bara froga istallet for att forutsatta det varsta.
Man kan ju froga sig varfor man bara ser elande och tanker illa om folk, kan det vara so att man kannaer andra so som man kanner sig sjalv??

Det var ju det jag gjorde.... :crazy:

Sen kan jag väl tycka att om man då får en chans att byta helg om det nu krockade (även om jag tycker att det är skillnad på en tävling i sverige och en i danmark...) så kunde man ju gjort det för de tävlandes skull....

Och det är en åsikt, inte ett gnäll!

Jag skulle inte tro att den kommer att go en annan helg, de har namligen foett ja av APHA.

SPHA sa nej po frogan om de boda tavlingarna kunde go samma helg, vilket innebar att den tavling som var ansokt om forst fick ratten till helgen. Vilket var Skone tavlingen!

Gruppen i Skone som gor tavlingen sa do att man inte hade nogot emot att det anordnades Paint SM samma helg varpo APHA godkande boda tavlingarna.

Monke

Som ar innerligt trott po allt gnallande po folk som for saker gjorda, det ar latt och sitta i sin lilla stuga och gnalla men att gora nogot ar inte lika latt..
Forlot men det bara rann over, ar nog po battre humoer imorgon.

Monke

Vad man fått höra beror nog vilken sida som man pratat med i frågan....:angel:
Men varför ha en annan Paintshow samma helg som Sm'et ska gå? Kunde inte den ha flyttat sig....:angel:
Tvärtom, själv förstår jag inte allt detta krånglande, jag vet bara att det görs ett hästjobb av SPHA's nya styrelse för att få ordning på en förening som var körd nästan i bott, och ja jag har förstahands information i frågan innan du ifrågasätter riktigheten i det...;)

Själv skulle jag gärna lägga mer tid på SPHA om jag hade den tiden men eftersom jag redan arbetar för min WRAS-klubb och även högre inom organisatioen och dygnet bara har 24 timmar så är det inte rimligt utan att gå in i väggen.... :crazy:

Vad gäller att känna andra genom sig själv så är det tvärtom, vad som gjorts från vissa håll är så långt ifrån vad jag överhuvudtaget inte ens skulle kunna reflektera över att göra......:mad:

Hoppas humöret blir bättre snart....kan dessa hjälpa? :banana: :banana: :bump: :D

De har inte ansokt om nogon tavling samma datum som Paint "SM" skulle go!
Daremot har SPHA har lagt sin tavling samma datum som The Real Deal Show skulle go i Danmark, po sjelland vilket ar flera timmar narmare att oka for skoningar.
Darfor kastade The Real Deal show in handuken och sa att det inte ville arrangera sintavling.
Do tog denna grupp over tavlingen!

Monke

Varför ta över en tävling som var lagd samma helg då???
Rätt osmart såvida man inte vill att folk ska ilskna till....:angel:

Håller med Lenita om att det beror på vem man frågar om hur dessa tävlingar ansökts och allt där till

Nu är det så att en förklaring finns nu att läsa på SPHA´s hemsida. Om man nu väljer att läsa detta är upp till en själv, men läsa det skall göra i alldra högsta grad!!!! Ganska så viktig information om hur detta fortgått och hur ansökningar gått tillväga OCH framför allt.... Hur det brustit i kommunikationen från ett speciellt håll. Hade man bara haft en öppen dialog mellan varandra hade någon detta tråkiga aldig behövt hända. Men en dialog har aldrig förts om dessa tävlingar!!!
Den ena parten visste om SM;et på Grevagården när dennas ansökan skickades till APHA. Den andra parten fick reda på tävlingen i Staffanstorp först när de ansökte hos APHA.......

Jag vill inte på någon visst, Monke, trampa några på tårna men jag måste säga att jag tycker att detta inte gått rätt till väga....
Käppar i hjulen el hur man ser det är en personlig tolkning av intryck man får. Sen är det upp till en själv att ta reda på info och sedan ta ställning till sin personliga åsikt.

// Rroxy

Har läst förklaringen...undrar bara varför det var ok att lägga championatet samma helg som WRAS-SM?:confused:

Kollar man på Tuse Creeks hemsida så kör de ju faktiskt en tävling den helgen!!!
Fast inga APHA-klasser utan bara reining. På deras sida står det inget om att tävlingen körs i Sverige istället utan de gör reklam för sin egen tävling liksom, med en massa reining. det känns ju inte direkt som om B:s "räddat" en nedlagd tävling direkt.
Usch och fy vad trist att man inte kan hålla sams.

Det här skadar bara paintvärlden och jag vet vilka jag tycker gör mest skada. Den nya styrelsen har dte inte lätt och vad jag har förstått hade den gamla styrelsen inte gjort någon som helst planering inför det här tävlingsåret så de fick göra så gott de kunde för att hitta datum och det var väl förmodligen därför det datumet krovkade med tex WRAS_SM. men den här nya tävlingsgruppen had eju alla möjligheter i världen att undvika att ha tävlingen just den helgen. Pinsamt dåligt.

Jackpot

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 676
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 599
Senast: Pratsch
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 608
Senast: Iamia
·
Gnägg Nu kära vänner har jag råkat ut för ett problem som känns både fånigt och ytligt, nästan pinsamt til och med. Men jag bjuder på det och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 259
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar