R

reykurboy

Om ni skulle få barn nu vad skulle ni döpa dom till och vad skulle nui absolut INTE döpa dem till??
 
Sv: Namn??

Om jag fick en flicka skulle hon definitivt få heta Engla! :love:
Det ville jag att min dotter skulle heta men hennes pappa var inte medgörlig... :(
Det är svårare med pojknamn, men jag har länge gillat Elliot, kanske skulle det bli det!

Det skulle iaf absolut inte bli något dubbelnamn eller namn som Sonja, Berit osv.
 
Sv: Namn??

Inte Therese eller Christoffer som det i dagsläget går minst 13 på dussinet av.
Jag har haft Johanna och Joar på "vänt" utifall att, men det blev inget och nu är tanten för klen och för gammal!
 
Sv: Namn??

Om det var en pojke - Nikola
nu är det ju inte det så vi tittar på flicknamn;
Olivia, Penelope, Alexia, Eo och ditåt..

Skulle aldrig döpa mitt barn till;
Thindra, Engla, Michelle, Kevin och såna namn :p *ryser*
 
Sv: Namn??

on det blev en dotter så skulle honfå heta Felica
en son... hmhmm vet inte riktigt....

inga gamla namn som tex stig, birger, lillmor, Inger,
 
Sv: Namn??

När jag ska ha barn någon gång i framtiden så skulle det bli William eller Mina.
Jag tycker synd om de barnen som får konstiga gamla namn som Algot det skulle jag aldrig döpa mitt barn till
 
Sv: Namn??

Våra underbara ungar heter Catja :love: och David :love: - de är nöjda med sina namn och jag har aldrig ångrat att vi valde just dem.
 
Sv: Namn??

:) :) :)
Jag gillar Lite olica slags namn
Nelli är fint Angelic Denise Alva

Kim Tommy Daniel Kristian Mattias Markus
 
Sv: Namn??

Jag har själv ett namn (dubbelnamn) som är litet ovanligt här där jag bor, och ett ännu ovanligare efternamn. Jag har alltid hamnat att bokstavera och HATAR det. Så min son har ett väldigt vanligt namn, samma som en figur i Lönneberga ;) och han har sitt pappas hyfsat vanliga efternamn. Skulle aldrig sätta nåt ovanligt "nytt" namn, just pga mina egna erfarenheter.

Om jag får en flicka nån gång skulle hon gärna få heta Maja, Lisa eller Johanna....min man gillar Anna-Maria, dubbelnamn är ju väldigt ovanliga just nu.
 
Sv: Namn??

Finns många fina namn, men ngr favoriter

Flicka: Emma (tyvärr tycker ju många att det är fint), Jessica, Amanda, Hanna och många fler som jag inte kommer på nu

Pojke: Marcus, Lucas, Isac, Dennis, Nemo (gillade jag innan filmen)

Nu dröjer det många år till innan det blir barn, så det kommer säkert hinna ändras
 
Sv: Namn??

reykurboy skrev:
Om ni skulle få barn nu vad skulle ni döpa dom till och vad skulle nui absolut INTE döpa dem till??
Mina barn heter Eric Fabian Sonny Bertil och Isaac Adrian Emilio León. Jag skulle aldrig döpa ett barn till Lennart eller Larry, Eller Britt eller nåt.
Får jag fler barn så kan det bli John, Melvin, Nikolaus eller Jacqueline, Ella, Linneá, Amilia m.fl som jag inte kommer på nu.
 
Sv: Namn??

Pojke: Simon
Flicka: Minna
Om de passar i de namnen vill säga. ;)

Jag skulle inte valt Tindra. Tindra är ett väldigt fint namn på en bebis eller liten flicka, men jag kan inte förlika mig med tanken på en 45-årig Tindra! :D

/Timsetim
 
Sv: Namn??

Alva! :love: Världens finaste namn! Om det är en flicka förstås. Annars Alexander! :banana:

///Onnie

p.s Skulle aldrig få för mig att döpa mitt stackars barn till Ingegerd eller Bertil...inte för att det är nåt fel på dem men de ligger helt enkelt inte rätt i tiden. d.s
 
Sv: Namn??

reykurboy skrev:
Om ni skulle få barn nu vad skulle ni döpa dom till och vad skulle nui absolut INTE döpa dem till??


jag gillar klassiska namn men skulle ALDRIG ALDRIG döpa en unge till Mårten :crazy:

Ogillar alla trendiga namn.... som är så inne nu.... typ liam, noa, noel, tindra, alva, ängla osv... blääääk
 
Sv: Namn??

Min dotter skulle få heta Kajsa eller Engla

En pojke kanske skulle få heta Felix, de andra pojkarna heter Max o Alex så man kanske ska fortsätta på x-trenden :p

Men det här är bara spekulationer, jag ska INTE ha fler barn!
 
Sv: Namn??

Kanske skulle svara själv oxå.... :D Jag har inget barn planerat nu men om...Tjejen skulle få heta felicia och killen Alexander. Fast det där är ju iofs svårt innan man sett barnet, när man väl ser dem kanske de inte alls passar till det namn man bestämt.... :D
 
Sv: Namn??

Min mor hatade namnet Berit som hon själv var döpt till, därför döper hon min storasyster till det!! (visserligen i 2:a namn men i alla fall)
 
Sv: Namn??

Maiken, Stina, Carolina, Lotta.

Lukas, Andreas, Tobias, Victor.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 117
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 027
Senast: cherie
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
257
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 926
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp