Någon som ställt för Lyudmil Tchistiakova?

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare SandraW89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 039
S

SandraW89

Kanske en "long shot" men är det någon som har ställt för, eller har någon typ av erfarenhet av Lyudmil Tchistiakova från Ryssland?
Hon ska döma min lagotto på söndag på Mydog.
Hon blev tillsatt då den tilltänkte domaren fick förhinder.

Sv: Någon som ställt för Lyudmil Tchistiakova?

Man kan gå in på SKK Hunddata och söka på domare och ras. Om domaren har dömt i Sverige tidigare så kommer utställningen upp och man kan se hur det har gått för de olika hundarna som deltagit.

Om domaren inte har dömt i Sverige tidigare så blir det lite knepigare. Då är frågan om någon har ställt för domaren utomlands. Det kan man tyvärr inte se på Hunddata. I detta fallet har inte domaren dömt Lagotto i Sverge tidigare.

Syrran har ställt hund för henne. Den fick en, som jag tycker, rättvis kritik och en 2:a.

Något jag brukar göra när jag får en domare jag inte vet något om och som inte dömt rasen i Sverige tidigare är att googla på namnet och sedan kolla på bilder. Oftast hittar man där de hundar de dömt fram och kan på så vis få en uppfattning om vad de gillar för typ :)

Har ställt för henne i Malmö 2009 och det gick bra. En BIR (Grand basset griffon Vendéen) av 5 anmälda och en BIM (slovensky kopov) av 4 anmälda. Inte många anmälningar iofs men bra bedömning. Hon vågade också sätta en 0 på en kopov som inte gick att bedöma bettet på. Hon var noga med detta vill jag minnas, att kunna se och helst räkna tänderna.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 280
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 692
Senast: Cissi_ma
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 506
Senast: Shixle
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 103
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn