Någon som känner till KWPN hingsten Ulandro

Sv: Någon som känner till KWPN hingsten Ulandro

Han är en Tuigpaard, alltså en körhäst. En ras som inte ger gröna papper i ASVH.

Exteriör beskrivning
Conformation description 2005
A tuig type stallion with a long and rounded but somewhat heavy neck that has good position. The topline is well muscled but a little weak. The bone of the legs has much quality. The hindleg is a little sickle-hocked.

0000013047.jpg

Sv: Någon som känner till KWPN hingsten Ulandro

Hans härstamning
e.Manno - Balmoral - Kroonprins
Född 2001 166 cm

Omdöme vid bruksprov för tuigpaarden:

Performance Ermelo 2005 (04-04 t/m 24-05)
Ulandro is an honest, dependable stallion. He has more than sufficient to much willingness to work and he drives well.
The walk is active and has good scope. The stallion generally has much self-carriage in front of the show cart. He carries the neck well and comes back well in the front but he should rise more with the body. Ulandro has much to very much action in the foreleg and moves the foreleg out very well. The use of the hindleg is more than sufficient to good. The stallion has more than sufficient flexibility and impulsion but he should sometimes bring the hindleg underneath the body with more power. The stallion has much suspension. Ulandro has more than sufficient to much enthusiasm. Ulandro has much to very much talent for harness work and gives his driver a good feeling.
The stallion's stall behavior and while being handled is normal.
No veterinary remarks.

Posture 8
Trot: suspension moment 8.5
Trot: action of forelegs 9
Trot: use of hindlegs 8
Desire to go 8
General impression 8.5
Total points 50.00
Placement 3e van 7 (7)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 352
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar