Namnförslag till pojke!

Sv: Namnförslag till pojke!

Åh vilka fina namn!

Tusen tack för alla förslag och för att ni delar med er vad era barn heter, tänk vad många namn det finns!

Egentligen vill jag ha Carl som tilltals namn, men vi har ett efternamn som gör att det låter som att vi har döpt efter Grythyttans chef till barn.. (K-J )
Och det är därför jag funderar på dubbelnamn..

Men om du tänker så, att man inte ska tro att ni namngivit honom efter Grythyttans chef, tänk då oxå på att vi har en svensk prins som heter Carl- Philip. Den kopplingen tror jag att de allra flesta svenskar hör när de hör det namnet, faktiskt.

Jag tycker att alla era namnförslag är fina! VAd det gller dubbelnamn kan jag säga en enda sak som jag sjlv tyckte var negativt när jag var liten (jag heter Anna-Karin) och det var att det oftast inte fanns "namnsaker" (typ mössor, ballonger etc, etc) med mitt namn, utan bara med enkelnamnen Anna och Karin - men jag kunde ju inte ha två mössor på en gång ;), och har heller aldrig kallats bara halva namnet.

Vår son heter Nils Gustaf LUDVIG, två släktnamn och ett "eget". Andra fina namn tycker jag bl a är Love och Alfred.

Namnge barnet till något ni gillar själva, då blir det rätt i slutändan!

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 270
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 120
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 873
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka