Någon som spelar dataspel?

FreeLou

Trådstartare
Ibland känner jag mig för gammal, för tjock, för stillasittande, för.. Ja, helt enkelt så kommer jag på massa fel med att sitta vid datorn och spendera mina lediga timmar till dataspel. MEN, det är faktiskt ett av mina största intressen :) Jag älskar mina hundar och min häst, men under regniga dagar med ledig tid älskar jag att sitta vid min spel-laptop och trycka igång WoW eller vandra omkring i vacker natur i Skyrim.

Någon annan som älskar att gotta in sig i dataspel? Några favoriter?
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Jag gör. Är medlem på Zylom och spelar en del spel på Facebook. Älskar barnsliga spel, typ plattformsspel.
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Jag spelar gärna både bilspel och super mario på mitt wii. Krigsspel har jag till datorn Medal of Honor, men jag har ingen dvdläsare i denna datorn så jag får vänta till jag skaffat det :)


Jag gillar att spela spel, speciellt då Mario som alltid varit min favorit!
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Jag spelar massor av WoW, så fort jag får tid över ^^ Har 6 i 90 så det är en del att göra ;)
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Haha!
Jag har "fastnat" för geogussr, man får tänka lite (mycket) och får se en massa vacker natur runt hela världen! :love:
På dator alltså.

På Ps2 är det typ bomberman :D
 
Senast ändrad:
Sv: Någon som spelar dataspel?

Jag spelar iofs mer konsol än PC, men benämner mig i alla fall som gamer. Spelen betyder så mycket för mig och är en sådan passion att jag hellre skulle sluta ha vänner än sluta spela.

Jag kör mycket Modern Warfare, Minecraft, Assassin's Creed, Day Z, Deus Ex, Hitman, GTA och Metro, The Ship och Halo. Blir även en del Battlefield, Skyrim, Infamous, STALKER, Hearts of Iron och Far Cry, och jag är nykär i The Last Of Us. Kör jag äldre spel (SNES, N64 och GB) via emulator är och förblir Zelda och Pokemon favoriterna.

Edit: Och aaahh, Splinter Cell, Max Payne och CS. Ej att förglömma!
 
Senast ändrad:
Sv: Någon som spelar dataspel?

Wow...endast nu på sommaren. Har inte tid annars + att det kostar pengar.
Gw2. Gratis, spelas när jag har tid över på året.
Sims 3. Gratis, spelas när jag har tid över på året.


typ. :)
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Jag älskar data-spel och även tv-spel :) Har spelat en hel del Heroes Might & Magic, Sims och en massa annat...
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Här är en som spenderar större delen av sin vakna tid vid datorn ;) Även om jag försöker minska lite på det så tänker jag aldrig lämna det helt, även om det just nu är lätt sorgligt att 90% av min sociala liv sker genom datorn. Förr spelade jag många olika spel både på dator och Wii men för tillfället är det till WoW jag spelar, raidar med mitt guild 2 eller fler kvällar i veckan. Krävs ju lite "skötsel" av karaktärerna också för att hålla dem redo för raids :p Trots det funderar jag på att spela Tera igen även om gänget vi hade där verkar ha splittrats...

(ps ni andra woware, vilken server hänger ni på? Hojta om ni är på Doomhammer och vill ha sällskap :p )
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Oja, WoW har ju varit en stor del i mitt liv sen det släpptes i Europa :p Senaste året har dock intresset svalnat, spelar då och då. Min druid har varit med om mycket.

Skyrim, Diablo 3, Dragon Age har det spelats mycket med också. Nuförtiden blir det mycket webbaserade spel dock; Forge of Empires och ett nytt spel jag httade på surfplattan den senaste veckan; Knights & Dragons ^^

@Kibani - Stormrage här ;)
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Jag spelar gärna men inga spel som kräver regelbunden inloggning.

Har spelat wow tidigare och raidat mycket men insåg att livet verkligen inte är värt det. Dom flesta jag känner som spelat på mycket hög nivå har vaknat upp och insett att det finns mycket annat att få ut av livet. Både jag och sambon har lett guilds och raids.
Det var segt till slut att alltid behöva logga in vissa tider och regelbundet, inget mer sånt :p


Nu hinner jag inte så mycket men älskar Skyrim! Smyger runt och skjuter djur med pilbåge :p Finns mycket roliga mods också!

Assassins creed har jag nyligen gett mig in på och det tycker jag mycket om :) Den typen av spel tilltalar mig.

