Någon som

Sv: Någon som

Jag har ingen aning om Dean håller i någon kurs där men det gör hon/han säkert. Jag förstår inte vad det är som är så fel med att ta kontakt med hon/han då?

Sen om man vill veta mer så får man ju läsa bland skvallret, där vet jag att det finns minst en som varit där med sin hund som berättar om hur dom upplevde det.
 
Sv: Någon som

kl

Ja, jag är inte intresserad av nåt skvaller.
Däremot vill jag gärna höra saklig info från de som har tagit lektioner av dem.
Men jag ska även höra med dem i nästa vecka och bilda mig en egen uppfattning.
 
Sv: Någon som

Hade anmält mig till kurs hos dem, just för att se vilken typ av träning de stod för.

Men efter att kursen blivit uppskjuten för 5 ggr och sedan när den väl skulle starta så bytte de dag och tid. Så istället för att träna onsdagar 18-19,30 x 6 tillfällen, så blev det lördagar 10-13 x 3 istället. :smirk: Inte så lyckat! Hoppade av kursen och har inte gått någon annan.

Däremot är jag ju nyfiken på hur han kan lyckas utbilda folk till problemhundsinstruktörer på bara 56 timmar!? Någon som vet?? :angel:
 
Sv: Någon som

kl

Ja, jag är inte intresserad av nåt skvaller.
Däremot vill jag gärna höra saklig info från de som har tagit lektioner av dem.
Men jag ska även höra med dem i nästa vecka och bilda mig en egen uppfattning.
Självklart ska du göra det!!
 
Sv: Någon som

Härliga Hund vet jag att dom hade (för ett tag sedan) en artikeln där man jämförde Stefans träningsmetoder med en sk. "mjukare" skola. Men det var ett tag sedan.
 
Sv: Någon som

Jag har gått kurs för deras instruktör N som håller till här i Gbg. Han är - i mina ögon - kanon! En ödmjuk kille som fick min dotters omplaceringshund (nervöst lagd) följa honom som ett (lyckligt) ljus efter bara några minuter. På den hunden säger det mycket.

Nej det är inte bara gulli-gull pluttinutt metoder utan felbeteende korrigeras mjukt och framförallt: exakt TAJMAT. En novis hundförare som försöker ta efter kanske saknar just erfarenhet och känsla för tajmingen - som ju är A och O.

Vi har alla olika smak, det bästa är väl att prova! Be att få vara med som åskådare på en kurs - så gjorde jag innan jag bestämde mig.

Bojjan
 
Sv: Någon som

Tillägg:

Stefans Hundtjänst består ju inte bara av Stefan utan även av hans tjej och andra anställda. De är ju inte alla stöpta i exakt samma form - jag trivs ypperligt med N som jobbar för dem här i Göteborg men har inte sett Stefan eller Linn i aktion utan bara hört dem hålla föredrag.

Som sagt - be att få vara med som åskådare på kurs och bilda dig en egen uppfattning.

Bojjan
 
Sv: Någon som

Jag antar att det var till mig du riktade inlägget eftersom det är jag som är nyfiken.

Tack för att du tog dig tid till det!

Jag har fått ungefär samma respons på PM så det känns positivt.

Jag ska absolut ringa och kolla läget med dem!
 
Sv: Någon som

Vad innebär egentligen den mjukare skolan?

Jag vet egentligen inte vad jag har använt för metod men jag vet att man måste vara tydlig och konsekvent. Dessutom har jag en tax och hur go hon än är så kräver hon en fast hand just vad gäller lydnaden.

Det är väl i slutändan alltid upp till hundföraren att besluta vad som anses vara okej.
 
Sv: Någon som

Det viktigaste när man går kurs är att fråga och ifrågasätta kursledaren ... Det är då du lär dig!

Lycka till nu :)
 
privat träning

prova med Britt-Marie Tidermark, hon bor utanför glanshammar...
Den bästa instruktören!!!!! mycket erfarenhet, och jäkligt sunda ideer.... Men hon är hård, ingen köttbulle-lydnad här utan konsekvenser och ledarskap!

Vet inget om stefanshundtjanst, du har vell inget att förlora att pröva en gång?



Mvh// Anna, Örebro
 
Sv: Någon som

*KL*

Hörde lite rykten ifrån en vän som var och lyssnade på någon föreläsning eller dyl. Där hade minsann iiiingen förutom Jeppe Strindh tagit tag i sin hund och infogat obehag. Stefan hade tydligen inte sagt ett ljud. Men vad vet jag :D
 

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 914
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 630
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 551
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp