någon som har bild på

Sv: någon som har bild på

Jag tar inte illa upp.
Men det är inte jag som parat o fött upp dessa stackars valpar.
Om man inte tar hand om dom så vet man inte vad som händer.
Jag har bestämt att ta en liten tjej.
Det är väl den kennel som skall ha sig en känga. Inte spånsras av skk att ligga på deras lista som godkänd kennel.
Det behöver inte bli så illa som ni säger . Hunden kan bli fin

Jag tar inte illa upp.
Men det är inte jag som parat o fött upp dessa stackars valpar.
Om man inte tar hand om dom så vet man inte vad som händer.

Men om sådana som du inte köpte dessa valpar så skulle de ju inte längre föda upp dem? Du har BETALAT dem = det LÖNAR sig för dem att fortsätta avla på detta (ursäkta) skitmaterial till hundföräldrar. Det är inte bara deras ansvar, DU bär även en ganska stor bit i detta.

Varför väljer du inte att sponsra en seriös uppfödare istället som faktiskt anstränger sig till att leta efter friska och mentalt sunda föräldradjur till sina valpar?

Eller får jag gissa... Var den här valpen billig...?

Det behöver inte bli så illa som ni säger . Hunden kan bli fin

Det kan det och jag hoppas för din skull att det blir så. Men ärligt, du har inte direkt oddsen på din sida...

OM du är beredd på att inte fästa dig allt för mycket vid valpen, och på att lägga ner den tid och de pengar som krävs, DÅ kan du meddela kenneln att du kan tänka dig att ta emot valpen som gåva för att ge den en chans i livet. betala inte en spänn för sådant skräp!

Givetvis ska kenneln ha sig en känga, men du sponsrar ju kenneln genom att köpa en valp.

Nu är det inte jag som sponsrar alls.
Jag köper en valp av min andra kennel. Hon har denna valp som en bonus valp. Hon har lånat ut en hane tidigare.
Så får dom ju pengar eller en valp. Denna gång en valp.
Men hon kunde inte ha mer valpar, Skall sluta jobbar heltid mm. Hon har 3 st valpar redan. Så har vi bra kontakt. Hon ville ha ett bra hem till valpen. Jag svarade jag. Så jag har inte med den kenneln att göra.
Därför har jag ite kollat upp något. Efter som det är min gamla kennel som har kontakt med dom. Inge spånsor här inte
Tar bara hand om en valp som behöver ett bra hem
det kan jag ge

Med tanke på vad det tex kostar att simma en hund med D-höfter regelbundet i förebyggande syfte...

Alltså, din uppfödare är inte direkt en bra uppfödare och de där polishundarna du talar om existerar inte. Sverige har i dagsläget inte en enda Rottweiler som tjänstehund. Kenneln har för närvarande en enda räddningshund och tjänstehund i försvaret kan vilken fläskstövare som helst klara av att bli.

Varken du eller din uppfödare verkar ha någon koll på hur en bra hund ska vara så jag undrar just hur bra dina tidigare hundar egentligen var. Med tanke på din bedömningsförmåga kan de lika gärna ha varit halvbra medelmåttor.

Hur kan du ens vilja ha en valp efter de här två hundarna?

Förr sköt man hundar som var usla. Därför slapp man också det skräp som ränner runt på gatorna idag.

Vet du Rotterö, jag tycker att din uppfödare är rent taskig som försöker sälja sådan skit till dig. Du ska inte behöva betala en spänn för valpen och din uppfödaren ska enbart vara tacksam över att du vill ta emot den. Jag hade inte tagit den om jag så fått betalt.

Om din uppfödare säljer den här valpen för att hon har för många valpar, varför säljer hon inte hellre en av sina egna tre till dig?

Om din uppfödare säljer den här valpen för att hon har för många valpar, varför säljer hon inte hellre en av sina egna tre till dig?

det kan väl inte jag veta. dom som hon har är inte så små
. Dom har ju hon betalat o köpt själv. Jag kan ju inte ta hennes hundar.

Alltså, din uppfödare är inte direkt en bra uppfödare och de där polishundarna du talar om existerar inte. Sverige har i dagsläget inte en enda Rottweiler som tjänstehund. Kenneln har för närvarande en enda räddningshund och tjänstehund i försvaret kan vilken fläskstövare som helst klara av att bli.

Varken du eller din uppfödare verkar ha någon koll på hur en bra hund ska vara så jag undrar just hur bra dina tidigare hundar egentligen var. Med tanke på din bedömningsförmåga kan de lika gärna ha varit halvbra medelmåttor.

Jo hon är en bra upfödare. Hon har bra hundar.
Ni skall inte klanka ner på en som är bra

men vad är det du inte förstår? modern är inte bara lite halvkass, hon är bottenskrapet av rasen. mycket sämre kan det omöjligt bli. fadern äver även han en individ utöver det vanliga, på det negativa sättet. att en uppfödare inte varnar dig och ärligt talar om att valpen kommer ur den sämsta tänkbara kombinationen, det är lurendrejeri. hon är inte bra!

Fasen va du är bra o duktig.
Du vet väl inte vad jag kan .
Men det är tydligen så att vissa här på detta forum är världbäst på allt.
Jag vet att hennes man har polis hundar. Jag vet att hon har utbildning på räddnings hundar sådeså

Men snälla..

Det är INGEN som i denna tråd har skrivit något bara för att racka ner på dig och för att vara elak.

Varför tar du det så?

Varför inte börja fundera över hur det hänger ihop, lägga ihop ett och ett och inte bara lita blindt på vad din uppfödare säger till dig.

Man har eget ansvar för att ta reda på saker också.

Jadzia m.f skriver inte för att jävlas med dig, dom försöker nå fram till dig och förklara varför valpen inte är ett bra val.

Ingen hittar på något om någon uppfödare, bevisen finns att läsa om man vill men du väljer att blunda ..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi är på G att köpa en gråhundsvalp, hane. Namnet som är på sambos topplista är Zigge, Sixten, Viper, Tikka, Scott eller Spike... 2
Svar
22
· Visningar
1 587
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 041
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka