Sv: Namn!

Humm, får man ha kennelnamnet sist?

Frank var gulligt, men inte Frida, associerar till en mindre smickrande person. :o

Humm, får man ha kennelnamnet sist?
Egentligen ska det stå framför hundens namn i registreringspapperna. Men, jag har ju sett massor med hundar som heter typ Victor af Helleflundras, Victor Goes Wild, Victor von Söruddens, etc.

Uppenbarligen bryr sig inte SKK, eller så får man ansöka om dispens någonstans ifrån.

Bäst med Gullefjuns kennel var när hon hade uppdaterat och skrivit: "Gullefjuns Fårskalle har känd mental status". :D

Åh, haha, det har jag sett! Helt underbart! :rofl:
(Hade jag inte haft ras som "ska" ha fina namn så hade jag lätt valt toknamn om jag varit uppfödare :angel:)

Egentligen ska det stå framför hundens namn i registreringspapperna. Men, jag har ju sett massor med hundar som heter typ Victor af Helleflundras, Victor Goes Wild, Victor von Söruddens, etc.

Uppenbarligen bryr sig inte SKK, eller så får man ansöka om dispens någonstans ifrån.

Men är det inte så att det är enstaka "pick of the litter" med dubbla kennelnamn?
Mao fusk. :D

Det vet jag faktiskt inte. Kan ju vara så.

Men jag tror att man ska ringa till SKK och fråga innan man väljer bort några namn.

Goes Wild Lillstrumpa. :love:
lillstrumpa.JPG-for-web-large.jpg

Lillstrumpa%203.JPG-for-web-large.jpg

min iiiiiih man svimmar ju på fläcken!!! :love::love::love:

*psssst* skickas snarast till västerås! :angel:

HIhi här skickas ingenting, men vill du får du gärna komma och gosa minigriiiis. :love:

hehe jag bränner förbi skolan i eskilstuna imorrn och kör vidare ner mot växjö, kan ju passa på att hälsa på mormor när jag ändå är där nere ;)

Ja de städerna ligger ju nära varann. ;):D
Men visst, du är välkommen om du vill!:D

Lillstrumpa och Systeryster. :D

Lillstrumpa skall säljas och systeryster skall stanna hemma som det verkar nu iaf, helst av allt hade jag velat behålla båda... :p

Systeryster behöver ett smeknamn, nu kallar jag dem båda valpiiiiiiiiiiiis:angel:

Alltså nästa hund blir helt klart en fralla:love:!! Så sööööta! Nu har dom visserligen namn, men till nästa kull röstar jag på en Twiddeldee och Twiddeldum från Alice in wonderland:).

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 000
Senast: Tajger
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 278
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 291
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?