Någon som adopterat?

Sv: Någon som adopterat?

knapp

Även jag har sträckläst tråden och blev så glad över det lyckliga "slutet" ;)

Jättegrattis!! :bump:

Så himla roligt!

Jag håller alla tummar för att det här går bra!

Jag har ganska många adopterade i min närhet, och jag såg det i många år som en självklarhet att jag skulle adoptera, jag med. Men jag har aldrig haft alla de rätta förutsättningarna på plats samtidigt (har dock ett biologiskt barn och ett utfluget fosterbarn).

Jag har följt tråden med stort intresse.

Tack igen allihopa!

Nu har vi massor att göra - bara att samla papper tar ju ca en månad. Sedan är det ju allt vi måste fixa rent praktiskt här hemma och likadant söka föäldrapenning och allt... herregud, vi är ju helt nya på detta! Trodde att detta kanske skulle bli aktuellt till våren/sommaren nästa år. I vilken ände börjar man egentligen???

Banken har vi pratat med nu i veckan och ska ta ut en värderingsman så kanske vi kan baka in adoptionslånet i huslånet. Går nu inte det så var det i alla fall inga problem att låna så den biten fixar sig i alla fall. Vi tog ju de mesta pengarna till kontantinsatsen när vi köpte loss huset så vi har ju inte så mycket sparat kvar. Men å andra sidan säkrade vi ju boendet så det är ju bra ändå.

Och vår utredare har vi meddelat så hon vet att vi kan behöva komplettera utredningen snart (Colombia vill att man går ganska djupt ner i vissa psykologiska aspekter i utredningen).

För en vecka sen ganska så precis såg vi bilden på henne och blev förälskade! Ansökte på fredagen och kan inte i ord beskriva hur jobbig helgen var innan vi visste på måndagen att det var VI som blev utvalda att bli presenterade för barnhemmet. Fy så jobbigt!

Åhh ! vad spännande !

Det är ju alldeles underbart - hoppas att ni snart har eran lilla flicka i famnen.

Igen säger jag det - denna bebisväntan är nog den absolut mest spännande jag följt på buke nånsin !

Vad underbart att det äntligen händer något positivt :laugh:
Jag hoppas verkligen att allt går vägen så att ni snart har eran dotter i famnen.
Stort grattis!!!

Men vad underbart! Jättestort grattis!

Har följt tråden på håll förut och jag först måste jag få säga att det är fantastiskt att som helt främmande få läsa och följa era våndor fram tills besked, och ännu mera fantastiskt att få läsa att ni nu är på G. att få erat efterlängtade barn.
Önskar er all lycka till och håller tummarna hårt fram tills ni har erat barn hemma. :laugh:

Äntligen, grattis!

Hur länge måste ni stanna där? Jag har träffat dem som vart där allt från fem till tio veckor.

Tack!

Vet inte exakt hur länge de blir, men organisationen har sagt mellan 5 - 9 veckor. Dock skulle vi räkna med den längre vistelsetiden så det gör vi.

Allt känns just nu så overkligt och jag har stora skräcken att något ska hända så vi inte får hämta hem henne.... det FÅR bara inte ske!

Under alla de år jag jobbade med adoptioner hände aldrig något med barnen så risken att det händer något med flickan ni ska få är minimal, men jag förstår att väntan är oroande.

Så skönt att höra!
Jag kan inte riktigt låta bli att tänka på riskerna eftersom de trots allt finns där. Kommer nog inte vara helt lugnt förrän man faktiskt är hemma igen :D Myndigheterna kan ju ändå stoppa en adoption när man väl är i landet om det är något som dyker upp. Dock hade det hänt AC 1 gång på 40 år i Colombia läste jag så det är nog inte en risk jag behöver oroa mig för egentligen, det inser jag ju.

Jättegrattis, hoppas att allt går bra nu.
Det är alltid en stor oro att vänta barn, oavsett hur man väntar dem.
Jag har nästan varit ett nervvrak vid mina graviditeter i rädsla att något skall gå fel.
Så att vara orolig hör nog till när man skall få barn.

Åh! Jag har också följt tråden och tänkte så sent som häromdagen på er, det gick en rysning genom hela kroppen när jag läste de goda nyheterna, Stort Grattis!

Tack igen alla, så snälla ni är!

Nu är de gamla tapeterna nere i barnrummet (som tidigare gått under namnet "det blå rummet" och sett förskräckligt ut, men äntligen kan vi ändra på det). Kollade på tapeter igår och tagit kort på många som vi ska kika på i lugn och ro hemma. Så kul det är att börja greja med det rummet! Vi hade tänkt göra det nu under vintern ändå, men nu fick vi lite mer bråttom. Vi vill ha väggar och golv klara innan hon är hemma, vill inte behöva börja med sådant med en gång utan att det är någorlunda färdigt för henne när hon kommer. Så kan vi tillsammans fixa resten sen när vi känner henne.

Att man kan känna så mycket för en liten människa man aldrig träffat... men nu är hon ju vår och vi är hennes! Vi ska bara hitta fram till varandra också så inget får stå i vägen nu! 2 ½ månad till...

Tänk att hon faktiskt finns där ute i världen! Vår flicka...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 944
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 538
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 497
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka