Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ett snabb koll visar att valpens:
mor: lynnesfel
morbror: lynnesfel
mormor: ej gk mentaldel på korningen, senare godkänd
farbror: artros
halvbror 1: hd
halvbror 2: artros
halvsyster 1: hd
halvsyster 2: artros
halvsyster 3: hd
ska jag fortsätta?
Men om sådana som du inte köpte dessa valpar så skulle de ju inte längre föda upp dem? Du har BETALAT dem = det LÖNAR sig för dem att fortsätta avla på detta (ursäkta) skitmaterial till hundföräldrar. Det är inte bara deras ansvar, DU bär även en ganska stor bit i detta.
Varför väljer du inte att sponsra en seriös uppfödare istället som faktiskt anstränger sig till att leta efter friska och mentalt sunda föräldradjur till sina valpar?
Eller får jag gissa... Var den här valpen billig...?
Det kan det och jag hoppas för din skull att det blir så. Men ärligt, du har inte direkt oddsen på din sida...
Jag känner till din uppfödare och om du kallar denne för bra så har du verkligen inte höga krav. Hennes man har haft Schäfrar som polishundar och ingen Rottweiler. Den sista Rottweilern som gick i tjänst hos polisen fanns väl i GBG-distriktet och det var ingen hund från din uppfödare. Att man har polishund är väl ingen merit för kenneln om den inte är uppfödd av just kenneln ifråga.
I dagsläget har kenneln en räddningshund, i övrigt så är det bara utställning. De säljer inga avkommor till polis eller väktare. Det finns inga tävlingsresultat att tala om.
Att de dessutom vill pracka på dig en skräphund och har mage att ta betalt säger en hel del om dem.
ett snabb koll visar att valpens:
mor: lynnesfel
morbror: lynnesfel
mormor: ej gk mentaldel på korningen, senare godkänd
farbror: artros
halvbror 1: hd
halvbror 2: artros
halvsyster 1: hd
halvsyster 2: artros
halvsyster 3: hd
ska jag fortsätta?
*kl*
Som uppfödare ställer jag mig väldigt undrande till att din uppfödare tar den här valpen överhuvudtaget? Varför inte istället begära pengarna och därmed låta skituppfödaren förlora på affären? Om jag vore din uppfödare - som är såå bra - skulle jag inte vilja ha med skituppfödaren att göra!!
*kl*
Som uppfödare ställer jag mig väldigt undrande till att din uppfödare tar den här valpen överhuvudtaget? Varför inte istället begära pengarna och därmed låta skituppfödaren förlora på affären? Om jag vore din uppfödare - som är såå bra - skulle jag inte vilja ha med skituppfödaren att göra!!
Och då kan man ju även undra - varför "låna ut" hanhund till en sådan uppfödare? För visst är det så som det påstås vara nu?
<
Hur gjorde man förr när inte mental tester o liknade fans.
Tänk om det kunde vart sån här koll i häst världen. Då hade jag sluppit avliva min häst.
Hingst gav med ärvda fel .
hon fick inte betalt , fick en valpOm man dessutom inte får betalt i reda pengar! Det hade ju varit en orsak annars, men det här... Nej jag fattar inte heller.