Men även sims och sånt där ibland, jag gillar att bygga gårdar.
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Spelar gw2 regelbundet. Sjukt trevligt och avslappnande. the sims installerar jag nagon gang om aret och bygger skiten ur i en vecka innan jag avinstallerar. annars lite smaspel pa steam till och fran.
dont starve ar ju kul
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Tja, 41 år gammal så spelar jag en hel del :D

Vill dock ha spel med taktiska element i sig, RTS går ofta bort till förmån för turnbaserat eftersom man då kan vara mer utstuderat elak... FPS går bra om dom har en twist och innehåller lite grann taktik - endast action och bra grafik räcker inte för mig.

Så just nu väntar jag nog mest på Fallout 4...
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Inga PC-spel längre, men Ps3.

Beroende på humör, tid och ork spenderas tiden på olika typer av spel. Oftast är det väl något FPS, men det händer att jag sätter i Gran Turismo 5 eller Dirt3 också.

En kompis och jag lirar dessutom alla co-opspel vi kommer över typ. Jagar platinums ihop.

Är en hängiven gamer som kan nöta ett spel i flera timmar bara för att få en trophy. Spelen är en stor del av mitt liv, spendera pengar på spel är inga problem, medan min garderob är mer blygsam.

Några ps3-favoriter är dock
The last of Us
Borderlands 1 & 2
Uncharted 1,2,3
Battlefield 3
Singularity
L.A Noire
Dirt 2

Men snart är det dags för ps4 :D
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Jag spelar! lite för mycket ibland men men men ;)

Jag spelar mest WoW på Ragnaros eller Outland, assasins creed 3, DayZ, Arma (alla), L4D2 och iblan Bf3 :)
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara "fel" att sitta inne och spela spel i vuxen ålder med någon sorts elektronisk manick. Själv är jag vuxen och sitter inomhus och läser en bok eller två, det är precis lika stillasittande. Beroende på litteratur så tror jag nog att spel är mer utvecklande :)

Jag tycker inte heller att det som någon skrev är sorgligt att det sociala livet utspelar sig via spel och dator. Det är bara en annan form av kommunikation. Min sambo pratar jämt i telefon, inte tycker jag att den formen av kommunikation är sämre än att ta bilen och åka hem till folk och prata. Jag förstår inte riktigt den här "riktig kommunikation"-hysterin.
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Vad kul att så många spelar här inne :D

Cilva, nej, jag håller med dig, men jag har svårt att övertala mig själv att det är "okej" ibland. Flera av mina vänner vill ofta ses och umgås, men själv är jag för trött efter jobb + stall att jag gärna tar det lugnt med spel på helgerna. Jag har aldrig haft det där måste-umgås-med-alla-jag-känner-varje-vecka behovet.

Sillysinta, Hur är Gw2? Jag har funderat på det, men vet inte om jag orkar lägga maaassa tid och energi på ett nytt spel. "Måste" man satsa stenhårt för att få vara med och lira? Kan man studsa runt själv, eller krävs det att man samarbetar? Jag tycker ofta det är skönt att spela själv och därför älskar jag WoW: s system att man kan ställa sig i kö för dungeons, utan att tvingas raida med en guild x antal kvällar i veckan. Jag jobbar kvällstid och har nästan aldrig tid då.

Saeta, Jag visste inte ens vad Tibia var (pinsamt nog). Men det är nog inget för mig av det jag kunde se på bilder.

För tillfället är jag mest i Skyrim och Assasin's Creed 3. Jag är inne i en period där jag gillar att smyga runt och just nu ser jag fram emot Thief 4 som är på G :)
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Jag spelar Runes of magic, oftast loggar jag in 1 gång dag. Allt från att bara göra dagliga till att questa och springa instanser halva natten.
Det har blivit en stor del av livet sedan sambon fick in det i livet. MEN skulle klara mig utan det också, precis kommit i gång efter ca 1 års uppehåll från rom =)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 381
Senast: Calmiche
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 619
Relationer Behöver lite relationsråd av er.. Jag och min sambo har varit tillsammans i 5 år . Min sambo har ett musikintresse som han haft sedan...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 990
Senast: rutans
·
Tjatter Som barn var jag vild. Inte på det sättet ni förmodligen tänker dock. I sociala sammanhang, som i skolan eller på kalas - var jag tyst...
30 31 32
Svar
629
· Visningar
19 524
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp