Sv: någon som har bild på
Ja det var ju det jag skrev?
hon fick inte betalt , fick en valp
Ja det var ju det jag skrev?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag känner till din uppfödare och om du kallar denne för bra så har du verkligen inte höga krav. Hennes man har haft Schäfrar som polishundar och ingen Rottweiler. Den sista Rottweilern som gick i tjänst hos polisen fanns väl i GBG-distriktet och det var ingen hund från din uppfödare. Att man har polishund är väl ingen merit för kenneln om den inte är uppfödd av just kenneln ifråga.
I dagsläget har kenneln en räddningshund, i övrigt så är det bara utställning. De säljer inga avkommor till polis eller väktare. Det finns inga tävlingsresultat att tala om.
Att de dessutom vill pracka på dig en skräphund och har mage att ta betalt säger en hel del om dem.
jo kanske det. men hon ville inte ha en valp.Det finns lixom en anledning till varför du får den om man säger så.
Varför inte noga välja ut föräldradjur där du får en hund med dom egenskaperna du vill ha, som passar dig och dessutom har 100 gånbger större chans att bli frisk på båda plan?
jo kanske det. men hon ville inte ha en valp.
hon har ingen plats för fler. o tid.
hon frågade om jag ville ta emot den
inga problem
Jag tycker alla med blandras hundar är väldigt dåligt hund folk. Dom har ingen bra koll på sin avel.
Är du helt blåst eller!?
Bara för att jag har en schäfer/labrador så är jag en dålig "hund-människa" då?
Det är bara skitsnack!
Du verkar inte så jäkla kunnig själv heller om man säger så.![]()
nä men va för koll har man om man blandar raser hit o dit. .
Jag kan nog mer än va ni tror o tycker.
det är väl inte spesielt bra för raserna . att blanda dom hit o dit eller.
Det är ju folk som har o reggade rottisar, som ej har en mor. Va gör man med sådana hundar. kastar bort på soptippen.
vad har min uppfödare med denna aveln att göra ?Men alltså du är inte ett dugg bättre än dom som väljer blandras i sådantfall, om inte värre eftersom du vet vilken skitavel som begåtts och du väljer ÄNDÅ att stoppa huvudet i sanden och tycka att din uppfödare är bra och att allt är guld och gröna skogar.
Det handlar inte om att rädda en oskyldig liten söt valp som du försöker inbilla dig själv..
Visst det är synd om denna valp, men du vill ju får det att låta som du är en hjälte som räddar denna lilla valp och det är du inte.
Att man ens vill utsätta sig för att i förtid få ta bort sin älskade valp, du vet ju om riskerna och att oddsen talar emot valpen..
Jag förstår inte varför man sätter sig i en sådan situation...
Blandrashundar har väl INGENTING med den här diskussionen att göra?
vad har min uppfödare med denna aveln att göra ?
Hon är inte inblandad i hundarna. Hon skall ha betalt vaalp efter tidigare lån.
så blanda inte in min uppfödare
jo ingen serös avel
dåliga hundar mm
inga koller på hundarna mm
samma skit
jo ingen serös avel
dåliga hundar mm
inga koller på hundarna mm
samma skit