Någon som spelar dataspel?

Sv: Någon som spelar dataspel?

Skyrim är svinbra och Left 4 Dead 2 inhandlades igår ^^
Age of empiers II är ju bara... bäst.
Runescape blir det alldeles för mycket tid nedlagt på just nu...

Inget slår ju 'mitt' gamla NES dock, Legend of Zelda och Super Mario bros 3.
Ååh, Zelda Skyward Sword till Wii~<3

Får man räkna med spel till NDS också? Devil survivor, Devil survivor 2, Final Fantasy the 4 heroes of light, Pokemon: Emerald, Sapphire, Firered, Heartgold, Souldsilver, Platinum, Diamond, Pearl, Black, White2, de flesta på japanska (bara för att skryta^^).
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Inget slår ju 'mitt' gamla NES dock, Legend of Zelda och Super Mario bros 3.

:love:
Vet inte hur många gånger jag har spelat Zelda. Dock har jag aldrig lyckats klara av andra världen... kanske dags att dra igång spelet igen under sommaren... :angel:
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Sillysinta, Hur är Gw2? Jag har funderat på det, men vet inte om jag orkar lägga maaassa tid och energi på ett nytt spel. "Måste" man satsa stenhårt för att få vara med och lira? Kan man studsa runt själv, eller krävs det att man samarbetar? Jag tycker ofta det är skönt att spela själv och därför älskar jag WoW: s system att man kan ställa sig i kö för dungeons, utan att tvingas raida med en guild x antal kvällar i veckan. Jag jobbar kvällstid och har nästan aldrig tid då.

Gw2 är väldigt casual friendly, tycker jag, och det är som gjort för att man ska kunna spela när man har tid. Det är inte som wow att du måste konstant klättra på stege för att hänga med. Det finns tex bara begränsat med armour stats så när du nått högsta är du där. Det är spelarskicklighet det hänger på istället.

Att springa runt själv går mycket bra. Istället för quests så följer man events, och det är alltid andra spelare som kommer och hjälper till, som också springer runt själva. Man behöver inte bilda grupper annat än för dungeons. Men även där är det lätt att hitta grupp tycker jag. Att ha en eller tre bra guilder är förstås kul också, men mest för att ha någon att prata med.

Sedan finns det ju två sorters pvp, som också är superkul.

Mycket utforskande och man ska inte skynda sig till maxlvl alls tycker jag. Inte på första karaktären iaf.

För den engångspengen man betalar får man mer än nog. Det kommer gratis uppdateringar i form av en "living story" varannan vecka också. Det brukar inkludera en ny dungeon och/eller pussel och liknande.

Men om man varit hardcore wowspelare måste man nog gå in med öppet sinne och försöka kliva ur gamla vanor. Det är inte kul att spela om man försöker spela det som wow. Det blir tom ganska förvirrande då har jag hört.
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Jag håller på å spelar Neverwinter nu för tiden. Inte kommit så långt men det är helt okej eftersom det är gratis.
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Jag spelar ofta och gärna! Mina favoriter är Skyrim, The Sims, Fable 1-3 och Read Dead Redemption. Resident Evil är också en favorit om jag spelar med någon annan. Har dragit igenom en hel del spel när min bror och jag bodde i föräldrahemmet, men sedan har det inte blivit så mycket av "tvåsamheten". Jag saknar att spela med någon! Annars gillar jag onlinespelen Dungeons and Dragons och The Endless Forest (om jag absolut inte har något att göra).
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Vargen spelar Gear of war 3, på X box. Co op med gubben. Vi köper bara spel där bägge kan spela samtidigt. Nu kör vi typ "insane" :p och vi dör hela tiden men vi har skitkul. Vi har kört igenom alla Gear spelen och jag har tycker de håller mycket hög klass.

Annars var Wolfenstein kul när det kom, Return to the Castle Wolfenstein. Band of Brothers (??) undrar om det hette så. Det var skitkul.
 
Sv: Någon som spelar dataspel?

Åhh, Resident Evil. Jag älskade de första spelen, men sedan blev de så "action-fokuserade". Kommentaren "Wow, what a mansion!" ploppar ur mig titt som tätt. Spelade första spelen på min gamla playstation. Åååh. Nostalgi:)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 381
Senast: Calmiche
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 619
Relationer Behöver lite relationsråd av er.. Jag och min sambo har varit tillsammans i 5 år . Min sambo har ett musikintresse som han haft sedan...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 990
Senast: rutans
·
Tjatter Som barn var jag vild. Inte på det sättet ni förmodligen tänker dock. I sociala sammanhang, som i skolan eller på kalas - var jag tyst...
30 31 32
Svar
629
· Visningar
19 524
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp