Sv: Namn!

Humm, får man ha kennelnamnet sist?

Frank var gulligt, men inte Frida, associerar till en mindre smickrande person. :o

Humm, får man ha kennelnamnet sist?
Egentligen ska det stå framför hundens namn i registreringspapperna. Men, jag har ju sett massor med hundar som heter typ Victor af Helleflundras, Victor Goes Wild, Victor von Söruddens, etc.

Uppenbarligen bryr sig inte SKK, eller så får man ansöka om dispens någonstans ifrån.

Bäst med Gullefjuns kennel var när hon hade uppdaterat och skrivit: "Gullefjuns Fårskalle har känd mental status". :D

Åh, haha, det har jag sett! Helt underbart! :rofl:
(Hade jag inte haft ras som "ska" ha fina namn så hade jag lätt valt toknamn om jag varit uppfödare :angel:)

Egentligen ska det stå framför hundens namn i registreringspapperna. Men, jag har ju sett massor med hundar som heter typ Victor af Helleflundras, Victor Goes Wild, Victor von Söruddens, etc.

Uppenbarligen bryr sig inte SKK, eller så får man ansöka om dispens någonstans ifrån.

Men är det inte så att det är enstaka "pick of the litter" med dubbla kennelnamn?
Mao fusk. :D

Det vet jag faktiskt inte. Kan ju vara så.

Men jag tror att man ska ringa till SKK och fråga innan man väljer bort några namn.

Goes Wild Lillstrumpa. :love:
lillstrumpa.JPG-for-web-large.jpg

Lillstrumpa%203.JPG-for-web-large.jpg

min iiiiiih man svimmar ju på fläcken!!! :love::love::love:

*psssst* skickas snarast till västerås! :angel:

HIhi här skickas ingenting, men vill du får du gärna komma och gosa minigriiiis. :love:

hehe jag bränner förbi skolan i eskilstuna imorrn och kör vidare ner mot växjö, kan ju passa på att hälsa på mormor när jag ändå är där nere ;)

Ja de städerna ligger ju nära varann. ;):D
Men visst, du är välkommen om du vill!:D

Lillstrumpa och Systeryster. :D

Lillstrumpa skall säljas och systeryster skall stanna hemma som det verkar nu iaf, helst av allt hade jag velat behålla båda... :p

Systeryster behöver ett smeknamn, nu kallar jag dem båda valpiiiiiiiiiiiis:angel:

Alltså nästa hund blir helt klart en fralla:love:!! Så sööööta! Nu har dom visserligen namn, men till nästa kull röstar jag på en Twiddeldee och Twiddeldum från Alice in wonderland:).

Liknande trådar

Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 672
Senast: Seabaz
·
Hundavel & Ras Jag kör en egen tråd med Elda - Heffaklumpens Eld Och Lågor :) Jag bestämde mig för att gå tillbaka till svenska namn igen och då med...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 436
Senast: pepp
·
Avel Ja, nu har ju de uttagna fölen varit officiella ett tag! Vad tycker ni om årets kollektion? Vilken skulle ni själva vilja ta med hem...
2
Svar
37
· Visningar
6 205
Senast: cirkus
·
Äldre VÄLKOMNA TILL DEN OFFICIELLA ESC2015 - FINALTRÅDEN! I morgon lördag kl 21;00 tävlar Måns Zelmerlöw och 26 andra artister/grupper i...
16 17 18
Svar
341
· Visningar
18 349
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar