någon som har bild på

Sv: någon som har bild på

Hur jäkla dum får man bli egentligen???

Har bara en sak att säga; SKYLL DIG SJÄLV!!

Ja då får jag väl avliva den om det skulle behövas.

Det fick jag göra med en tidigare rottis , den kom från en gör fin kennel. Fina höfter fina föräldrar mm
trots det så fick hon avlivas.
Valpen kan få en schans här hos oss.

Det ger väl sig om det är en kass hund.

Man kan råka ut för en olycka även om man kör nykter, i dagsljus och med bra däck på vägen. Sånt händer tyvärr oavsett hur man försökt undvika det.
Men att köpa en sån här valp kan jämföras med att köra 30km över det tillåtna, rattfull och utan säkerhetbälte. Visst du kan ha tur och komma hem oskadd men risken är jättestor att du råkar förabannat illa ut.
Och du har bara dig själv att skylla. Men risken är ju att du tar andra med dig i olyckan.

Angående dina kunskaper att bedömma om en kennel har "görfina hundar med fina föräldrar och fina höfter" så anser jag dem högst bristfälliga. Hade du vetat hur man bedömmer om en hund är bra eller inte så hade inte den här tråden funnits.

får se om jag har någon lust att berätta.
jag skriver bara om den rottis som redan finns. Men hon är ju också kass. dåligt psyke klarade inte MT. dålig rottis.
men hene fortsätter jag skriva om

får se om jag har någon lust att berätta.
jag skriver bara om den rottis som redan finns. Men hon är ju också kass. dåligt psyke klarade inte MT. dålig rottis.
men hene fortsätter jag skriva om

Tja du behöver ju inte berätta här. För kullens hd/ad, MH och MT kommer upp på hunddata...

fy fa¤¤n va alla är duktiga och bäst här på detta forum
finns ingen mer som gör fel . Alla följer lagar till fullo.
Alla har kanon fina hundar. Ingen som har höftfel inga med artros. inga fel på hundarna.
Ingen som bits.
Ingen som köpt hund på blocket. ingen som köpt hund på annons. Ingen som har en dålig bland ras.
allas hundar är så ### bra.

Jag har en mamma som har en renrasig labra dor. Han är helt galen. har aldrig sett en sådan labrador förut.
Ändå va det en kanon fin kennel. Han skall röntgas i februari. Då får vi se.. så det finns fin avel med kassa hundar med
tack och hej

Var inte så fjantig. Du är inget offer i det här så sluta leka martyr.

Jag har redan berättat att jag fick ta bort min tvååring pga hd och kraftiga benpålagringar.
Jag har också köpt hund på blocket, den hunden blev bara fyra år pga sjukdomar.
Hunden jag har idag fick jag gratis som vuxen eftersom hon inte höll måttet inom aveln. Hon har allergier och är skotträdd.

Allihopa renrasiga.

Kan du inte få in i ditt huvud att vi försöker varna dig?? Inser du inte att du blivit pålurad den här valpen?

NU ger jag upp.

det får vi väl se

Ja du gör ju verkligen hundens uppfödare en jättetjänst om du ger sjutton i att röntga/testa hunden. Håll det hemligt vet jag så kan hon kränga fler valpar... Låt uppfödningen fortgå.

Å andra sidan finns det ju de som inte bryr sig om sånt resultat så vi kanske ska sluta helt med alla tester och kontroller?

*uppgivet stön*

Alla har kanon fina hundar. Ingen som har höftfel inga med artros. inga fel på hundarna.
Ingen som bits.
Ingen som köpt hund på blocket. ingen som köpt hund på annons. Ingen som har en dålig bland ras.

Nu får du ta och ge dig! Väx upp lite och sluta spela offer!

Det finns många här på bukefalos som är ruskigt duktiga på området hund, och som försöker få dig att förstå vad du ger dig in på.
Men du skiter blankt i det och du får skylla dig själv.

Jag tycker bara jäkligt synd om hundarna som kommer fortsätta avlas fram pga såna som dig.

Ingen som bits.

Jag har en mamma som har en renrasig labra dor. Han är helt galen. har aldrig sett en sådan labrador förut.
Ändå va det en kanon fin kennel. Han skall röntgas i februari. Då får vi se.. så det finns fin avel med kassa hundar med
tack och hej

Men seriöst, vad har du för problem? Du beter dig som en full trettonåring "det är såååååååååå syyyyyyynd om mig. Alla är så DUMMA mot mig" när man försöker få henne att lägga ifrån sig flaskan.

Vi försöker göra dig en tjänst. Hade vi suttit tysta och inte upplyst dig om felen med valpen utan låtit dig köpa den i god tro - DÅ hade vi varit elaka.

Nä, det finns ju ett sätt att slippa att kullens data kommer ut på hunddata. Det är att strunta i alla tester. Men det är kanske bekvämt att göra som strutsen och stoppa huvudet i sanden "det som inte syns det finns inte".

Inga av mina två hundar är perfekta. Det finns få perfekta hundar.

Men man göra ett klokt avvägande när man köper valp.Studera stamtavla, fråga kunnigt folk om råd när det gäller linjer och liknande.
Linjer och sådant tycker jag själv är svårt men hunddata och avelsdata är ju supeenkelt för vem som helst att klara av.

Ingen som bits.

tack och hej

Men skärp dig för fan, hur gammal är du egentligen? Fyra?
SAMTLIGA här inne har varnat dig för kombinationen du köper valp efter pga av att majoriteten har fått dåliga hundar själva!!! Förstår du ens språket undrar jag? Eller struntar du i att läsa varannan mening?

Jag har bla haft en tax med skitmentalitet, han bet mig i läppen så att jag fick sy 9 stygn pga av att han var reserverad och vass.

Jag har en terrier med dålig mentalitet, en underbar hund för mig men han har problem med skott/höga ljud.

Calazirya har haft en grandis med dålig mentalitet

Jadzia har en rottis med dålig mentalitet

Skogstrollet drog precis sin berättelse och många fler här har upprepade gånger sagt att deras hundar är långt ifrån perfekta.

Jag säger som Pumah, skyll dig själv. Jag vet inte ens om jag ids önska dig lycka till mer för det bryr du dig inte om ändå.

Läs skogstrollet trådar om hunden hon fick avliva pga hdfel.
Det är inte rolig läsning, jag tror nog att det fortfarande gör ont i skogstrollet av saknad.För man vill helst slippa avliva sina vänner.

Vill du läsa om livet med instabila hundar som tar till aggression finns det trådar om det med.

Lägg till mig, jag fick avliva en hund för dålig mentalitet. Det var flera i kullen som avlivades (eller borde ha!) av samma skäl.

Det bland det värsta beslut jag behövt att ta. Men hunden mådde dåligt och var farlig.

*kl*

Jag har ju fått göra detsamma och har nu i efterhand forskat och kikat på flera hundar från samma hane(pappa) som också avlivats som unghundar..

Att avliva en gammal och trött hund är jobbigt, svårt och tråkigt ..

Att avliva en unghund är fruktansvärt ..

Och jag har en hund som inte fick godkänt på sitt MT och som inte kommer att avlas på även om jag fick någon förfrågan just för att han inte räcker till mentalt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi är på G att köpa en gråhundsvalp, hane. Namnet som är på sambos topplista är Zigge, Sixten, Viper, Tikka, Scott eller Spike...
2
Svar
22
· Visningar
1 587
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 039
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka