Någon som spelar (alt) fiol här och kan noter?

MM

Trådstartare
Finns det någon här som spelar (alt)fiol och kan noter, eller bara kan noter, som kan hjälpa mig lite med visan Idas sommarvisa? :)

Finns det någon här som spelar (alt)fiol och kan noter, eller bara kan noter, som kan hjälpa mig lite med visan Idas sommarvisa? :)
Vad är det du behöver hjälp med? Jag är egentligen pianist & körsångare men har spelat fiol i yngre år och spelar väl på det mesta som låter. (läser noter också)

• Gilla
Reactions: MM
Vad är det du behöver hjälp med? Jag är egentligen pianist & körsångare men har spelat fiol i yngre år och spelar väl på det mesta som låter. (läser noter också)

Vi hittade efter ett evigt letande inte noter till Idas sommarvisa till tösen på 7 år så hon kan spela den så min man gjorde om från keyboard. Vi vill bara se om dom är helt rätt eller om det ska ändras någonstans. Det låter ju bra när hon spelar fast slutet låter aningens mörkt.
Ska fixa en bild på dom :)

Syns bilden bra? Sitter på mobil på resande fot men strax hemma och kan fixa bättre då :)

Första stycket spelas två ggr.

AQFAAAACv_1odHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ2MzQ4MTkyNTIwNF81NzNhZjY0YWUwODdjMzQ3ZTQ5ZDI1MGUuanBn

@pajaztar

Här är en film med våra noter, nytagen. Helt fel är dom ju inte :p
Tösabiten fick noterna i lördags bara så den sitter inte perfekt å gör något småfel men du hör ju om den låter som den ska :)

@Matmissbrukaren Vad duktig hon är! Jag spelar fiol (har dock ingen altfiol) och jag tror att det är någon eller några toner som är fel. Jag antar att G1, D0 etc representerar fingrarna på strängarna? :) Jag kan försöka ta ut Idas Sommarvisa på fiol när jag kommer hem ikväll.

• Gilla
Reactions: MM
@Matmissbrukaren Vad duktig hon är! Jag spelar fiol (har dock ingen altfiol) och jag tror att det är någon eller några toner som är fel. Jag antar att G1, D0 etc representerar fingrarna på strängarna? :) Jag kan försöka ta ut Idas Sommarvisa på fiol när jag kommer hem ikväll.

Tack, det ska jag hälsa henne :) (hon är bara inne på sin andra termin)
Det vore supersnällt :bow:
Ja, G1, D0 m.fl. är antal fingrar på strängen :) (sen har väl fiolen en sträng mer väl?)
Tar tacksamt emot hjälp, jag vet knappt hur ett piano ser ut :rofl: Å hon är tillfrågad om hon vill spela på skolavslutningen å hennes fiollärare har semester :arghh: så vi kan inte få hjälp av honom just nu.

Liknande trådar

Samhälle Ponera att en person försvinner i området där du bor. Kan du tänka dig att hjälpa till att söka efter personen ? Jag tänker organiserade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 652
Senast: co-SMAD4
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 343
Senast: doppler
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 693
Senast: Palermo
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka